Gå til innhold

Dårligste unnskyldningen for at politiet stoppet deg!

Ranger emnet


audifanatic

Anbefalte innlegg

Jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har blitt stoppet av politiet.. Det har bare vært sakelige grunner til at de har gjort det.

En gang kjørte jeg 16km for fort i 70-sona. De andre gangene har vært rutinekontroller langs veien med alkotest og sjekk av førerkort.

 

Den ene gangen spurte jeg up mannen om nettop lysbrukregler og han la ut i det lange og det breie.. fortalte at det var mye uvitenhet blandt både politiet og andre traffikanter der i gården..

Også at det var mange som ikke viste at de stod på en gang..

Så fortalte jeg han om hvordan det fungerte på Volvoen til pappa.. hehe (den jeg kjørte da) Hvis tåkelysa stod på og du skrudde av lysa eller bilen så stod ikke tåkelysa på når du skrudde på lysa igjen.. og det var han veldig imponert over da.. :rolleyes:

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble stoppa på sykkelen...sto i storgata i Lillestrøm,Fjeldberghjørnet (ved City),og siden det var lang kø der,og god plass på venstresida,krabba jeg frem til krysset,og når det ble grønt,aksa jeg pent opp i 35 eller noe...bare nok til å komme foran første bilen,ikke noe WOT-insanity...og den første bilen var sivilen. Svingte inn på Shell,fikk knapt nok av meg hjelmen før jeg hører: "Det var nok det førerkortet,gutten min"...og da står det 4 snut rett bak meg,og de bannet på at jeg hadde hatt fullgass og minst 100 km/t...

 

Spurte da hva i alle dager de prata om,og fikk til svar : "Ikke prøv deg...vi så villmannskjøringa di alle sammen". Javel,sa jeg...kan du da vennligst opplyse meg om hvor jeg kjørte villmann? "Du dro på fullt i Storgata". Åja...gjorde jeg det? Se her...sykkelen har gått 3 km siden den ble overhalt,og etter kjørecomputeren (hadde sykkelcomputer med "maks oppnådd hastighets-funksjon" :D ) er den høyeste hastigheten jeg har hatt i dag 44 km/t...det er 50 i Storgata,eller hva..? Hvorpå det ble mye tjatt og pjatt om at "tja,vi har jo ikke noen måling på deg heller,dessverre" ...så dro de,etter å ha spurt og gravd om hva slags sykkel det var osv osv...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

subsukithumpsup gi de maktsyke jævlene fingern så ofte som mulig, de irriterer meg noe så jævli, de tror at de er så jævla mye bedre enn andre folk. men det gjelder seff bare purken her jeg bor. men her er det faan meg slik også. eks: purk som brenner hjemmebrent selv , men samtidig tar andre folk for akkurat det samme... jævla mongiZZer

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedre å ta en "ali" (G) og gi de fingern så dem ikke ser det.. ;) har blitt stoppet en gang med bil, midt i bergen sentrum. gjorde ikke noe det, men syntes det var litt pinlig å stå der med en blålysbil rett bak. spurte om førerkort, sjekka det.. så han sjekka mønsteret i dekka og, eller så var det felgene for jeg fikk kommentaren "slitan med nye felger".. når jeg spurte om hvorfor han hadde stoppet meg fikk jeg til svar "ingen spesiell grunn, skal sjekke litt opp i ungdomsbiler nå framover." greit nok det, er nok mange dødsfeller der ute. kjører forresten 240. ..og denne posten minner meg på at bilen skal eu-godkjennes nå denne mnd. faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt stoppet av politiet min del ganger i de fire årene eg har vært billist. Majoriteten av gangene har politiet vært hyggelige med meg. Og er har vært høflig og korrekt med dem hver gang. Bare ett par ganger de har hatt en litt vel tøff tone når de har kommet frem i vinduet til meg, men eg har hatt mitt på mitt tørre som regel og ikke latt meg provosere av deres utsagn...

 

Politiet på Sotra har gått offentlig ut i avisen og sagt at de har en kåring ved hvert års julebord over hvem tjenestemann ved kontoret som har inndratt flest førerkort. Dette oppfordrer vel ikke så veldig til å respektere politiet??

 

Men de gangene de har tatt meg skikkelig har eg nok desverre fortjent det. Har og blitt stoppet med fulle blålys flere ganger, men da har det som regel vært å lese i avisen i etterkant om div snusk som har funnet sted i nærheten, så da er det vel nærliggende å tro at de lette etter noen.

 

Fikk 4000 i bot en gang på en fartskontroll midt på natten på en utraffikert 4 felts motorvei. Fikk da beskjed av politimannen at ; hadde bare alle tatt dette med like godt humør som du, så hadde det ikke vært noe problem....

 

Er man høflig nok, så er det lettere å slippe unna med "små" forseelser... Dette er i hvertfall mitt utgangspunkt.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...må nesten fortelle om en episode fra i sommer.

Det er en 50 sone på Kolbotn med et fint rettstrekke hvor det går an å kjøre på "litt" hvis man har "litt" esler under huven...

Satt på med en kompis, og klokka 3 på natta dro vi den konklusjonen om at både onkel Polizei og alle andre hadde gått og lagt seg.

I det vi passerte 200(faktisk ikke kødd) la vi merke til en bil som stod ved en utkjørsel midt på rettstrekka....og akkurat i det vi blåste forbi så vi begge at det var 2 saftblandere på taketwtf?

 

Vi så to smultringer som fløy ut av vinduet bak oss(faktisk kødd), og før vi visste ordet av det lå det en passelig gal S70 heelt oppi hekken vår og blinka oss inn....Kom en lettere speeda politimann og spurte hva i helv... vi dreiv med,pekte mot himmelen og babla i vei om moral og om at han hadde et annet oppdrag og plutselig var han borte igjen!

:roll:

 

Flaks?

 

Det var utrykning utenfor Bondevik sin leilighet den kvelden, så på en måte kan vi si at Kjell Magne redda lappen til min heldige vennalacocaina

 

Jeg ler av denne enda....var så merkelig hele greia, og maken til flaks har jeg ALDRI opplevd!

***Orji***

 

1991 E34 M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læreren min fortalte at han hadde vært på noe banekjøring el. .no, UP hadde no kjøring på gang der.

En av sjefene skrøyt visst av at han hadde pressa en bil av veien, som skulle stoppes, det døde folk i den bilen og han gikk å skrøyt av det, slike folk skulle vært avliva, på verst tenkeligen måte.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvordan det går seg til jeg.

 

etter at jeg fikk 200n så har jeg ikke blitt stoppa av politiet en eneste gang.

 

Men mens jeg hadde 100nx'n blei jeg stoppa 4 ganger.

 

1gang kjørte jeg fra torvet i lillestrøm og parkerte vedsiden av martins. (mot innkjørings forbudt skilt da)

 

2gang holdt ganske "høyt" gjennomsnitt igjennom lillestrøm en fredags kveld og politi folka syntes det var litt fort med tanke på at det var mørkt og mye fulle folk osv ute, meget hyggelige folk egentlig,

 

3dje gangen var det bare flaks og det at politiet hadde en god dag som redda lappen min. var ute en vinter kveld og lekte meg ved en skole. det går en veil i 4kant rundt skolen, og jeg brekka og lekte meg der da. det jeg ikke viste var at kompisen min som lå bak hadde sett politi og stikki så hadde dem lagt seg bak meg istede. der hadde jeg vel bare flaks som ikke mista lappen for hu dama var ikke spesielt imponert.

 

4dje gangen var 3/4 uker etter den 3dje, da var jeg ute og nappa litt i detta brekket igjen da. kjørte av og blei sittenes fast. så kom det en politi bil forbi. det er den eneste gangen jeg har diskutert med dem, de sa at her hadde jeg vært ute å grise kjørt osv. da gjorde dem alt dem kunne på å få meg til å innrømme det da, det var også samme dama som stoppa meg et par uker før. hehe. men jeg holdt meg sakelig så det gikk bra.

 

kan ikke si at dem har behandla meg noe annet en det som er helt greit.

 

jeg fikk faktisk tilsnakk av en politi mann på strømmen en gang når vi sto der. han sa at jeg ikke kunne la en sånn bil (200n) være så møkkette ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for det meste positive erfaringer. På lørdag ble jeg stoppa av pol10 fordi jeg kjørte på venstre side av en trafikkøy (skulle bare ta en snarvei). Dem lurte bare på om jeg ikke kunne forskjellen på høyre og venstre. Jeg sa jeg skulle se å få lært det en gang for alle, og at jeg var vanligvis snill gutt :) Han så 1 sekund på førerkortet og ønsket meg en god tur videre.

 

Kameraten min ble stoppa etter å kjørt i 190 i 80'n, men dem fikk ikke noe måling. Men de var ålreite og snakka til han rolig og greit. Prøvde ikke å få han til å innrømme noe heller.

 

Blitt stoppa i rutinekontroll noen ganger. Men da er det mest disse nyutdannede hotshotsa som håper på no fangst. Men jeg har alt på det rene så da går det greit. Disse liker også å ligge 20 cm fra bakfangeren. Også plutselig kommer blålysa og du skvetter jo nesten av veien. Farlige greier..

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hjelle

bedre å ta en "ali" (G) og gi de fingern så dem ikke ser det.. ;)

 

ah, den e klassisk ;)

 

begynner å bli lite igjen av denne mnd no, står bilen på kontroll?

 

må innrømme at hadde politiet lagt på støtfangeren min uprovosert, så hadde eg faktisk bremset.. passe hardt.. men ellers har eg respekt for de..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt utallige møter med politiet, men har 2 jeg husker spesielt godt..

 

Den ene var når jeg lekte meg på en stor åpen plass en vinter med starionen.. Lagde meg en bane ved hjelp av noen dekk og kjørte det det gikk me stikkflammer i alle retninger.. det var en del biler som stoppet å så på underveis (holdt på i en evighet), så jeg la ikke spesielt godt merke til at en politibil plutselig stod å spiste luch ved ingangen..

 

Jeg gikk rundt i "øvre svingen" og hadde lysene rettet rett mot dem.. Ops!! Men neida, jeg kjørte bort til dem og de møtte meg på halvveien, sa at det var flott jeg kjørte fra meg der og ikke kjørte tulling på veien :D:D Å det beste er at de kunne ikke reise før de hadde testet banen min :D:D:D

 

 

Den andre hadde gidd meg akkutt kreft og skrivekrampe så står over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har blitt stoppa av politiet nermere 25 ganger iløpet av de 4 årene jeg har kjørt moped og bil. (Flest ganger på moped)

 

HVER eneste gang jeg har blitt stoppa, så jeg har vært hyggelig å grei mot politiet. Og de har vært veldig greie tilbake. De er veldig sånn at de ser det ann hvordan du er mot dem og hvordan de er tilbake igjen mot deg. Jeg har ikke fått en eneste bot eller forelegg eller visning iløpet av denne perioden..

 

Husker spessielt noen av gangene jeg har blitt stoppa:

 

Ene gangen hadde jeg 95 i 40 sona på moped, det var sent på kvelden og bare meg der, så kom det en bil bak og tok meg igjen, den kjørte uten lys før den var sånn ca 150 meter bak meg, da kom hovedlysa på, 50 meter bak meg kom blålysa på.. så jeg blinka inn og stoppa, en av politimennene kom ut og jeg fortalte han at jeg hadde vært i bråk her om dagen like bortiher og trodde kanskje det var de som kom for å ta meg. Da svarte han at det ikke var meningen å skremme meg.. Jeg hadde forresten ikke med meg vognkort, lappen fant jeg ikke, baklyset virka heller ikke, men jeg kan personnr. mitt og alt utenatt, så jeg ga han det, så han satte seg i bilen. kom ut 2 min seinere og sa at jeg måtte ha en god tur videre..

 

 

En annen gang ble jeg og en kompis stoppa, når vi fulgte fartsgrensa i 70 begge to på moped. han blinka inn til siden med en gang, mens jeg kjørte 10 meter og stoppa på en busslomme og venta der... så kom ikke kompisen min og politiet, så jeg bestemte meg for å kjøre videre, denne gangen kjørte jeg i 50.. så når jeg hadde kjørt 400 meter, så så jeg at politibilen kom etter meg, starta å blinke med tusenmeterene og blålysa, jeg prøvde å signalisere om at jeg skulle stoppe 50 meter lengre fremme på busslomma, så jeg kjørte dit, når jeg kom dit så kjørte politibilen opp på siden av meg og tok ned ruta og sa at jeg måtte bli mer oppmerksom, så sa jeg at jeg ikke ville stoppe midt i veien å lage farlige situasjoner, så sa han at jeg kjørte moped, og ikke en lastebil. så svarte jeg " Ja, men du kjører jo ikke moped med bil" så fikk jeg beskjed om å kjøre bort igjen til der kompisen min og han andre politimannen stod. Kom dit og så spurte de om vi kunne ruse mopedene våre, og det gjorde vi, jeg hadde fremdeles ikke fiksa baklyset mitt. Kompisen min fikk visningslapp mens jeg klarte å ro meg unna.. Så fikk vi beskjed om å kjøre pent videre..

 

 

Jeg bor forresten i Asker, og politiet man ser i programmet "Politiet" på tvnorge, er de som driver å holder på i området her.. Ganske flinke folk etter min mening.. De stiller også opp når jeg ringer og trenger hjelp.. som den gangen en over 30 år gammel narkoman som bor hjemme kjørte i narkorus og kjørte i meg med vilje og ville rykke på meg etterpå.

 

 

Vil tørre å påstå at dere med den holdningen som hater politiet, er dere som gjør slik at politiet må handle på den måten de gjør/må..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår