Gå til innhold

Størsta løgnen du noen sinne har hørt fra en bilintressert

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

Det bør faktisk være belastning for å få turboen til å lade. Prøv å sette bilen i fri, rus den opp til 5000 og hold den der. Lader turboen?
Med litt lav tenning,grei eksosdurasjon,småfeit blanding og kulelagret snurre: Ja. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe.

 

Den beste jeg har hørt var faktisk om min egen bruksbil! (E30 318i med 115 søvntunge ponnier). Det hadde seg sånn at jeg hadde vært ute å sladda litt på vinterføre sammens med noen andre kompiser. De dro hjem og det samme gjorde jeg. Skulle bare innom en bensinstasjon og ta meg en pølsemeny. Jeg var inne en god stund (15 min +-) og det begynte å komme flere biler utenfor. Jeg gikk ut og begynte å snakke med noen bekjente som ankom. Mens jeg står å snakker hører jeg det er to 13-14 åringer (KAN ikke ha vært eldre) som står litt bak meg og gestikulerer mot bilen min og snakker litt høylytt. "Over 300hk", "Går som et uvær", "Kjører fra XXX (<-en lokal helt)". HAHAHAHA!! Jeg gliste bredere enn jeg noengang hadde gjort og brøyt ut i kraftig latter (uten at de guttene skjønte hvorfor).

 

To minutter senere, etter at både jeg og de jeg snakket med hadde ledd ferdig gikk jeg mot bilen min. Da kom de to guttene bort til meg mens jeg låste opp døra. "-Går fælt?" spør han ene karen. "-Nei, som ei bøtte møkk" sier jeg. Begge guttene begynner å le og se dumt på hverandre. "-Begrensa hvor godt en 318i kan gå sier jeg". Så spør han andre hvor mye hk det satt i den, for han hadde sett den gått veldig fort. "-Det må da være minst 300hk" skyter andre karen inn.

 

"-Del på tre" sier jeg. De trodde umiddelbart jeg kødda virka det som, men ettersom jeg holdt meg seriøs så skjønte de vel at det var sant. "-100 altså?" spør han ene. "-Ja, sånn ca" sa jeg.

 

"-Oi, da holder det med sikkert 30hk for meg ass".

 

HAHAHAHAHA :crazysant:

 

Vi avslutta praten og jeg satt meg inn i bilen. På tur vekk fra bilen begynner de å snakke om at faren til han ene har en Datsun med over 60hk som de sikkert kan fikse opp og kjøre med.

 

Åååhå!! Hva skal man si til sånne? :fatality:

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kammareat som mener at kammeraten hans er bedre en hafsengen til å kjøre og at han har en sierra 2.0 svett som han ligger sidlengs med på lande veier.. på vinteren vel å merke.. og han skryter så pent av at han ligger i 160 igjennom krappe svinger og måten han gjør det på er å ligge i 180 å sette bilen i første gir for å gire opp i 4 igjen å bare ligge å ratte med full gass..

greit kan hende han er flink.. greit det kan hende han kjører fort.. men man må begrense seg "litt" kan ikke overdrive SÅ mye...

en til forresten en annen kammerat driver å skryter av at han "drifter" overalt.. å bilen hans er en ford mondeo stv..

sitti på med han å kan ikke si jeg har opplevd noe drifting når jeg har sitti på med han.. føler meg mere utrygg fordi han prøver å inponere meg :S

 

Mvh Fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal sies at en bekjent av meg skulle kjøpe en mustang gt500 for 70 000.. bilen var egentlig en 67modell, men pusset opp i 2001 og hadde en orginal v12.. bilen var også dønn strøken. samme sa at onkelen hans pusset opp en mr2 for han og skulle få over 300hk.. dette var i 9ende.. for å si det sånn.. den bilen har vi aldri sett. samme fyren fikk en ring til konfen med svart gull.. han skulle også bli spesial jeger.. var visstnok en blanding av fallsjermjeger og marinesoldat.. like gøy å treffe på han på bussen hver gang.. :)

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Mustangen vil jeg gjerne se. Det var kanskje i tiden alle ville ha en "Eleanor"? Det inkluderte forresten undertegnede også. Selv om jeg etter hvert ble mer interessert i Boss 429 med søt liten HEMI-motor.

 

hører med til historien at det var en annen som kjøpte bilen.. men no hørte eg snakk om skyline r34.. har seg sånn at folk driver å snakker om løgnene hans..:P

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint det ut av en B16 motor med sugetrim...

Motoren fra Integra TypeR presser jo ut 210hk fra fabrikk, riktignok 1.8 liter, men likevel... null stress i joggedress!

Er det noe Honda kan så er det motorer...

 

okeii.. så det liksom ikke helt for meg med så lite slagvolum og så masse hk.. en annen i 1600 rallycross klasse veit jeg har 197hk i zetec motor, med tanke på at mekanikeren hans sa det. men 240hk virka litt vel mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kar med en R33 GT på bilmekanikertreffet. Dette er en 2,5l med 190hk org u/turbo. Han skrøyt av at han hadde over 300hk med litt små trim som eksos og filter. Bilen bråka mere enn den gikk. Jeg bare gikk.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

haha, må le litt.

Er hos en kompis og snakker med ei vennine av han. så kommer typen hennes og begynner og snakke.

Han skjønner jeg fra første øyeblikk at ikke har peil, så jeg sier masse piss til han. LOL. Enjoy:

 

OLA. Summer in the city! sier:

hvorfor kjører du ikke mersja?

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Jarra Fordi Ida Hakke Fått Korte enda å eg hakke lov te å kjør opp rikti enda utsettelse

 

OLA. Summer in the city! sier:

haha

 

OLA. Summer in the city! sier:

kjipt da

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Joa, men når eg kjøre opp bli dt å kjøp seg ein Ford Shelby Gt500 1967 Modell

 

OLA. Summer in the city! sier:

en ekte ja.. det blir jo billig tenker jeg meg

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Joa men har kompisa som skylde meg MY pæng shønne du

 

OLA. Summer in the city! sier:

da med 428 bigblock?

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

MHM'

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Sånn som den der ----->

 

OLA. Summer in the city! sier:

tøft

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

hehe

 

OLA. Summer in the city! sier:

du vet hva listeprisen på en sånn er? og du skal være heldig om du får tak i en ekte

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Ja eg veit så altfer godt derfer ska eg få tak i en ekte men et restaurerings objekt av en ekte fer eg har kompisa som har sagt seg villig te å restaurere en GRATIS

 

OLA. Summer in the city! sier:

ok.. da er han nok en god kompis.

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Ja hainj som eie verkstede e det ja

 

OLA. Summer in the city! sier:

hva med en 68 gt500kr istedet?

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Hmm, Vet ikke e Ferælska i 1967 Modellen eg shø Fan av dem helt sia eg styla opp en på Need For Speed Carbon som eg BARE MÅ HA IN REAL LIFE, Men Hadde vært best om det var en ekte en ja men e det itj det e no det greit fer meg

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

brb

 

OLA. Summer in the city! sier:

need for speed er jo et spill, det har jo mye realisme i seg..

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

ja, men det spillet har fått mange folk til å Skaffe seg de bilene de likte mest på spillet i virkeligheten da

 

OLA. Summer in the city! sier:

hmmm, hvertfall drømme om dem

 

OLA. Summer in the city! sier:

men med en windsor motor og cobra insug så skulle det se ut til og gå bra

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

hehe Hestekreftan e itj viktiast fer meg da

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

bare det at det ligne mest muli på en prikk som en Shelby GT500 67 ell

 

OLA. Summer in the city! sier:

neivel, hvorfor ikke ha en replica istede.. matching numbers er viktig

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Modell **

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Ja men HELST den bilen der da ------> lol

 

OLA. Summer in the city! sier:

hvor mye tenkte du at alt totalt skulle koste?

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

hmm, Pænga Får eg hjølp me å skaff men ikke over 1 mill

 

OLA. Summer in the city! sier:

ok, er mye annet morsomt man får til den prisen.. hadde du tenkt den som daglig bil?

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

NOPE ikke som dagli bil nei

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

mer som Ferie Bil liksom eller Helg-tur Bil innimellom

 

OLA. Summer in the city! sier:

nei, for det går ikke med en sånn type bil

 

OLA. Summer in the city! sier:

man kan ikke akkuratt stole på en mustang

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

heh

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

neij det e saint det Men dem e no Ganske FINE bila da e du itj eni? +

 

OLA. Summer in the city! sier:

skal du ha en med matching J code og topploader?

 

OLA. Summer in the city! sier:

hver sin smak, men mustang skal jo alle ha

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Heheh Helt Sant Aill Vilj egentli ha ein Mustang men det e itj aill som innrøme det

 

OLA. Summer in the city! sier:

nei, mente ikke sånn.. jeg vil absolutt ikke ha en.. for meg er det camaro som gjelder.. og det er det flere som syns

 

OLA. Summer in the city! sier:

ingen ford på vårran gård, bara cheva måsta leva

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Cheva e RÅ deinj å da

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

spess Camaro'n

 

OLA. Summer in the city! sier:

nå er det f-body segmentet som er det beste

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Colioo Cool **

 

OLA. Summer in the city! sier:

men alle vet jo hva som regjerte den epoken

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Det huska ikke eg her å no da

 

OLA. Summer in the city! sier:

hu?

 

OLA. Summer in the city! sier:

charger med den nye revolusjonen hemi motor som vil si hemi topper som revlosjonerte motor tekninkken.

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

huska ikke ka som regjerte den epoken lissom .P

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

:P

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Fa

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Faan det va det ja **

 

OLA. Summer in the city! sier:

med den hemisphere som betyr halvkule formede forbrenningskammeret så fikk man 60% flere hester og lavere forbruk

 

OLA. Summer in the city! sier:

dette benyttes enda

 

OLA. Summer in the city! sier:

dog noe videreutvikklet

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Cool det vest itj eg ass

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

det skjønna eg no da.

 

OLA. Summer in the city! sier:

hmm, nei er greit og kunne noe før man kjøper bil

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

eg veit litt ja men det me Deinj Halvkule Forma Frobrenningskammeret Vest eg itj

 

OLA. Summer in the city! sier:

hva er det svakeste punktet som er viktig og sjekke når man ser på litt elder biler fra 1950-1975? grunnet måten stålet var produsert?

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

FUCK eg har ADHD da så E GLØMSK og Forvirra Lett Så eg Glømme MY vikti

 

OLA. Summer in the city! sier:

åja, det viste jeg ikke

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

hehe eg sa nokka du ikke viste, å du sa noe jeg ikke viste

 

OLA. Summer in the city! sier:

men stålet på rammevangen framme har lett for og sprekke grunnet for høy varme under knstruksjon.

 

OLA. Summer in the city! sier:

*konstruksjon

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Ja Faan ass No Vart eg sur åpå meg sjøl ferde eg glømt det da Såg jo Program om det Fer berre ei UKE sia jo

 

OLA. Summer in the city! sier:

ok hvem program da?

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Et på Discovery Channel Men Trur du eg huska det..... Neij FAAN TA DEINJ JÆVLADE ADHD'N ASS

 

OLA. Summer in the city! sier:

hehe. ja det er da dumt

 

OLA. Summer in the city! sier:

bare og lese mer

 

ida..<3 Ælske dæ Tronn Vegar<3< 3 sier:

Joa, Men det e Derfer eg å Gruer meg no JÆVLI til å Ta Teori Prøven for Kortet ass

 

OLA. Summer in the city! sier:

det skjønner jeg

 

LOL, ere mulig sier jeg bare.

Det har jeg sett før osv. haha, det er jo bare pisspreik det jeg sier :lol:

 

Han fyren er vel 19 år mener jeg og huske..

 

Joachim

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

 

På jobb er det en kar som sier mye finurlig. Her en dag hadde visst han og en kompis vært ute og kjørt bilen til kjærringa. Det var noe galt med den, og de skulle finne ut hva det var. De fant fort ut at bilen bare var daukjørt og bestemte seg for å rase rundt på litt høyt turtall for å blåse ut litt sot fra motoren. Det endte med at det kom så mye drit ut av motoren at eksosanlegget gikk tett og ble så varmt at hele anlegget (helt til bakpotta) ble rødglødende og alle gummiopphengene smelta.

 

Joda...:jackinbox:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Turbo er gammel teknologi. jeg vet det ble brukt på flere Amerikanske fly under andre verdenskrig.

 

Fra Wikipedia:

 

The turbocharger was invented by Swiss engineer Alfred Buchi, who had been working on steam turbines. His patent for the internal combustion turbocharger was applied for in 1905. Diesel ships and locomotives with turbochargers began appearing in the 1920s.

 

One of the first applications of a turbocharger to a non-Diesel engine came when General Electric engineer, Sanford Moss attached a turbo to a V12 Liberty aircraft engine. The engine was tested at Pikes Peak in Colorado at 14,000 feet to demonstrate that it could eliminate the power losses usually experienced in internal combustion engines as a result of altitude.

 

Turbochargers were first used in production aircraft engines in the 1930s before World War II. The primary purpose behind most aircraft-based applications was to increase the altitude at which the airplane can fly, by compensating for the lower atmospheric pressure present at high altitude. Aircraft such as the Lockheed P-38, Boeing B-17 Flying Fortress and Republic P-47 all used exhaust driven "turbo-superchargers" to increase high altitude engine power. It is important to note that the majority of turbosupercharged aircraft engines used both a gear-driven second stage centrifugal type supercharger and a first stage turbocharger.

 

Turbo-Diesel trucks were produced in Europe and America (notably by Cummins) after 1949. The turbocharger hit the automobile world in 1952 when Fred Agabashian qualified for pole position at the Indianapolis 500 and led for 100 miles before tire shards disabled the blower.

 

The first production turbocharged automobile engines came from General Motors in 1962. The A-body Oldsmobile Cutlass Jetfire and Chevrolet Corvair Monza Spyder were both fitted with turbochargers. The Oldsmobile is often recognized as the first, since it came out a few months earlier than the Corvair. Its Turbo Jetfire was a 215 in³ (3.5 L) V8, while the Corvair engine was either a 145 in³ (2.3 L)(1962-63) or a 164 in³ (2.7 L) (1964-66) flat-6. Both of these engines were abandoned within a few years, and GM's next turbo engine came more than ten years later.

 

Offenhauser's turbocharged engines returned to Indianapolis in 1966, with victories coming in 1968. The Offy turbo peaked at over 1,000 hp in 1973, while Porsche dominated the Can-Am series with a 1100 hp 917/30. Turbocharged cars dominated the Le Mans between 1976 and 1988, and then from 2000-2007.

 

BMW led the resurgence of the automobile turbo with the 1973 2002 Turbo, with Porsche following with the 911 Turbo, introduced at the 1974 Paris Motor Show. Buick was the first GM division to bring back the turbo, in the 1978 Buick Regal, followed by the Mercedes-Benz 300D, Saab 99 in 1978. Japanese manufacturers followed suit, with Mitsubishi Lancer in 1978, Toyota Supra in 1980, Nissan 280ZX in 1981 and Mazda RX-7 in 1984.

 

The worlds first production turbodiesel automobile was also introduced in 1978 by Peugeot with the launch of the Peugeot 604 turbodiesel. Today, nearly all automotive diesels are turbocharged.

 

Alfa Romeo introduced the first mass-produced Italian turbocharged car, the Alfetta GTV 2000 Turbodelta in 1979. Pontiac also introduced a turbo in 1980 and Volvo Cars followed in 1981. Renault however gave another step and installed a turbocharger to the smallest and lightest car they had, the R5, making it the first Supermini automobile with a turbocharger in year 1980. This gave the car about 160bhp in street form and up to 300+ in race setup, an exorbitant power for a 1400cc motor. When combined with its incredible lightweight chassis, it could nip at the heels of the quick Italian sports car Ferrari 308.

 

In Formula One, in the so called "Turbo Era" of 1977 until 1989, engines with a capacity of 1500 cc could achieve anywhere from 1000 to 1500 hp (746 to 1119 kW) (Renault, Honda, BMW, Ferrari). Renault was the first manufacturer to apply turbo technology in the F1 field, in 1977. The project's high cost was compensated for by its performance, and led to other engine manufacturers following suit. The Turbo-charged engines took over the F1 field and ended the Ford Cosworth DFV era in the mid 1980s. However, the FIA decided that turbos were making the sport too dangerous and expensive, and from 1987 onwards, the maximum boost pressure was reduced before the technology was banned completely for 1989.

 

In Rallying, turbocharged engines of up to 2000cc have long been the preferred motive power for the Group A/World Rally Car (top level) competitors, due to the exceptional power-to-weight ratios (and enormous torque) attainable. This combines with the use of vehicles with relatively small bodyshells for manoeuvreability and handling. As turbo outputs rose to similar levels as the F1 category (see above), the FIA, rather than banning the technology, enforced a restricted turbo inlet diameter (currently 34mm), effectively "starving" the turbo of compressible air and making high boost pressures unfeasible. The success of small, turbocharged, four-wheel-drive vehicles in rally competition, beginning with the Audi Quattro, has led to exceptional road cars in the modern era such as the Lancia Delta Integrale, Toyota Celica GT-Four, Subaru Impreza WRX and the Mitsubishi Lancer Evolution.

 

In the late 1970s, Ford and GM looked to the turbocharger to gain power, without sacrificing fuel consumption, during not only the emissions crunch of the federal government but also a gas shortage. GM released turbo versions of the Pontiac Firebird, Buick Regal, and Chevy Monte Carlo. Ford responded with a turbocharged Mustang in the form of the 2.3L from the Pinto. The engine design was dated, but it worked well. The bullet-proof 2.3L Turbo was used in early carburated trim as well as fuel injected and intercooled versions in the Mustang SVO and the Thunderbird Turbo Coupe until 1988. GM also liked the idea enough to evolve the 3.8L V6 used in early turbo Buicks into late '80s muscle in the form of the Buick Grand National and it's pinnacle (and final) form, the GNX.

 

Although late to use turbocharging, Chrysler Corporation turned to turbochargers in 1984 and quickly churned out more turbocharged engines than any other manufacturer, using turbocharged, fuel-injected 2.2 and 2.5 litre four-cylinder engines in minivans, sedans, convertibles, and coupes. Their 2.2 litre turbocharged engines ranged from 142 hp to 225 hp, a substantial gain over the normally aspirated ratings of 86 to 93 horsepower; the 2.5 litre engines had about 150 horsepower and had no intercooler. Though the company stopped using turbochargers in 1993, they returned to turbocharged engines in 2002 with their 2.4 litre engines, boosting output by 70 horsepower.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det mekaniske luftladere?

 

Nå lå det ikke timer med forskning bak mitt hofteskudd, men begrepet turbo kommer vel av turbinhjulet (eksosturbinen) i turboaggregatet.

 

Det er imidlertid ikke slik at Wikipedia er den eneste sannhet, men det som er sitert ovenfor er nok ikke så langt unna sannheten.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bare fjærne en pling og en plong så har du 500hk" :rolleyes:

 

jeg tror det du tenker på er en pling og en spjong og en dært. må huske å fjærne dærten for eller ryker pling-erstatteren når du kommer over 6000rpm

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår