Gå til innhold

NeonMuffler: Bmw 318i - BMW 335tic prosjekt

Ranger emnet


NeonMuffler

Anbefalte innlegg

Når du sier at det ikke finnes retningslinjer for bur så er det vel noe galt å si at de krever Tüv papirer for gategodkjenning. BMWCCN har hatt besøk av representanter for biltilsynet og på spørsmål om bur sier de at det ikke er spesifikke krav for bur, heller ikke krav om Tüv godkjenning. Buret er ikke skjøtet noen steder heller. Det er riktig at hylsene oppe på buret (som kanskje kan se ut som skjøterpå røret)ikke skulle vært sveiset etter bilsportboka men skulle vært festet med bolter i stedet for, men dette har ingenting å si for evt godkjenning pga at det ikke er spesifikke krav fra biltilsynet på dette men kun er avhengig av det enkelte biltilsyns vurdering og skjønn. (Sitert fra biltilsynet) Søknad om godkjenning av ombygging er sendt for mange måneder siden.

 

Dyslektiker? Jeg skrev det ikke var REGLER, men at det er visse retningslinjer som må følges. Og når det gjelder skjøting, jo det er sveiset inn en bit som vises på ett bildet. Og det skal ikke pusses(skjæres på sveiseskjøtene som er på buret fra leverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dyslektiker? Jeg skrev det ikke var REGLER, men at det er visse retningslinjer som må følges. Og når det gjelder skjøting, jo det er sveiset inn en bit som vises på ett bildet. Og det skal ikke pusses(skjæres på sveiseskjøtene som er på buret fra leverandør.

 

Blind? det er IKKE skjøtet inn noe rør på buret. Hvordan vet jeg det? Jeg har sett på buret. Selv på et bilde ser man at det ikke er skjøtet men en hylse utenpå røret. Slike finner du på de aller fleste bur..

Buret kommer faktisk i deler slik at du må sveise det sammen selv...

 

Retninglinger som SKAL følges er det samme som regler....

 

Er de avhengig av hva den enkelte ansatte på biltilsynet mener er de ikke reningslinjer.......

 

I følge ansatte på biltilsynet er det ingen faste regler ang bur men åpent for hva den enkelte tilsysnmann/kvinne synes...

 

Er det mer du vil ta opp så send det som PM så vi ikke forsøpler tråden med mye OT.

 

Det hadde vært mye enklere å bygge bil dersom man hadde klare regler som ble praktisert likt av alle biltilsyn noe som ikke skjer i dag.

 

 

Ps

 

Det heter "et bilde" og ikke "ett bildet"

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeonMuffler skal ha begge deler. Både større motor og bedre understell som er tilpasset motoren pluss litt til. Og nå dropper vi alle inkludert undertegnede :offtopic her. Tar det på PM i stedet for så slipper tråden bli full av OT.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare ha sagt det neon, at jeg beundrer deg noe uuuuendeelig!!!!

Digger så hardt at noen kan vise de gamle bedreviterene her på forumet at selv om vi er 15/16 (Ja er 15 selv) så kan vi vite litt om bil vi og!!!!

Hadde nok ikke valgt samme merke som deg, for er ikke noe spess BMW-fan, men skulle jeg hatt en, hadde det blitt en E30 coupe sånn som din ell en 2002...

Syns også at stylinga di er akkurat som det skal væra på en E30 og ikke for mye...

 

Misunner deg no jævli som tydeligvis har foreldre som støtter deg i valg av hobby og skulle ønske mine var sånn.. (Bor på gård vøtt, & har masser av plass, men får ikke lov!!!)

 

Men til slutt et spørsmål: Åssen sveis bruker du??? Har bare MIG selv, og hører det at jeg ikke kan sveise bærende konstruksjon og sånn med den, bare rust og plater og rør og sånne ting, så hva brukte du til å sveise f.eks. buret???

 

Og helt til slutt.

STÅ PÅ!! Tar ikke bare hatten av for deg, jeg hadde gitt deg den hvis jeg hadde fått sjansen..

 

Og angående motorvalget ditt er jeg heelt enig!! Går en sånn en 745 ell hva det heter her i bygda med den turbomata 3,5'n, og den går no inni hællvete!!!! Børner 1., 2., 3., på BEGGE hjula...(sperre ja)..

 

Fortsatt lykke til, og vis alle de der ute som disser 15-åringer her på forumet, bare fordi det er noen her som bare snakker BULL...

 

P.S.

Håper noe av det jeg skreiv her var ONtopic...

Igjen: STÅ PÅ!!!

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg lest gjennom hele tråden din...var lengre enn jeg trodde ;) er som andre imponert over ståpå-viljen din og tror dette kommer til å bli et fint resultat når du blir ferdig med den :thumb Angrer på at ikke jeg pusset opp bil når jeg var på din alder.Jeg var så dum å pusset opp mopeden min for nesten 10000,hehe violin

 

Lykke til videre :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til slutt et spørsmål: Åssen sveis bruker du??? Har bare MIG selv, og hører det at jeg ikke kan sveise bærende konstruksjon og sånn med den, bare rust og plater og rør og sånne ting, så hva brukte du til å sveise f.eks. buret???

 

For bærende konstruksjoner bør du bruke Rør tråd eller Elektroder=)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til slutt et spørsmål: Åssen sveis bruker du??? Har bare MIG selv, og hører det at jeg ikke kan sveise bærende konstruksjon og sånn med den, bare rust og plater og rør og sånne ting, så hva brukte du til å sveise f.eks. buret???

 

For bærende konstruksjoner bør du bruke Rør tråd eller Elektroder=)

 

Han bruker sikkert MIG....TIG sveising ekke så lett..og på aperatet han bruker ser det ut som MIG i og med at han bare sitter å bruker 1 hånd....TIg'n må man jo bruke to hender..for å mate på med tråd...

 

Det er det jeg har sett hvertfall :)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For bærende konstruksjoner bør du bruke Rør tråd eller Elektroder=)

 

Er vel ikke så mye bærende konstruksjoner på en bil som har så tykt gods at du ikke kan sveise det med trådapparat (forutsatt at apparatet er stort nok da) Du kan vel egentlig sveise akkurat hvor tykt du vil med alle typer sveiseapparat bare du lager fuge dyp nok....

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår