Gå til innhold

truls160

Bruker
  • Innholdsteller

    256
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om truls160

  • Bursdag 11/19/1980

Contact Methods

  • Bosted
    asker

truls160's Achievements

  1. Hei ! Har en Audi a4 2000 mod som jeg var plaget med at høytalerne spilte litt rart og skurret veldig lett.. så stakk til tv-boden i sverige å kjøpte et bruktbart alpine frontsett, har også alpine spiller :) Navnet på høytalerne og delfilterne husker jeg ikke, men 60 w rms og 250 w max, så er jo litt bedre enn orginalt hvertfall selvom det ikke er det grommeste ! Problemet er at skurringa er der fortsatt.. så sjekka jeg koblinga opp mot spillern og + og - var jo kobla om hverandre og det var en kauk som hadde vært der å kobla før å bare tvinna ledningene og teipa rundt :P så fiksa opp i alt lednings tullet etter koblingsskjema ! Men lyden ble ikke mye bedre, selvom det var en del forbedring.. Noen som har noe tips? tenkte jeg skulle ut å prøve nye ledninger ut til delefilterne nå ! Mvh Thor-Arne Edit: Er kun skurring når man skrur opp lyden til litt høyt ! men skal LITE til før det skurrer.. orginale høytalere i andre biler er 100 ganger bedre :)
  2. Gammel tråd ja, men jeg blir irritert når jeg ser dette! hallo? hva f... vet du om hvordan folk hos møller jobber? og en klima kompressor er IKKE billig! Litt forksjell på en klimakompressor du random finner på ebay og en orgnal kompressor. Hvorfor SKAL klimaen funke etter service? Er vel ikke møller sin feil at klimaen tar kvelden? Selvom bilen har vært på service betyr ikke det at bilen blir som ny:P de sjekker jo bare over feil, bytter olja og ser over bilen generelt:P de fikser jo ikke noe spesielt unntatt det som servicen innebærer:) Snakk med møller og du får nok rabatter hvis du snakker med dem å sier at dette skjedde rett etter service og er litt greie med dem:)
  3. Ta å vri litt på rattet mens du provoserer frem lyden.. kan være lager litt lyd fra servopumpa :) gjør hvertfall det på min og den hører jeg når jeg tar i gang :)
  4. når kommer lyden? gasspådrag? hele tiden? Åssen motor? Det kan være falsk luft, altså luft lekkasje. Hvis det er f eks kjøring i 5 gir i 100 km/t og gir bånn pinne så kan det være girkassa som lager lyd osv. Ikke helt uvanlig at det synger litt i girkassene på b5. Mange muligheter, så få litt info om når lyden er der og om den kommer å går osv så blir det enkelere å hjelpe deg:)
  5. jepp, som Mondeo sier så henger bremsene dine:) Smell på ny bremsekaliper du og se om det hjelper:)
  6. 1,9 tdi motorene er stabile saker:)! i den tidsperioden også:)
  7. Så bra:D Bra at godbilen din er frisk igjen;) mange kilometer igjen:)
  8. Lodde opp kontaktstykket til startsperre styreenheten bak kombiinstrumentet( speedometeret). Ta ut en og en ledning i stikkerhuset og lodd de til "kabelskoen" om den allerede sitter i :) Hvis ikke det er kontaktstykket på lesespolen til tenningslåsen som må loddes opp.. :) Dette fikser da startsperre tull;) høres veldig ut som startsperre trøbbel og det er ikke uvanlig på de bilene der:) eller så kan et verksted fikse start sperra for deg hvis du ikke føler deg så trygg på å sette i gang:) Kan jo vre andre ting å, men siden den droppa ned til 0 rett etter start og starter ikke etterpå så er det nok tartsperre tull! Blinker eller lyser det en gul lampe på med bilde av en bil og en nøkkel eller lignende i speeometeret?:)
  9. Jeg har vært litt opptatt med andre ting;) skrur audi 10 timer om dagen og da er man ikke såå gira på å holde på med bil når man kommer hjem ;) Men dessverre er ikke lærling lønninga å fryktelig høy:( men har kosta på nye klosser og skiver forran, tannreim+vann pumpe, nye kalipere begge sider, c-stag og masse diverse småting;)Blir vel muligens girkasse til høsten å, så har nok å bruke pengene på:D Får komme litt sterkere tilbake senere :)
  10. Siden du ikke helt husker ist du peilet olja, så er det nok kanskje bare normalt olje forbruk:) når motoren har gått 200.000KM så bruker motoren alltids litt olje:)Får håpe på at det bare er ic-slangen som var deffekt! Men hvis du har 1-2 mm slakk i turboen og har penger til å bytte den, så annbefaler jeg det:) Er så kjedelig hvis den raser ordentlig å fyller motor og intercooler med metallspon ;) Cruise innom et eller annet sted å få lest ut litt feilkoder, så kan verkstedet eller jeg prøve å hjelpe deg litt videre:)
  11. Hvis det var meg du mente, så er det liv i meg ja:D litt sjeldent inne på bilforumet for tiden;)
  12. Likte sykt godt det siste bilde der ;) Najs bilder:D
  13. Det er det like mange meninger om som det finnes biler, nesten;) Men jeg foretrekker castrol hvertfall! Hvis du går inn på castrol.no så er det noe som kalles en smøretabell inne der som viser hva slags olje som er best til bilen din:) Edit: castrol får du kjøpt hos mekonomen, torshov bil rekvisita og sikkert fler steder:)
  14. Tjaaa, pkt 1 og 2 kan høre sammen.. Husker du sist du peila olja? bruker den mye? ligger det noe olje i intercooleren?:) rant det olje ut når du fiksa den ic slangen? Kommer alltid litt olje i ic, så litt olje som renner ut er jo ikke så farlig:) Mye olje kan være farlig.. motoren kan begynne å bruke olja som drivstoff :) og da har du null kontroll over motoren din^^ Så en peugeot 306 som rasa motoren sin på den måten^^ 2 polske jenter på tur som stoppa på motorveien og det var røyk over alt=P så det er ikke bare bare;) Men kjør innom noen som har diagnose apparat(verksted eller noen du kjenner kanskje) å les av måleverdiblokk for turbotrykk:) så ser du jo om det er noe galt med turboen eller andre feilkoder:) EDIT: sikker på at den slangen ikke hadde en lekkasje på turbtrykket? når du kappa slangen så ble man kvitt lekkasjen? LMN feil? Lese ut feilkoder er ikke så dumt:) prøv å få lest ut;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår