Gå til innhold

NeonMuffler: Bmw 318i - BMW 335tic prosjekt

Ranger emnet


NeonMuffler

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrudde 10x18 Bak og 8x18 Forran :) Er jo tross alt en BMW!

 

BBS eller SMC D :) Da har du smelta hjertet mitt neon ;) Hehe

hehe, ja, kanskje det;)

 

siden det SNØR, eller har snødd, så blir det lite mekking:(

 

btw, TAKKER Fiat 131 Racing!

 

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Må bare få si at dette er skikkelig imponerende!:)

Morsomt at en så ung gutt har en så utrolig ståpå vilje...Jeg har selv bygd biler, men aldri hatt den tålmodigheten som du har! Respekt!:)

 

Men, jeg er jo å biljournalist. Så jeg er interessert i å følge dette prosjektet, eventuelt komme nedover for å ta noen bilder også følge dette helt til bilen er ferdig! Nå er jeg free-lans journalist, så har ingen spesifikk avtale med blader, men har levert til blant annet autofil før. Hvis du er interessert kan vi jo prates nærmere om dette en gang?

 

Mvh

Anders Vinje

Fotograf / journalist

Anders Vinje Frilans

Tlf: 97426153

Mail: post@avfoto.no

Web: http://www.avfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Må bare få si at dette er skikkelig imponerende!:)

Morsomt at en så ung gutt har en så utrolig ståpå vilje...Jeg har selv bygd biler, men aldri hatt den tålmodigheten som du har! Respekt!:)

 

Men, jeg er jo å biljournalist. Så jeg er interessert i å følge dette prosjektet, eventuelt komme nedover for å ta noen bilder også følge dette helt til bilen er ferdig! Nå er jeg free-lans journalist, så har ingen spesifikk avtale med blader, men har levert til blant annet autofil før. Hvis du er interessert kan vi jo prates nærmere om dette en gang?

 

Mvh

Anders Vinje

ja, hadde hvert fint det:)

kan snakkes på PM;)

 

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Pent prosjekt, men du har nok misforstått litt. Det finnes riktig nok ingen direkte regler for bur. Men det finnes retningslinjer man må følge. Som f.eks at man skal ikke svise skjøter på utsatte plasser ved eventuel krasj. Noe du har desverre gjort, man skal ikke pusse på skjøter som er på buret. Og det trengs TUV-papirer, noe jeg så du har skrevet at ikke følgte med. Dette må du ha for og få godkjent bilen til gatebruk...

 

 

Men håper det ordner seg for deg, lykke til!

 

Ps: anbefaler deg og ta en tur ned til nærmeste biltilsyn, se om du får skaffet deg en "kontakt"-person som vet mye om ombygging og høre med han underveis som du gjør ting. Da får du det lettere og godkjenne det når du har en fot innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

du har nok misforstått litt. Det finnes riktig nok ingen direkte regler for bur. Men det finnes retningslinjer man må følge. Som f.eks at man skal ikke svise skjøter på utsatte plasser ved eventuel krasj. Noe du har desverre gjort, man skal ikke pusse på skjøter som er på buret. Og det trengs TUV-papirer, noe jeg så du har skrevet at ikke følgte med. Dette må du ha for og få godkjent bilen til gatebruk...

 

 

Men håper det ordner seg for deg, lykke til!

 

Ps: anbefaler deg og ta en tur ned til nærmeste biltilsyn, se om du får skaffet deg en "kontakt"-person som vet mye om ombygging og høre med han underveis som du gjør ting. Da får du det lettere og godkjenne det når du har en fot innenfor.

 

Når du sier at det ikke finnes retningslinjer for bur så er det vel noe galt å si at de krever Tüv papirer for gategodkjenning. BMWCCN har hatt besøk av representanter for biltilsynet og på spørsmål om bur sier de at det ikke er spesifikke krav for bur, heller ikke krav om Tüv godkjenning. Buret er ikke skjøtet noen steder heller. Det er riktig at hylsene oppe på buret (som kanskje kan se ut som skjøterpå røret)ikke skulle vært sveiset etter bilsportboka men skulle vært festet med bolter i stedet for, men dette har ingenting å si for evt godkjenning pga at det ikke er spesifikke krav fra biltilsynet på dette men kun er avhengig av det enkelte biltilsyns vurdering og skjønn. (Sitert fra biltilsynet) Søknad om godkjenning av ombygging er sendt for mange måneder siden.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette noen. Har du fått testet passform på panseret?

 

Får ting stå i fred på den plassen du er på?

 

Ser ut som et laget etc.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette noen. Har du fått testet passform på panseret?

 

Får ting stå i fred på den plassen du er på?

 

Ser ut som et laget etc.

takker:)

får stått i fred ja, er veldig få som går på det lageret;)

 

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått støpt ferdig idag:)

 

...og panseret da:):

NYEbilderavMINbil030Medium.jpg

Du bare sånn litt of topic, hvor mange lag med duk brukte du på panseret? Skal støpe meg scoop (tråd her) å er helt fersk i støpefaget :D

 

Ellers må jeg få gratulere med en glimrende dokumentert tråd

:wave

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår