Gå til innhold

Dårligste unnskyldningen for at politiet stoppet deg!

Ranger emnet


audifanatic

Anbefalte innlegg

LOl... Jeg bør ikke bli stoppet men back to toppic!

 

Kjedeligste er å bli stoppet av Politi - Lærlinger..

 

Ble stoppa med sierran min og TUV godkjent senkesett men viste ikke at dette måtte stå i vognkortet men trudde det holdt med papirer ved siden av..

 

Men de sto og funderte på bilen i 30 - 40 min også skrev de og en haug av ting så kom en politimann bort og sa litt lav denne her...

 

Ja den er vel litt lav men har Godkjente papirer på BIlen..

 

Ja men det må stå i vognkortet skjønner du.. Her har du visningslapp

 

Jo takk skal du ha liksom..

 

Så æksa forbanna i vei så alle snudde seg :P

 

Dette var ved Volvo rett ved svinesund/berg

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ble stoppa for å kjøre sakte en gang....virka visst mistenkelig :P politikaren tok en sjekk og så jeg hadde mista lappen for å kjøre fort før så han kom bort og sa bare "jaja, jeg ser du har vært ute og kjørt før". Ja, men kjører saktere nå og likevel blinker det blått, svarte jeg. Da lo han bare litt...

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå bak en politibil som skulle ut fra et kryss, vi skulle samme vei. Han blinket ikke, å jeg "glemte" det vist. Uansett, 30 minutter senere står jeg på torget og snakker med en kompis. Da kommer den samme politibilen, stopper ved siden av meg.

 

"Du blinka ikke ut det krysset for litt siden. Eller hva?"

"Nei, jeg glemte det."

"Du vet du kan få bot for det?"

"Ja, men du blinka heller ikke"

"Oj. Ha en fin kveld!"

"Snakkes"

 

Synes det var ganske morsomt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke akkurat ble stoppet, så sier det litt om ressursbruken til politiet.

Jeg hadde vært på besøk hos søstra mi en lørdag tidlig på sommeren for noen år siden. Det var perfekt sykkelvær, så jeg kjørte Harleyen og hadde vest med ryggmerke på meg.

Vendte nesa hjem i to tida på natta, og etter et par km. la jeg merke til en bil som la seg på hjul, og forstod fort at dette var siviljon. Jeg dunket nordover i fint driv de obligatoriske 10km/h over fartsgrensa, og siviljon hang på i mil etter mil.

Etter 11 mil var jeg hjemme, siviljon hang på og kjørte saaaaakte forbi postkassa mi mens jeg steg av sykkelen, tok av meg hjelmen og ristet på hodet mens jeg flirte av dem. Får håpe for dems del at de fikk uttelling for turen på de 11 milene tilbake...

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke akkurat ble stoppet, så sier det litt om ressursbruken til politiet.

Jeg hadde vært på besøk hos søstra mi en lørdag tidlig på sommeren for noen år siden. Det var perfekt sykkelvær, så jeg kjørte Harleyen og hadde vest med ryggmerke på meg.

Vendte nesa hjem i to tida på natta, og etter et par km. la jeg merke til en bil som la seg på hjul, og forstod fort at dette var siviljon. Jeg dunket nordover i fint driv de obligatoriske 10km/h over fartsgrensa, og siviljon hang på i mil etter mil.

Etter 11 mil var jeg hjemme, siviljon hang på og kjørte saaaaakte forbi postkassa mi mens jeg steg av sykkelen, tok av meg hjelmen og ristet på hodet mens jeg flirte av dem. Får håpe for dems del at de fikk uttelling for turen på de 11 milene tilbake...

 

Haha... Trodde sikkert du var et sånt et gjengmedlem =P Haha

 

 

Jeg lå bak en politibil som skulle ut fra et kryss, vi skulle samme vei. Han blinket ikke, å jeg "glemte" det vist. Uansett, 30 minutter senere står jeg på torget og snakker med en kompis. Da kommer den samme politibilen, stopper ved siden av meg.

 

"Du blinka ikke ut det krysset for litt siden. Eller hva?"

"Nei, jeg glemte det."

"Du vet du kan få bot for det?"

"Ja, men du blinka heller ikke"

"Oj. Ha en fin kveld!"

"Snakkes"

 

Synes det var ganske morsomt :P

 

 

Haha... Den der likte jeg egentlig =P Morsom episode man kan se tilbake til...

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake siden skulle jeg kjøre en kompis hjem fra byen. Jeg kommer kjørende ned mot et kryss, der ser jeg politiet kommer kjørende fra høyre sida. Grei som jeg er så gidder jeg ikke stresse med å legge meg ut foran de så jeg ventet til de hadde passert og legger meg ut bak.

 

Det var 50 sone der så jeg tok det helt med ro såklart. Litt lenger frem svinga politibilen inn på en bensinstasjon. Akkurat samtidig sier jeg til kompisen min at nå måtte han bare følge med for nå ble de å komme etter for å stoppe meg, garantert!! Kompisen min svarer "Tullprat, de skal bare inn på stasjonen og ha seg donuts eller noe sånt". Men like forbanna når jeg har passert så ruller dem sakte ut og legger seg bak meg.

 

Joda, dette skal bli gøy tenker jeg. Slår på cruisecontrol og kjører pent og pyntelig, gjennom et par rundkjøringer også videre bort mot huset der hvor kompisen min skulle av. Og akkurat når jeg skal til å svinge av, da kom lysene på.

Så da var det bare å svinge pent inn til siden. Hadde da allerede henta frem vognkort og førerkort. Etter litt kommer det nå en kar ut av politibilen.. han kikker litt rundt bilen, lyser inn i baksetet med lommelykta etc. Spør om bilen er min, og selvfølgelig så skulle han jo se vognkort og førerkort. Etter at det var gjort så spør han meg om jeg var klar over hvorfor de stoppa meg? Nei, sa jeg men at jeg gjerne ville vite forklaringa hans på det.

 

Og da svarer han "Neeei.. du så litt mistenksom/nervøs ut borti krysset her og folk som gjør det har gjerne noe de skal skjule. Og da stopper vi de!" Jeg svarer "Øøh.. ok?! Jaja, du får nå tro hva du vil, har ingenting å skjule jeg." Også fikk jeg tilbake vognkortet og førerkortet og ble vinka videre. Tru om de kjeda seg mye den kvelden. Dette var forøvrig en aspirantfjott..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOl... Jeg bør ikke bli stoppet men back to toppic!

 

Kjedeligste er å bli stoppet av Politi - Lærlinger..

 

Ble stoppa med sierran min og TUV godkjent senkesett men viste ikke at dette måtte stå i vognkortet men trudde det holdt med papirer ved siden av..

 

Men de sto og funderte på bilen i 30 - 40 min også skrev de og en haug av ting så kom en politimann bort og sa litt lav denne her...

 

Ja den er vel litt lav men har Godkjente papirer på BIlen..

 

Ja men det må stå i vognkortet skjønner du.. Her har du visningslapp

 

Jo takk skal du ha liksom..

 

Så æksa forbanna i vei så alle snudde seg :P

 

Dette var ved Volvo rett ved svinesund/berg

 

syns ikke det var så rart! de gjore helt klart det rette!

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etpar episoder fra minnet, som ikke akkurat handler om dårligste grunnen til at jeg ble stoppa. Men heller et særdeles dårlig forsøk på å få meg stoppa.. :D

 

Mens jeg kjørte moped fikk jeg en litt artig episode, dette er så lenge siden at politiet kjørte den velkjente "svartemarja".

 

Jeg og en kompis kjører utpå landsbygda langs en vanlig asfaltert fylkesvei. Begge på trimma mopeder, og begge velkjente for politiet såklart. Det var liksom trimma mopeder som var hovedgesjeften politiet jobbet med, eller mot, virka det som..

 

Og vi møtte jo selvsagt på dem denne dagen også, og sirkuset var i gang.. Kompisen bråsnudde og tok retningen mot en skogsvei vi nettopp hadde passert, mens jeg svingte inn på nærmeste gårdstun som lå rett ved veien. Et lite småbruk med ett hus og en liten låve i vinkel rundt gårdsplassen. Selvsagt fulgte de da etter meg, for jeg hadde jo valgt en blindvei. Men jeg fortsatte rundt hushjørnet på plena, forbi et hundehus, under ei klessnor, hoppet utfor kanten der plena sluttet, over en traktorvei og rett utpå et jorde..

 

Snuten måtte da snu, ut på veien igjen, og jeg trodde ikke mine egne øyne da de kom og svingte fra veien igjen og ned traktorveien som gikk utpå jordet.

 

Dette jordet var skikkelig gjørmete og nesten bare leira etter mange dagers regnvær.. Men folkevognsbussen kom sidelengs utpå åkeren så gjørma skvatt, så jeg fikk bare kjøre på jeg også..

 

Gikk flere runder fram og tilbake og rundt og rundt utpå der, og hver gang jeg prøvde å stikke mot traktorveien så blokkerte de meg. Og eneste plassen jeg kunne komme meg unna var enten den traktorveien eller grøfta fra åkeren og opp mot veien. Men den skråninga var over 3 meter opp, og veldig bratt, så jeg ville trenge endel fart. Og hele jordet lå i helling ned mot veien så jeg ville greie å få nok fart om bare ikke snuten blokkerte hele tida..

 

Så løsningen ble da å lokke snuten helt opp til den andre enden av åkeren og få et forsprang utfor bakken og mot veien. Men de stoppet bare halvveis i bakken hver gang, klare til å parere mitt trekk.

 

Og det jeg gjorde da var at jeg stillte meg på toppen av denne bakkekammen, med fronten mot dem og lot som jeg overga meg. Lot som jeg vrei av tenninga mens jeg egentlig bare slo av lysene, og lot motoren gå. Så sparka jeg ut sidestøtta og bikka sykkelen over på denne mens jeg lot som jeg strevde veldig med å få opp hakelåsen til hjelmen for å ta av meg den.

 

Da kom de omsider kjørende, møkkete og jævlig opp mot meg. (Lettlurte idioter) :D Og jeg ventet til de var så nærme at det var like før de skulle til å sparke opp dørene og ta meg. Da var de så nærme at jeg kunne se hele 4 stk i uniform i den bilen..

 

Så plutselig smelte jeg mopeden i gir og ga det jeg hadde utfor bakken, mens jeg hørte en folkevognsbuss som holdt på å eksplodere i turtall like bak meg.. damndamn

 

Fikk heldigvis såpass til fart at jeg dro rett opp grøfta og hoppet høyt til værs før jeg landet midt på hovedveien igjen.

 

Purken måtte ta en omvei for å komme seg bort til traktorveien igjen.. Og dermed smatt jeg unna den gangen også.. Tok samme skogsveien som kompisen etterpå, og blåste rett forbi han. For han hadde dratt av veien i en sving og lå og gjemte seg bak en kvisthaug når jeg kom. Og han lå der fortsatt når purken blåste forbi i stor fart 2 minutter etterpå også. Men da var jeg over alle hauger.. :D :checkflag:

 

Akkurat denne episoden utpå åkeren ble observert av bonden sjøl, og ble også visstnok tatt med i den lokale bygderevyen samme året hørte jeg snakk om. Skulle ønske jeg fikk sett den revyen.. :op: Tipper dette måtte se bra komisk ut oppe fra stuevinduet til bonden.

 

Men dette var altså bare EN gang av mange titalls ganger man måtte stikke av, og når mopedtida var vel overstått og man ennå ikke hadde blitt fakket var det jaggu litt av ei utspørring nedpå biltilsynet når første bilen skulle registreres..

 

Det var ikke måte på fisking for å få utav meg hvem denne mystiske personen på den trimma Suzuki X'n kunne være.. De visste nok at det var meg, men jeg spillte nå bare dum som vanlig og kunne slettes ikke vite hvem de pratet om.. :op:

Skiltet på mopeden fikk de aldri sett, for sykkelen var heisa, og skiltet sto rett bak nesten så det pekte oppover. Og det var i tillegg konstant veldig skittent!

 

Så en liten stund seinere ble jeg stoppa i min første promillekontroll med bil. Da var det garrantert en av snutene fra den episoden med bussen som skulle ha meg til å blåse. Og jeg blåste, grønt og fint. Og han sa jeg måtte blåse hardere. Jeg blåste hardere. "Du må blåse lengre!" sa han.. Jeg blåste til øya holdt på å dette ut.. BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅS skreik han akkurat når jeg var tom for pust. Mens apparatet peip grønt i lange baner.. Da skjønte jeg at han karen her har jeg nok tråkka på liktærne etpar års tid. Skal vedde på at han sover dårlig ENDA bare fordi dette var den eneste lille hevnen han fikk gjort mot meg.. :D

 

Han ga opp når jeg sa at jeg tror ikke den blir noe grønnere nå.. :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jeg ler så jeg griner! Omtrent som å lese om meg selv For 15-16 år sida! :)

 

Det var dette som var tider! Man kunne herje på og drive åpentlyst ap med politiet ved enhver anledning som bydde seg.. Vel, vet ikke om vi kunne gjøre det, men vi gjorde nå det.. :op: hehe.. Savner litt av galskapen noen ganger, det er kjedelig å bli voksen.. :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår