Jump to content
Bilforumet.no

LilleGud

Bruker
  • Content Count

    1735
  • Joined

  • Last visited

About LilleGud

  • Rank
    Nissan Poster
  • Birthday 01/19/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler, data
  • Yrke eller sivil status
    Teleservice Norway A/S

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.no.net/lillegud
  • Bosted
    Lillestrøm
  1. fant feilen i dag. det viste seg at jordingen på orginal systemet ikke var tilstreklig, la opp ekstra jord og alt var fin fint. Snakk om å se seg blind på ting :wonder:
  2. etter en lenger google session har jeg funnet ut at flere har mange rare problemer når den ikke er koblet. så den blir nok konstant jordet for og teste i morgen ja.
  3. Hei jeg var og kjøpte div utstyr til bilstero i dag og kjøpte en slik Headunit. http://www.pioneer.no/no/products/25/109/281/AVH-P4100DVD/index.html MEN! nå som jeg har koblet den opp så begynner den bare å blinke når jeg prøver å bruke den. Mens den går på demo. eller jeg fikler i menyer ect så virker den bra. så prøver jeg å bruke noen av knappene, eller spille noe så begynner den å blinke. Det første som slår meg er at det er en form for sikkerhets lås ? noen som har vært borti dette før ? og hva jeg skal gjøre for å få "aktivert" den ? Mvh Erlend
  4. Hey, jeg har planer om bilstero i bruksbilen min, 05mod Nissan X trail. Hvordan høytalere passer i dørene foran/bak ? noen som har linker til andre Xtrail stero bygg ?
  5. Typiske ting man bør tenke på _FØR_ man ratter bil i fylla :lol: Og: Gjett hvem som er mitt første offer da? Forsiktig på nettet gutt..... <-- Enda mer HAHAHAHAH!
  6. Da har man en liten oppdatering. Grunnet sykdom, kneskader osv har jeg mistet 2mnd av vintern som jeg hadde store planer om å bruke fornuftig :( Men jeg har da fått gjort noe lurt den siste uka eller så :) Først tar man det orginale instrument clusteret, og tar ut orginal målerne. Så tar man en kniv eller lignenden og skjærer vekk "bakplata" Så tar man en Carbonplate og tilpasser så den får plass der hvor den orginale bakplata med målerne satt. Deretter lager man hull og plasserer Nye målere, så setter man sammen heleskjiten igjen, med glasset og det hele. personlig så er jeg MEGET! fornøyd med resultatet. Bildet er fra en prøve montering. Jeg har også fjærnet bensin rørene og lagt opp tilførsel røret, montert greddy bunpanne. Og bygget om til s15 front. Glassfiber pansret er godt brukt og har relativt... erhmm... CRAPPY! passform. :roll:
  7. Da er bilen på plass på bukker i det nye verkstedet. 250m2 med 5meter takhøyde fordelt på 5stk.
  8. for å være erlig så vet jeg ikke .p Kjøpte det igjennom en kompis. og fikk det for 650,- Vet egentlig ikke hva det heter eller hvor det kommer fra.
  9. lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Vel det er mest fordi jeg har drevet med mye crap som ikke er ferdig enda. eller så er det noe som er så kjipt at det ikek er værtdt å ta bilde av. Men, fått på plass et IC rør med Dump da. Så nå kan vel jeg melde meg inn i "korte ic rør klubben"
  10. Jeg har fjærnet alt utenom 5 kabler bakover. Det er "bare" ABS ect samt lys som går der.
  11. hehe. Hvordan skal man gjøre det på en enkel og grei måte da ? jeg kan og kommer sikkert til å pynte på de ved å slipe ned litt kanter ect, men for meg så er det viktigst å få ting isammen og få det til å virke. Pynting kan jeg ta en vinter da bilen er i orden og jeg bare har kosmetikk og tenke på.
  12. Nye "top fester" til radiatoren. MEGET enkel version :p Kapp til riktig størelse alu. Borr et hull. ta ut den gummi tingen som sitter i orginal brakettene. sett denne i hullet du nettop laget. Tre braketten ned på feste. Plasser over bolten du skal skru i ifronten. Gi det en et rapp med hammern så det blir merke. Borr hull i riktig størelse. plasser og skru fast med en mutter. der etter fikser du litt på passformen med en hammer. :) bra ? Etter endt jobb. så er det viktig med litt kos på verkstedet. Fyr opp engangs grillen utenfor. Vent til den stopper og ryke og er grille klar. bær den inn og grill inne på verksteds gulvet :) 8)
  13. Bump. Oppgradert Photobucket accounten min, så nå skal bildene være synlige igjen :)
  14. Her har dere en Oppdatering hentet fra 200sx-ogn.org Mye av teksten er ganske rar ettersom dere ikke får se datoer ect :p men det får dere bare leve med :p første på bestillings litsa denne gang var Clutch. dette kunne selvfølgelit Bren på Apex.. hjelpe meg med :) Denne bør holde - jeg har: -Satt på plass motoren/Girkassen -Satt i Clutch -Bygget opp Innsug og fulerail -Satt i Bensintanken -Satt på plass bensin pumpa -Begynt på slanger ect og diverse diverse diverse :p (Ting Tar Tid) noen få bilder av bensin greiene (mobil bilder bare) Bensintanken er 45l, med innebygget surgetank i bunn og den er skumfylt. Håper bensinen holder seg på plass og ikke forsvinner så puma drar inn luft/går tørr (da har jeg STORE problemer) Tanken er montert over hjulbrønnen i baggasjerommet mens pumpa er montert under bilen der hvor oljepumpa til diffen vanligvis sitter. Målet med dette er å få mest mulig fall mellom tanken og bensin pumpa, siden pumpa så og si ikke suger noe. men heller dytter bensinen igjennom. Mellom tank og y-ledd bruker jeg AN8 slanger og koblinger. og AN10 fra Y-ledd til pumpe. (alle stålomspundene slanger og AN koblinger er kjøpt fra http://www.summitracing.com) Pumpa er montert på en Stålskive som jeg har kappet til og borret 4 hull i. sveiset denne plata fast i Ramma under bilen og skrudfast pumpa til denne med 4x Gummi støtter imellom. (grunnen til gummistøttene er at bensinpumpa dirrer en hel del og det bråker som et helvete hvis den er montert rett til stål.) (jeg har bare slengt på noe midlertidig lakk for at det ikke skal ruste under) Etter pumpa skal det monteres et Aeromotive Bensin filter også. vidre frem til motoren bruker jeg de orginale bensinrørene enn så lenge. Fremme i motor rommet kommer bensinrørene opp på orginalmåte og inn i fuel railen hvor det sitter 4x 770cc Nismo dyser. på returen har jeg montert en SARD justerbar bensintryks regulator med en Greddy Bensinstrykks Måler. Flere pics av bensinsystemet ol. kommer da det står ferdig :) Neste post på programmet er og få montert Kammene og timet opp motoren. da dette er gjort bør viftene til Radiatoren ha kommet så jeg kan starte og montere denne og intercoolern. Må lage custom IC rør da jeg har en topmount Turbonetics Turbo. - Jeg har tilpasset en Aluplate som skal erstatte all plast driten i midtkonsollen. største problemet her var å få laget en mal. siden "veggene" på dashen bøyer seg både utover og bakover. samt at det ikke er like langt i bunn som på toppen. Burde nesten tatt bilde av hvordan jeg gjorde det, , meeen det er ikke rakketforsknings metoden jeg brukte :p Jeg tok en rull med helt vanling teip. (ikke pakke, elefant eller noe annet) helt vanlig. Så teipet jeg fra topp til bunn. (mange strimler teip! :P) Så tok jeg en kniv og skar ut teipen i begge ender. Tok den teip lefsa jeg satt med da og la på en papp plate. Tegnet rundt og klippet det ut. Når jeg var ferdig med dette så var malen sånn ca. :lol: så da var det litt finjusteringer og det var i boks. En kompis på verkstedet har også kjøpt plateknekker :D fin fin sak ! :wink: Resultat: (NB! den er ikke festet. derfor det kan se litt skjevt ut på bildene) Jeg skjøtet også kablene til "vindusheisstyreknappene" på fører siden. så skal jeg montere de i midten. Er det forresten noen som vet hva som trengs over på passasjer siden, av kabler? tenkte jeg skulle styre alt fra "hovedknappene på førerside" så da lurer jeg på hvilken kabler osv som MÅ gå over til passasjersiden.. - Skal bytte kammer. Satt i Tomei Poncams (260grader) Oversikt over tenner og stilling.. Min gode venn Asim fikset kam jobben for meg :D Mens jeg drev å fiklet med andre ting... ... som å legge opp strøm til Bensin pumpa. Borret hull inn i Reservehjuls brønnen. Fylte så igjen denne med sikaflex når jeg hadde dratt kablen igjennom. så den ikke skal gnisse mot de skarpe kantene. så fremm i dashen hvor jeg har satt en knapp til den. direkte strøm ftw ! Enkelt, greit og mindre som kan ryke. Så 2 bilder av verksteds plassen min til slutt - Mja nok en lang dag i verkstedet gjennomført. I dag startet jeg på flytting av radiator og intercooler. Har en 2raders Greddy cooler og Koyo radiator med 2x el vifter. Alt skal stå inne i motor rommet. Startet med coolern: coolern i Orginal possisjon Så litt merking av Einar. Einar sto for mesteparten av oppteining osv ettersom at han kan sånne ting :p det er også Einar som sveiser for meg. Så var det opp til meg og kappe til faenskapen... tenke litt... Så starte på Puslespill jobben. lage nye endetanker... Fikk litt besøk også.... de skulle kappe til en leksan rute.. Så tilbake til min IC.. Et hull En plan En brikke Et resultat Sånn da var den ene siden ferdig. Fortsettelse følger... - Da er Intercoolern ferdig modifisert. og jeg har startet på plasseringa. Spør du meg burde Coolern vært plassert her orginalt :p Meeeen First off, Tilpassing av tanken jeg ikke blei ferdig med på søndag. (gikk litt fortere i dag når jeg viste hva som måtte til) Så var Coolern ferdig Måtte bare se om det i det heletatt ville passe som jeg hadde tenkt. Så passet Radiatoren som planlagt ? Det vil jeg mene at den gjorde. Litt på skakke siden jeg ikke hadde laget noe fester ect til den enda Så da gikk jeg like så godt igang med det: Sveisa feste brakettet rett fast i Traversen vi :p Først fjærne litt gammel maling, rust ect... Så plassere og Sveise Feste vil også fungere som stiving, (ikke at jeg tror jeg kommer til å merke forskjell :p) Jeg måtte også til med litt mild modifisering av Radiatoren, Måtte bare kappe av de "beina" til orginal infestningen under, gadd liksom ikke ta bilde av at jeg maltrakterte en Ny koyo radiator :? Setter stor pris på kommentarer/tips :) - Yeejj ! Nye deler annkommet :D (like morro vær gang det) Ny Bakrute samt sideruter bak i leksan :D Lill tilpassing må til men det er bare morro ! :lol: - God kveld i stugu :) Da har man hatt nok en effektiv helg på verkstedet. Først så startet jeg med å lakkere bilen innvendig for å beskytte mot rust ect. siden jeg har skrapet bort alt av asfalt matter. Jeg er _IKKE_ flink til å lakkere og gjøre sånne ting så resultatet blei så som så. heldigvis så er matt svart ganske tilgivende å jobbe med. Dette er halvveis i første lag. måtte gi meg siden jeg gikk tom for lakk :x Også har jeg gjort ferdig Ic relocationen. sveiset på nye fester til den osv. Så har jeg tilpasset bakruten fra den store platen Leksan jeg hadde. Det var litt av en jobb kan man si. men resultatet blei veldig bra :) Ca 40 popnagler + Sikaflex gjorde jobben der :) 10cm mellom naglene på lang sidene. Ca 5cm mellom de på sidene. Også har jeg dekorert motor rommet 8) Prøve montert ny turbo :? Hvis dere ser forran IC på dette bilde så ser dere at jeg også har fjærnet Panser lås. og noe annet stasj forran den. Jeg har også lagt opp bensin retur systemet i helga :) - Ja. i går startet Brodern en kompis og jeg på en STOOOR oppgave. Strippe bort ALT av lednings nettet som ikke trengs. "ryddig" rakketforskern igang (ikke bare tull. han er faktisk det!) prøve å holde litt kontroll bror tenker seg om :p diverse bilder... som dere ser. diverse kabler å rydde opp i :) Etter vi var ferdige for dagen i går hadde vi ca 2 bæreposer med søppel. dvs mye vekt borte ! ;) - jada. I dag har jeg vært og hentet noen deler :) OMP ratt i semsket skinn OMP hovedstrøms bryter med utløser kabel. OMP Stol fester(stolene kommer i morgen) OMP 3"toms 4p belter Baggasje lokk og Panser låser Samco Silicon bend:) Jeg må virkelig skryte litt av Roger Furuseth på Kollevolds avdeling i Fetsund. Har fått service av ypperste klasse ! :D -
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.