Gå til innhold

OPELTURB0

Bruker
  • Innholdsteller

    168
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om OPELTURB0

  • Bursdag 03/02/1979

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    vectra turbo
  • Biltype (eks Audi)
    opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    c20let
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    EDS phase 2, k&n-filterinnmat, EDS Inter-cooler, red stuff bremser og black diamond skiver.

Contact Methods

  • Bosted
    Vatsø

OPELTURB0's Achievements

  1. Og tro at og sveise sperre bak hjelper deg opp bakkene på vinteren er ganske i tåka... Ville aldri gjort noe slikt på en bruksbil, vil bli ekstremt slitsomt i lengden og kjøre til og fra jobb/butikk/venner osv. Artig i starten, men ikke overalt er det smart og ligge brei. Og med sveisa sperre vil bakenden komme slengende hver bråe sving på glatt føre. Tror du ville hatt det minst like artig uten sperre, og i tillegg en hel del bedre fremkommelighet.
  2. Sitter på girkassen og gir signal til km-telleren, men som sagt tipper jeg kun i blinde! Lever heller bilen til ett opel verksted, de finner iallefall feilen:)
  3. ECU til 4wd ligger ca under rattet/dashbordet på førersiden (om jeg ikke husker helt feil) Tviler uansett på at det er der feilen din ligger, ett skudd i blinde... Men jeg tror det er pulsen på girkassen din som ikke sender ut tilstrekkelig signal til km-telleren.
  4. Nettopp derfor jeg stusser over tittelen, EVO500 replika... Som ikke er replika i det hele tatt :watchout
  5. Bare jeg som stusser på tittelen? Evo500 replika? Ser ikke noen tegn i det hele tatt på og få samme stil over på denne bilen?
  6. Er nok det som er grunnen, har du digitalt speedometer eller analogt?
  7. 4WD systemet til Opel er langt i fra drit som alle skal ha det til. Det fungerer utmerket til det det er laget for, men på sånne biler som calibra og vectra er det ikke det mest stabile lenger nei. Mye grunnet dårlig vedlikhold, unge eiere som rivstarter bilen og tvinger bilen ut i sladd og det at bilene er gamle og slitne, SENKING uten og justere cambervinkelen er en sikker død(ikke bare på opel, men på alle fordelingskasser). Men kommer du over en godt vedlikeholdt bil er 4wd gullegodt, MERK: til det det er laget for, altså fremkommelighet! Og kan ikke akkurat si at selve 4wd er reimdrevet, men magnetventilen og trykkakumulatoren er drevet av servoen, dermed oppstår det ofte problemer med og holde 4wd og servostyring samtidig når servoreima begynner og bli gammel og slitt. Oskorei: Prøv og les av feilkoder til 4wd, står forklart hvordan det gjøres på http://www.calibra.no Bare søk så finner du det.
  8. Nei det skal ikke ha noen sammenheng med speedometeret. Der kan det være mange ting som er årsaken, tror det lønner seg og få ett verksted til og se på det om du ikke er så dreven selv.
  9. Bytt og stram reima til 4wd. Reima hyler siden den ikke kan drive både 4wd og servo samtidig, sannsynligvis pga at den er for slakk. Derfor mister du servo til tider. Gjort på 5min.
  10. Sier heller ikke at det er umulig, men det vil bli dyrt og tidkrevende. Spesielt med tanke på at bilen må stå avgasskravene som er lagt til Vectra B. Ett par kamerater av meg prøvde på dette for noen år tilbake, de fant ingen annen utvei enn og reise til tyskland og få bilen TUV-godkjent. Det ble for dyrt så hele greia ble lagt på is. Om du vet en alternativ måte og få dette godkjent på så post det gjerne her. Det vil være til stor hjelp, både for meg og andre.
  11. Vil bare legge til at du ikke vil få godkjent denne motoren i din bil helt uten problemer. Siden B utgaven ikke kom med turbo vil du være nødt til og skaffe papirer på at karrosseriet tåler slike vridninger det vil møte med de antall hk og nm. I tillegg vil du helt sikkert få problemer med og møte avgasskravene som stilles til Vectra B med en slik motor.
  12. OPELTURB0

    F20 kasse

    Må nok bygge om, men om du sitter på en f-20 kasse for 4x4 er det like greit og selge den og kjøpe en for fwd. Dessuten får du gjerne 500,- ekstra for ei kasse til 4x4.
  13. http://www.mobile.de f.eks, der finner man ofte biler til greie priser. Men ha i bakhodet at tollen på disse bilene gjør dem fort dyrere enn og kjøpe samme bil i Norge. Du kan også sjekke kjøp og salg på http://www.opelmotorsport.com Der er det titt og ofte importbiler som kun er momset inn som ligger for salg, og da ligger prisen på ca 40-50 000.
  14. Selvsagt er det en stor forskjell, selv tør jeg som regel ikke bruke bilen min på slike annledninger som det dette pga alt for mange "bruk-opp" biler som herjer vilt. Og jeg ønsker ikke og komme gjennom en sving og møte på en slik bil som har snurra etter nok ett forsøk på breisladd (Og min er ikke verd halvparten av din).:m'm: Off-topic, men det burde være flere dager med banekjøring hvor slike biler ikke hadde adgang, eller iallefall slik kjøring var forbudt. Så alle med litt andre interesser for bil og motor kunne få kjørt litt oftere. Kun min mening!
  15. Når sjåføren ikke er klar over at det er en rundkjøring der, og dermed har for stor fart for og stoppe har han bare godt av litt hets. Det er meget uforsvarlig kjøring som fort kunne kostet noen ett liv. Hva om det hadde vært en person der, eller en annen bil inne i rundkjøringen? Ja, uhell kan skje alle. Derfor må man vite sine egne begrensninger og ikke kjøre hardere enn at man kan stoppe, HVERTFALL på veger man er ukjent! Min mening iallefall.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår