Gå til innhold

Handla golf5 og har noen spørsmål .

Ranger emnet


gotthard

Anbefalte innlegg

Handla en golf i dag, litt på impuls, en venninde lurte på om jeg kunne hjelpe henne å taue bilen til huggeri til uka så jeg kjøpte heller bilen av henne, 2004, 165000km. 1,6l 102hk. bensin. Hun hadde fått nei på eukontrollen pga rust i kanaler, eksoslekasje, rust på skiver bak og mest sannsynlig trengte ny toppakning. Sveise kan jeg så det er ikke problem. Skiver bak er byttet fort, eksos kan fikses men så var det toppakningen da, tokk av innsug og målte komp, ligger mellom 13,3 og 14,2 så da regner jeg med toppakningen er ok, ( vet hun har brukt bilen lite siden i sommer så kondens tenker jeg) så til spørmålene da 🙂

1.Har ikke kjørt så langt med den men den virker ikke som blir ordentlig varm, tok ut termostaten og den er lukket som den skal, Er det kjent feil med tempføler ellere noe på disse? Viseren inni bilen går bare til første store streken, 60 grader ca da.

2.Viskerene lever sit eget liv, kan plutselig skru seg på, stoppe midt på ruta, ikke starte osv, motor? kontakt? vanlig feil?

3.Opplever at vindusheisene virker litt som de selv vil, vanlig med ledningsbrudd i overgang bil/dør på disse?

4.5-30 eller 5-40 olje?

5.Hvor ofte burde man bytte regreim og multirem på disse?

6.Mangler radio/spiller i bilen er det grunn til at cruise kontrolen ikke virker?

7.Er dette ok biler på forbruk?

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke sjekke termostaten bare ved å se om den lukker, er den defekt så åpner de for tidlig. Bytt den. 

Ledningsbrudd til dør er vel ikke vanlig, kan dog skje, mest utsatt er førerdør som åpnes mest. Dette lar seg fikse om du har litt elektrokunnskap. 

Bruk 5W-30 olje 

Registerreim bytter jeg på maks 5 år eller 75000 km, det som inntreffer først. 

Mener det ikke er noen sammenheng mellom radio og cruise control men kan ikke avkrefte det 100%

Forbruk på den motoren er ned i ca 0.6 l/mil på langkjøring. Madammen har samme motor i sin bil og klarer 0.63 på langkjøring. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det bestillt olje, alle filtere, regreim sett, skiver og div fra eurodel, så får jeg ta tak i det med vindusviskerene mens jeg venter på deler. Må bestille meg 2 stk kanaler og.

Ser de vindusviskerene kan bli utfordrende å feilsøke, alt fra ledningsbrudd, vann i motor, tørre ledd til hendel og cpu...

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, gotthard skrev:

Da ble det bestillt olje, alle filtere, regreim sett, skiver og div fra eurodel, så får jeg ta tak i det med vindusviskerene mens jeg venter på deler. Må bestille meg 2 stk kanaler og.

Ser de vindusviskerene kan bli utfordrende å feilsøke, alt fra ledningsbrudd, vann i motor, tørre ledd til hendel og cpu...

Bra. Når det gjelder olje så kjøper jeg kun Mobil 1 ESP, men Castrol sin er også meget god. Foretrekker Gates registerreim, alternativt Contitech, men har siste tiden hatt to tilfeller med dårlige varer fra Contitech, så blir kun Gates heretter 😉

Ja viskerproblemet kan være litt kinkig siden de også starter av seg selv. Hadde det ikke vært for dette så ville jeg antatt treghet i viskermekanisme. Opplevd eksakt det samme på en A6, aksel gikk så tregt inni hylse at hele innfesting knakk til slutt. Her stoppet visker midt på ruten eller gikk ikke i det hele tatt pga overbelastet viskermotor, men de startet aldri av seg selv. Det skal de selvsagt aldri gjøre. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Quattro73 skrev:

Bra. Når det gjelder olje så kjøper jeg kun Mobil 1 ESP, men Castrol sin er også meget god. Foretrekker Gates registerreim, alternativt Contitech, men har siste tiden hatt to tilfeller med dårlige varer fra Contitech, så blir kun Gates heretter 😉

Ja viskerproblemet kan være litt kinkig siden de også starter av seg selv. Hadde det ikke vært for dette så ville jeg antatt treghet i viskermekanisme. Opplevd eksakt det samme på en A6, aksel gikk så tregt inni hylse at hele innfesting knakk til slutt. Her stoppet visker midt på ruten eller gikk ikke i det hele tatt pga overbelastet viskermotor, men de startet aldri av seg selv. Det skal de selvsagt aldri gjøre. 

Vet ikke om de starter av seg selv, det var det tidligere eier sa, de startet en gang jeg skrudde på tenningen men da var panseret oppe så tenkte at de gikk i servise stilling siden de da stoppet på topp ( men måtte tas manuelt tilbake).. ve4l, skal skru de av etterpå eller til uka å se på armene om de er trege.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Quattro73 skrev:

Er ikke sikker men den har nok ikke noe med vindusviskere å gjøre, der mener jeg alt sitter ved viskermotoren. 

Nei , tenkte den kanskje kunne ha noe med de problemene jeg har med det elektriske i dørene, men finner vel ut av det, se om jeg finner et delenr på den et sted eller hvor ledningene leder.

Testet viskermotor og armer i går, motoren låt ikke pent og gikk å hakket litt, armene gikk forholdsvis greit men noe treghet var det så motoren har nok slitt litt i de siste årene. bestille ny motor og armer på Eurodel. Fikk bestilt meg kanaler i dag og så nå er romjula reddet 🙂

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår