Gå til innhold

Dårligste unnskyldningen for at politiet stoppet deg!

Ranger emnet


audifanatic

Anbefalte innlegg

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var ute med en kompis i februar i år og prøvde å finne snikeveien på alnabruterminalen i oslo,

 

hadde en kliss lik toergolf bak meg som tydeligvis skulle samme veien og bak den så satt onkel blå.

 

onkel stoppa golfen bak meg og snakka med de en stund, jeg kjørte nå rundt og klarte ikke helt å finne veien - så kjørte jeg tilbake der polti hadde stoppa den andre bilen og møtte politiet på vei ut fra alnabruterminalen - da jeg så de snudde jævlig fort.

 

kjørte rundt en 90 graders sving med høye gjerder rundt uten sikt i det hele tatt og snudde 180 grader så jeg kjørte tilbake.

 

MIDT I SVINGEN møter jeg polti i MIN kjørebane, det er 50 sone på stedet men jeg viste jo de var i området så jeg cruisa rundt i 20. Fy faen jeg angrer i dag på at jeg ikke hadde kjørt 50 og fronta politibilen i mitt kjørefelt i en blindsving.

 

Hadde vel mista lappen på det helt sikkert også så sinte de var på meg fordi jeg kjørte rundt og leita etter hullet i bommen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CesiuM_e

 

Holder det ikke å spørre etter tjenestenummeret eller noe sånt? Har man krav på å få vite det også?

 

 

Eneste du har krav på, er tjenestenummeret til politimannen/kvinnen, nå snakker jeg om patruljer. Ringer du 02800, får du som regel et etternavn hvis du spør. Ute på gata vil du neppe få opplyst noe navn.

 

De få gangene jeg har blitt stoppa med bil, har jeg smilt og vært høflig, man kommer faktisk langt med det idag.

Var sjåfør på en russebil engang, ble stoppa for kjørt for fort, da var de sure og ville ikke svare på spørsmål. Sikkert fordi de ikke hadde måling :) Og vært borti en gretten patrulje på Hamar i påsken (ville ikke oppgi tj. nr, men sa etternavnet sitt) og en annen nede i Kragerø :) Men de har alltid hatt en "grunn".

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle politifolk gjør "bare" jobben sin. Problemet er bare at enkelte er så forbanna dårlige i jobben sin. hadde de måtte gå opp til fagprøve som politi, si hvert 4år, så er jeg sikker på at nærmere 80% hadde strøket. Bare fordi de ikke kan behandle folk med respekt. De tror de automatisk skal få respekt, men det er feil!! Respekt er noe man gjør seg fortjent til, over lang tid. Ser med en gang om jeg møter en politi som faktisk fortjener respekt. Blei stoppa i sommer fordi jeg hadde kjørt litt for fort. Visste at jeg hadde gjort det, så jeg så ingen grunn til å protestere. Det var seint på natta (halv 4) han som stoppa meg var sikkert trøtt og lei (skulle vært i senga og ikke i veien med laser:D ) Jeg la fram vognkort og lapp, signa, og oppførte meg eksemplarisk. Men alikavel så måtte han drite seg fullstendig ut, med å rakke ned på meg med å fortelle med hvilken liten drittunge jeg var, og hvor ufatteli dårli jeg var til å kjøre bil. Da kjente jeg at det kokte ganske bra i toppen, og var veldi frista til å si han ett par sannhetens ord. Men hold dem for meg sjøl. Heldivis.

Slike hendelser er det som gjør at folk er forbanna på snuten, og ikke viser dem respekt. Vet om en "normal" snut. Gammal rev, som nå er UP-sjef på vestlandet. han kan behandle folk ha. Snakka med han flere ganger. Alltid like grei uansett hva det gjelder.

Ni\oe til etterfølgelse for mange andre onkler...

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

 

Var dette på Nesodden eller i Tønsberg? Hvis Nesodden, hvilke politibil/folk?

Ble du anmeldt for sladding når du kjørte Peugeoten?

Var på nesodden, på alvern ungdomskole.. var nede på grusbanen å sladda.. så sladda vi overalt på de gressflekkene rundt der.. lå gress å gjørme utover hele asfalt plassen der.. så helt jævlig ut.. var fra follo politidistrikt. har faktisk aldri sett denne politimannen før, han var vel i 50 åra..

jeg ble faktisk tatt av snuten for sladding med pysjen.. sladda på tangen..

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og den nuhværeende dama mi fikk en koselig opplevelse:

 

Klokken var rundt 11-12 tiden på torsdags natta, vi cruisa litt i byen, (den gangen vi ikke var sammen) og så dro vi ned på en parkeringsplass foran en Rema butikk..

 

Der ble ting fort litt varmere og vi holdt godt rundt hverandre, dette var første gang jeg så dama, så sitter vi sånn litt, og plutseligmkommen en fyr mot bilen. - en politimann, hann lyste med lommelykta inni ruta, og ba hunden sin sitte, noe den gjorde, ca 3 meter fra bilen, så ville han se førerkort og "eierkort," som han fikk. Da cruiset en bil mot oss, og skrudde på langlysa, jeg selvfølgelig blendet da han, og blinka med langlysa. bilen stoppe 2 meter fra fangeren min, for å ta nummeret, så spurte jeg mr. politi, kan ikke den bilen skru ned lysa sine? - nei det går ikke..

 

Etter noen koselige minutter med politiet og litt småprat om heftelser og at det var mamma sin bil, samt "hva gjør dere her" - "koser oss litt," og slikt gav oss resultat i at de forsvant like fort som de kom.

 

det endte med at jeg kjørte jenta hjem da, MEN, like før jeg slapp henne ut av bilen, kyssa jeg henne, og da get, kyssa hun tilbake..

 

Vi ble sammen dagen etter, og har vært sammen i 9 uker til torsdagen =P hehe, takk til polisen =P

 

Den er greie så lenge du oppfører deg, og så lenge de følger reglene, noe de ikke gjør, så skal jeg følge dem selv, noe jeg ikke gjør ;)

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prizma

Jeg og den nuhværeende dama mi fikk en koselig opplevelse:

 

Klokken var rundt 11-12 tiden på torsdags natta, vi cruisa litt i byen, (den gangen vi ikke var sammen) og så dro vi ned på en parkeringsplass foran en Rema butikk..

 

Der ble ting fort litt varmere og vi holdt godt rundt hverandre, dette var første gang jeg så dama, så sitter vi sånn litt, og plutseligmkommen en fyr mot bilen. - en politimann, hann lyste med lommelykta inni ruta, og ba hunden sin sitte, noe den gjorde, ca 3 meter fra bilen, så ville han se førerkort og "eierkort," som han fikk. Da cruiset en bil mot oss, og skrudde på langlysa, jeg selvfølgelig blendet da han, og blinka med langlysa. bilen stoppe 2 meter fra fangeren min, for å ta nummeret, så spurte jeg mr. politi, kan ikke den bilen skru ned lysa sine? - nei det går ikke..

 

Etter noen koselige minutter med politiet og litt småprat om heftelser og at det var mamma sin bil, samt "hva gjør dere her" - "koser oss litt," og slikt gav oss resultat i at de forsvant like fort som de kom.

 

det endte med at jeg kjørte jenta hjem da, MEN, like før jeg slapp henne ut av bilen, kyssa jeg henne, og da get, kyssa hun tilbake..

 

Vi ble sammen dagen etter, og har vært sammen i 9 uker til torsdagen =P hehe, takk til polisen =P

 

Den er greie så lenge du oppfører deg, og så lenge de følger reglene, noe de ikke gjør, så skal jeg følge dem selv, noe jeg ikke gjør ;)

 

OG, vi har ikke noe politi i halden mer =P de er lagt ned =P skjærtorsdag i halden folkens!!!!

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt stoppa 2 ganger selv:

 

1 gang på moped, men det var min skyld,

2 stk bakpå ute hjelm, slitt fordekk, trim.

De gadd ikke å gå opp en bakke så jeg skulle kjøre dem,

så kom snuten bak oss. Han sa han kjente faren min (politiker) så

han tok bare skiltene, fikk ikke noe bot eller no.

 

2 gang var det fordi jeg skulle kjøre farts grensa i en svingte oppoverbakke med snø og is. Teste Passaten sin ESP.

Han ville bare se vognkort og førerkort.

 

satt på da kameraten min stoppa politet en gang:

 

Kameraten min stoppa en patrulje bil i hokksund,

de hadde kjørt for fort, ikke brukt blinklys

kjørt i feil fil osv.

 

Komentarer:

Blinklys?

Vi er polti, vi kan gjøre som vi vil.

Ehh..... vi må dra nå!

 

 

 

Kontroll:

Kameraten min kjørte i laser kontroll med laser jammer.

De reiste seg opp og rista på hue, de måtte sende inn

laseren til kontroll.

 

 

2 uker siden var jeg ute å kjøre, da så jeg en bil i veikanten,

det er sikkert ikke kontroll da, sa jeg. Det var så åpenlyst.

Da vi kjørte forbi han som vinka inn biler, viste kameraten min fingeren til han og de 5 politi mennene som stod der, men ingen av dem så det.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daho

satt på da kameraten min stoppa politet en gang:

 

Kameraten min stoppa en patrulje bil i hokksund,

de hadde kjørt for fort, ikke brukt blinklys

kjørt i feil fil osv.

 

 

Hvafornoe? Han stoppa en politibil? Skulle jeg likt å sett...

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en.

Hva med at purken stopper deg i det du setter deg i bilen og de sier:

"Vi har råne kontroll i dag og du får 7:10 poeng. Du får 1 minus fordi du bruker å kjøre med grøfte- og parklys, 1 minus fordi du har en herpa støtfanger(fått ny) og den siste minusen får du pga. at du bruker å kjøre fort, har vi hørt."

 

Ja det har skjedd med meg og nei dette er ikke en spøk, men det trur jeg politiet trur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

 

Hvafornoe? Han stoppa en politibil? Skulle jeg likt å sett...

 

Vi fulgte etter i en halv time, og når de endelig stoppa gikk vi bort til dem. Vi spurte han om blinklys. Han politi mannen så bare dumt på oss, vi måtte forklare hva blinklys var. "Åja, jamen sånn har jeg"

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prizma

Jeg og den nuhværeende dama mi fikk en koselig opplevelse:

 

Klokken var rundt 11-12 tiden på torsdags natta, vi cruisa litt i byen, (den gangen vi ikke var sammen) og så dro vi ned på en parkeringsplass foran en Rema butikk..

 

Der ble ting fort litt varmere og vi holdt godt rundt hverandre, dette var første gang jeg så dama, så sitter vi sånn litt, og plutseligmkommen en fyr mot bilen. - en politimann, hann lyste med lommelykta inni ruta, og ba hunden sin sitte, noe den gjorde, ca 3 meter fra bilen, så ville han se førerkort og "eierkort," som han fikk. Da cruiset en bil mot oss, og skrudde på langlysa, jeg selvfølgelig blendet da han, og blinka med langlysa. bilen stoppe 2 meter fra fangeren min, for å ta nummeret, så spurte jeg mr. politi, kan ikke den bilen skru ned lysa sine? - nei det går ikke..

 

Etter noen koselige minutter med politiet og litt småprat om heftelser og at det var mamma sin bil, samt "hva gjør dere her" - "koser oss litt," og slikt gav oss resultat i at de forsvant like fort som de kom.

 

det endte med at jeg kjørte jenta hjem da, MEN, like før jeg slapp henne ut av bilen, kyssa jeg henne, og da get, kyssa hun tilbake..

 

Vi ble sammen dagen etter, og har vært sammen i 9 uker til torsdagen =P hehe, takk til polisen =P

 

Den er greie så lenge du oppfører deg, og så lenge de følger reglene, noe de ikke gjør, så skal jeg følge dem selv, noe jeg ikke gjør ;)

 

 

Den skjønte jeg ikke.. Var det politiets skyld at du fikk deg dame?

 

Hva hadde det opplegget med langlysa å gjøre?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår