Gå til innhold

Dårligste unnskyldningen for at politiet stoppet deg!

Ranger emnet


audifanatic

Anbefalte innlegg

Det var dette som var tider! Man kunne herje på og drive åpentlyst ap med politiet ved enhver anledning som bydde seg.. Vel, vet ikke om vi kunne gjøre det, men vi gjorde nå det.. :op: hehe.. Savner litt av galskapen noen ganger, det er kjedelig å bli voksen.. :op:

 

Kan ikke bli mer enig! På holmen jeg kommer fra kom der plutselig en ny innbygger, Som viste seg å være lensmann i fra trondheim!

her på holmen (3-400 innbyggere da) kjørte lettere bedugga/uregistrert, uten att noen laga noe styr av det! Men det vart andre boller da denne storbylensmannen dukka opp ja! :) Jeg kom susende på Honda cr 250.

Å der kom gubben med sivilbil med blålys på tvers fremføre meg å roper: "STOOOOPP førrrr hæææælvettte!"

Stoppe er lite aktuelt tenkte jeg... Å svarte... NEEEEEEEI...!!

Han prøvde å følge etter ett stykke, men smale svingete bygdeveier funker bedre for en CR. enn mondeo 1,8 diesel..

Jeg kjenner forøvrig godt lensmannen pr.idag.

men det gikk en stund før jeg tok sjangsen på å innrømme att det var jeg ja! Han tok det med godt humør!

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det var artige tider! Men "dårlig unnskyldning" som tråden het var det vel ikke.. :)

vi syns jo det var dårlig unnskylding da hvertfall! Hæ? ikke lov å kjøre helcross med 60hk/100kg uregga på vei??? Det funker jo bra det!!!

 

Jeg veit akkurat hva du snakker om, for jeg kjøpte meg en Yamaha YZ 250 av en nabo når jeg var 17-18år. Av Bowtietwister her på forumet forresten. Vi var naboer før..

 

Men nok om det, denne crosseren fikk kjørt seg masse på vei. Jeg måtte jo kjøre nesten en kilometer etter riksveien bare for å komme meg til crossløypa.. Og dette utviklet seg fort til lengre turer. Tøft å se tyske bobilturister som nesten svinger i grøfta når en helcrosser kommer kommer i mot, på bakhul midt på gulstripa under forbikjøring.. :op: Det var trangt, men tyskere kan vikeplikt! :D

 

En gang hadde det gått litt vilt for seg, og plutselig krydde det av snutbiler overallt.. Jeg kjørte alle stikkveier jeg kunne komme på for å komme meg hjem, fikk crosseren inn i garasjen, teipa en søppelsekk over vinduet og stenge porten.. Så kom etpar kompiser kjørende på mopedene sine, helt forstyrra fordi de hadde sett snuten gå og se etter hjulspor på jordet der jeg hadde kjørt tidligere på dagen. De skjønte tegninga og kom for å advare meg. Jeg for min del var advart nok og holdt på å drite på meg.. Bokstavlig talt. :flushit:

 

Så jeg ba kompisene finne på no lurt for sykkelen er ennå varm, og snuten kan være her når som helst, og jeg MÅ på driteren!!

 

Så jeg løp på dass, gjorde det jeg måtte, 10min etter løp jeg ned til garasjen igjen for å se hvor de hadde gjemt sykkelen..

 

Der, midt på garasjegulvet, oppå ei grønn ølkasse type Dahls tronet ramma av sykkelen med fortsatt varm motor.. Alt annet var ribbet, absolutt alt på sykkelen var demontert og lå spredd utover...

 

Hjul, gafler, plastikkdeksler, tank, eksosanlegg, skjermer, styre.. Absolutt hele sykkelen var i biter iløpet av knappe 10minutter.

 

"Ingen kan ta deg for å ha kjørt med denne sykkelen nå" kom det fra ene kompisen.. Sant nok tenkte jeg, men fyfader som dere må ha skrudd da..?

 

Verste av allt var at snuten kom aldri på døra engang, så vi fikk liksom ikke særlig uttelling for den lange maska vi hadde håpet på å få. :angry: :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit akkurat hva du snakker om, for jeg kjøpte meg en Yamaha YZ 250 av en nabo når jeg var 17-18år. Av Bowtietwister her på forumet forresten. Vi var naboer før..

 

Men nok om det, denne crosseren fikk kjørt seg masse på vei. Jeg måtte jo kjøre nesten en kilometer etter riksveien bare for å komme meg til crossløypa.. Og dette utviklet seg fort til lengre turer. Tøft å se tyske bobilturister som nesten svinger i grøfta når en helcrosser kommer kommer i mot, på bakhul midt på gulstripa under forbikjøring.. :op: Det var trangt, men tyskere kan vikeplikt! :D

 

En gang hadde det gått litt vilt for seg, og plutselig krydde det av snutbiler overallt.. Jeg kjørte alle stikkveier jeg kunne komme på for å komme meg hjem, fikk crosseren inn i garasjen, teipa en søppelsekk over vinduet og stenge porten.. Så kom etpar kompiser kjørende på mopedene sine, helt forstyrra fordi de hadde sett snuten gå og se etter hjulspor på jordet der jeg hadde kjørt tidligere på dagen. De skjønte tegninga og kom for å advare meg. Jeg for min del var advart nok og holdt på å drite på meg.. Bokstavlig talt. :flushit:

 

Så jeg ba kompisene finne på no lurt for sykkelen er ennå varm, og snuten kan være her når som helst, og jeg MÅ på driteren!!

 

Så jeg løp på dass, gjorde det jeg måtte, 10min etter løp jeg ned til garasjen igjen for å se hvor de hadde gjemt sykkelen..

 

Der, midt på garasjegulvet, oppå ei grønn ølkasse type Dahls tronet ramma av sykkelen med fortsatt varm motor.. Alt annet var ribbet, absolutt alt på sykkelen var demontert og lå spredd utover...

 

Hjul, gafler, plastikkdeksler, tank, eksosanlegg, skjermer, styre.. Absolutt hele sykkelen var i biter iløpet av knappe 10minutter.

 

"Ingen kan ta deg for å ha kjørt med denne sykkelen nå" kom det fra ene kompisen.. Sant nok tenkte jeg, men fyfader som dere må ha skrudd da..?

 

Verste av allt var at snuten kom aldri på døra engang, så vi fikk liksom ikke særlig uttelling for den lange maska vi hadde håpet på å få. :angry: :op:

 

Hahaha... Artig historie =P Better to be safe, than sorry =P

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har lappen enda men hvertfall så var jeg ute å øvelseskjørte med pappa og noen kamerater bak fordi vi skulle ut en kveld... så kjørte jeg litt også skulle vi jo innom butikken og handle det vi skulle ha;)

 

i det jeg går inn i butikken ser jeg politiet passerer og jeg så litt på dem fordi dem stirra kraftig på meg, hvorfor tenkte jeg? så ser jeg at dem parkerer utenfor butikken, faen hva har jeg gjort nå:P han ene politimannen kom å spurte om navnet mitt og tok tak i meg og holdt henda mine sammen og dro meg ut av butikken...

 

han mente at jeg hadde øvelseskjørt ulovlig fordi dem hadde ikke sett pappa komme ut av bilen osv :P så fikk dem møte pappa, men da begynte de å komme med at det ikke var lov å øvelseskjøre med noen baki, men vi fikk dem til å ringe sentralen og spørre omm dette fordi det hadde vi ingen tro på! det endte opp med at politiet dreit seg ut igjen fordi det var lov osv, så begynte dem å mase om at bilen vår ikke var eu godkjent, men det var også bare PISS! etter fler teite unskyldninger så dro dem:P dummeste jeg har vært borti;P

 

men rapporter til politi stasjonen hver gang dere møter politi som ikke oppfører seg som de bør! vet om fler tilfeller der hvor politimenn faktisk har blitt satt ut av tjenste pga dårlig oppførsel:ratatatat

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ble forfulgt av politiet på Skedsmokorset en kveld.

 

Kjørte litt rundt med en kompis, og så skulle vi møte en kompis av han igjen på korset. Så vi stoppa uttafor Meny på korset og ventet der i noen min før vi ringte og fant ut at det var feil sted.

 

Anyways så kjører vi videre bortover mot Korshagen skole og stopper på parkeringsplassen der. Like etter jeg har fått slått av motoren kommer det et sett med fjernlys i full fart over fotballbanen/gangstien og bråstopper ved siden av oss. Ut kommer to politimenn med Maglitene på fullt. Han ene går rundt bilen, lyser litt i baksetet, mens han andre kommer bort til ruta og åpner kjeften.

 

"Hva driver dere med her da?"

"Vi venter på en kamerat" svarer jeg

"Jasså.. hva gjorde dere på Meny i sted da?"

Jeg skjønte jo ikke en dritt, hvordan hadde de sett det? Var ikke en eneste bil på veien når vi sto der.

 

I mens har han andre sett at jeg hadde et par sånne bærbare DVD spillere i baksetet og ble veldig nysgjerrig på hvor jeg hadde fått dem fra.

 

Endte med at de ringte inn og kjørte en full sjekk på meg, kompisen min OG de skulle ha navn, adresse etc. på han vi skulle møte, så de kunne sjekke han. Når de så var fornøyd satt de seg bare i bilen og kjørte av gårde igjen.

 

Lurer på hva de trodde vi drev med...

Endret av al3x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ble forfulgt av politiet på Skedsmokorset en kveld.

 

Kjørte litt rundt med en kompis, og så skulle vi møte en kompis av han igjen på korset. Så vi stoppa uttafor Meny på korset og ventet der i noen min før vi ringte og fant ut at det var feil sted.

 

Anyways så kjører vi videre bortover mot Korshagen skole og stopper på parkeringsplassen der. Like etter jeg har fått slått av motoren kommer det et sett med fjernlys i full fart over fotballbanen/gangstien og bråstopper ved siden av oss. Ut kommer to politimenn med Maglitene på fullt. Han ene går rundt bilen, lyser litt i baksetet, mens han andre kommer bort til ruta og åpner kjeften.

 

"Hva driver dere med her da?"

"Vi venter på en kamerat" svarer jeg

"Jasså.. hva gjorde dere på Meny i sted da?"

Jeg skjønte jo ikke en dritt, hvordan hadde de sett det? Var ikke en eneste bil på veien når vi sto der.

 

I mens har han andre sett at jeg hadde et par sånne bærbare DVD spillere i baksetet og ble veldig nysgjerrig på hvor jeg hadde fått dem fra.

 

Endte med at de ringte inn og kjørte en full sjekk på meg, kompisen min OG de skulle ha navn, adresse etc. på han vi skulle møte, så de kunne sjekke han. Når de så var fornøyd satt de seg bare i bilen og kjørte av gårde igjen.

 

Lurer på hva de trodde vi drev med...

 

Har du en uorginal bil her i Norge så er du jo automatisk skurk, voldtektsmann, drop langer, etc etc. Fordommer ute å går i politiet ja.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den teiteste stoppen purken har gjort på meg, var når jeg omtrent nettopp var blitt ferdig med 244'en.. Nylakka i benga og greier.. Skinte jo garasjemekk lang vei.. Uansett, klokka var vel rundt 4 på natta en lørdagskveld, og jeg hadde nettopp kjørt ett par stykker hjem fra byen, og var på tur mot byen igjen.. Møtte purken på turen, og så i speilet at dem snudde på busstoppet jeg nettopp passerte.. Kom etter meg i grei fart å slo på blålys å sirene å hele greia.. Svingte inn i kanten, og ut kom en ganske ung kar.. Sikkert nettopp blitt purk å greier.. Han skulle se vognkortet, så jeg ga han den og sånn.. Så så han at det var en 80-modell, å sa at ingen 80-modeller hadde de støtfangerene (nye typen jeg har), speilene, baklyktene osv.. Var litt inne på volvo han der.. Uansett, jeg sa at jeg hadde bytta disse fra en nyere delebil jeg hadde..

 

Så tok han fram den der halvmeters-lommelykta si å lyste rundt bilen.. Kjørte jo med kappa fjærer å greier.. Såvidt det var fjær igjen omtrent, men det brydde ikke han seg om.. Det han brydde seg om var lakken..

Han spurte om jeg hadde lakka den selv.. "Ja", svarte jeg.. "Jævli stygt", sa han.. Så knipsa han et bilde av ene felgen min, ga meg vognkorte å kjørte videre.. Satt omtrent som et spørsmålstegn jeg... Skjønte ikke vitsen med å stoppe meg, men.. ;b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en gang stoppet i Farsund kommune. Nidkjær aspirant...HUFF. Grunn, hadde bare skilt bak og det var ikke norsk. Flyttet hjem til Norge for ca 11 år siden og hadde med meg en F150 som flyttegods. Det hjalp ikke med kjøretillatelse fra tollvesenet på Gjøvik nei. Slikt noe hadde han aldri sett.Dette kan ikke være lov! Ring Tollvesenet da mann. NEI VIL IKKE. Det endte med at vi sto der en TIME og kranglet mens han ringte alt som var av politikammere og lensmanskontor i 100 mils ommkrets. Jeg måtte hisse meg skikkelig opp og skrek at nå har du surret vel lenge. RING tollvesenet før de stenger !!!!!!! Om ikke så kjører jeg bare. Ok ringte.....10 sec senere fikk jeg beskjed om å kjøre videre. Han unskyldte seg med at slike papirer hadde ha aldri sett og fikk tilbakemelding: Kunne du ikke bare gjøre som jeg sa og ringt tollvesenet med en gang da. Den vesle aspiranten ble en smule flau...unskyld da.....HE HE.... Kjørte på Canadisk skilt og kjøretillatelse ett år med skilt bak og dette var faktisk eneste gangen jeg ble stoppet.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en gang stoppet i Farsund kommune. Nidkjær aspirant...HUFF. Grunn, hadde bare skilt bak og det var ikke norsk. Flyttet hjem til Norge for ca 11 år siden og hadde med meg en F150 som flyttegods. Det hjalp ikke med kjøretillatelse fra tollvesenet på Gjøvik nei. Slikt noe hadde han aldri sett.Dette kan ikke være lov! Ring Tollvesenet da mann. NEI VIL IKKE. Det endte med at vi sto der en TIME og kranglet mens han ringte alt som var av politikammere og lensmanskontor i 100 mils ommkrets. Jeg måtte hisse meg skikkelig opp og skrek at nå har du surret vel lenge. RING tollvesenet før de stenger !!!!!!! Om ikke så kjører jeg bare. Ok ringte.....10 sec senere fikk jeg beskjed om å kjøre videre. Han unskyldte seg med at slike papirer hadde ha aldri sett og fikk tilbakemelding: Kunne du ikke bare gjøre som jeg sa og ringt tollvesenet med en gang da. Den vesle aspiranten ble en smule flau...unskyld da.....HE HE.... Kjørte på Canadisk skilt og kjøretillatelse ett år med skilt bak og dette var faktisk eneste gangen jeg ble stoppet.

 

 

denne og mange andre historier her bekrefter fordommene mine om at dem er noen sirkusartister!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 3 stykker som hadde skrudd bil i 3 døgn og stort sett levd på McD og var alle mann trøtte, møkkete, skjeggete og luktet vel generelt vondt. Kjørte gjennom Oslo sentrum i en 350,000km Golf 2 med ingen nøkkelhull - bare store gapende hull (den hadde blitt stjålet 3 ganger de siste to månedene).

 

Ble stoppa av to nydelige politidamer og vi forlot kjøretøyet i et skred av McD søppel som raste og...og når jeg skulle ta ut vognkortet av hanskerommet så raste det selvfølgelig ut et skred av kniver (bare verktøy da, men uansett). :(

 

Tok virkelig sin tid før de ville slippe oss videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ble forfulgt av politiet på Skedsmokorset en kveld.

 

Kjørte litt rundt med en kompis, og så skulle vi møte en kompis av han igjen på korset. Så vi stoppa uttafor Meny på korset og ventet der i noen min før vi ringte og fant ut at det var feil sted.

 

Anyways så kjører vi videre bortover mot Korshagen skole og stopper på parkeringsplassen der. Like etter jeg har fått slått av motoren kommer det et sett med fjernlys i full fart over fotballbanen/gangstien og bråstopper ved siden av oss. Ut kommer to politimenn med Maglitene på fullt. Han ene går rundt bilen, lyser litt i baksetet, mens han andre kommer bort til ruta og åpner kjeften.

 

"Hva driver dere med her da?"

"Vi venter på en kamerat" svarer jeg

"Jasså.. hva gjorde dere på Meny i sted da?"

Jeg skjønte jo ikke en dritt, hvordan hadde de sett det? Var ikke en eneste bil på veien når vi sto der.

 

I mens har han andre sett at jeg hadde et par sånne bærbare DVD spillere i baksetet og ble veldig nysgjerrig på hvor jeg hadde fått dem fra.

 

Endte med at de ringte inn og kjørte en full sjekk på meg, kompisen min OG de skulle ha navn, adresse etc. på han vi skulle møte, så de kunne sjekke han. Når de så var fornøyd satt de seg bare i bilen og kjørte av gårde igjen.

 

Lurer på hva de trodde vi drev med...

 

korshagen er jo mere ghetto en Bronx! de trodde sikkert at dere dealet dop osv.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår