Gå til innhold

NeonMuffler: Bmw 318i - BMW 335tic prosjekt

Ranger emnet


NeonMuffler

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

heisann!

 

Må si at dette ser veldig bra ut:) flinke du:) Får du litt skrøyt og..

 

Du skulle vel ikke hatt noen avstivere i fronten og i bakkant av panseret og? liksom bare for holde buene/formen.. bare en tanke..

kan sikkert støpe inn noen ekstra i morra;)

takker btw:)

 

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir bra det der ;) hva er de "formene" du har lagt på panseret godt for?

formene?, de er til å stive opp formen når den fjærnes, og når det støpes inne i formen, så får man det riktig, ikke bøyd elr noe;)

 

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble stilig!:) Hva gjør du på under siden av panseret? tar du avstøp av undersiden også og lager en form sånn som toppen? eller blir det noe "hjemme laga" vis du skjønner hva jeg mener:)

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lager du bagasjen i glassfiber? Er jo bare høl i hue.. Vektfordelinga er jo dårlig nok som den er med sekser. Kunne fått kompansert litt nå vet du om du bare laga panseret i glassfiber. Menmen, er ikke min bil!

ehh, fordi jeg vil, vektfordelinga vil ikke bli værre med radiatoren bak;) virker som flere her er "eksperter" på hvordan det blir med en 6-er i fronten..., men det er mulig å få den 50/50....

 

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh, fordi jeg vil, vektfordelinga vil ikke bli værre med radiatoren bak;) virker som flere her er "eksperter" på hvordan det blir med en 6-er i fronten..., men det er mulig å få den 50/50....

 

Vet de sier at vektfordelinga blir 50/50 med de rette motorfestene. Men da må torpedoveggen modifiseres? Personlig synes jeg det høres "rart" ut å oppnå 50/50.. Sier ikke at jeg er ekspert, men høres bare ikke logisk ut.

 

Hvordan planlegger du å legge slanger fra radiatoren til motoren? Inni kupèen?

I tilfelle, er det lov? Vet de gjør det(inni kupèen) på bilcross-biler osv, men gatebil?

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet de sier at vektfordelinga blir 50/50 med de rette motorfestene. Men da må torpedoveggen modifiseres? Personlig synes jeg det høres "rart" ut å oppnå 50/50.. Sier ikke at jeg er ekspert, men høres bare ikke logisk ut.

 

Hvordan planlegger du å legge slanger fra radiatoren til motoren? Inni kupèen?

I tilfelle, er det lov? Vet de gjør det(inni kupèen) på bilcross-biler osv, men gatebil?

 

ikke lov å flytte torpedoveggen på bilcross bil.. sjeldent lov på noen biler uansett.. torpedoveggen er ganske hellig

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du oppnår ganske mye bare ved å plassere batteriet i bagasjen... Hartge fabrikken oppnådde ikke nøyaktig 50/50 vektfordeling ved å flytte motoren bakover og plassere batteriet bak men de kom et godt stykke på vei og bedre enn en 325 iflg Hartge. Glassfiberpanseret som han holder på med vil også hjelpe til på vektfordelingen. I tillegger det glassfiber frontfanger mm så noen gram vekt er fjernet her allerede. Alt hjelper :)

 

 

Om vektfordelingen ikke blir helt 50/50 man kanskje 49/51 så er ikke det noe voldsomt problem.

Hvor mange av dagens biler har nøyaktig 50/50 vektfordeling??

 

Plassering av radiator bak og trekking av slanger/rør avhenger litt hva biltilsynet sier. Er flere muligheter her på løsning. Det vanskligste blir nok å finne en løsning på hvordan få nok luft gjennom bagasjerommet uten at det blir forferdelig stygt å se på.

 

En ting noen her ofte glemmer er at faktisk så bygger de fleste her bilen sin slik de selv vil ha den og ikke slik alle andre mener den burde være.....:rolleyes:

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår