Gå til innhold

Kilmarnock

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kilmarnock

  • Bursdag 03/09/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004

Contact Methods

  • Bosted
    Finnmark

Kilmarnock's Achievements

  1. Hei! Har nå scannet bilen min for feilkoder. Får følgende: 17552 og 19586. 17552: Mass or Volume Air Flow Circ Open/Short to Ground 19586: 19586 - EGR System: Regulation Range Exceeded Har hadd løs LMM og byttet EGR. Motorlampen forsvinner litt fra dag til dag. Lurer på om det er "farlig" for bilen å bli brukt når disse to feilmeldingene er tilstede? Evt hva som kan være "feil"? Har forresten nettopp slettet feilkodene :) Ingen problemer med motoreffekt. Prøvde å koble løs LMM, da gikk bilen som et dass.
  2. Da lurer jeg på turbobytte på min 04 a4 1,9tdi.' Er det noen her som har erfaring med turboen fra NBS? Ser at det er en hel haug med bedrifter/personer som tilbyr renovert/bytteturboer. Fikk vite at NBS tilbyr fabrikkny turbo til den nette sum av 6995,-. Lurer også på å bestille i fra Sverige. Hva annet er det jeg må tenke på, være obs på, ved turbobytte? Tar i mot tips med åpne armer :)
  3. Da har jeg vært i telefonisk kontakt med Møller. Får beskjed fra dem at det var IC-slangen som var problemet, dette kan de si på bakgrunn av at bilen har gådd normalt etter at jeg kappet denne å monterte den på igjen. :)
  4. Øhm, litt flaut å innrømme at man ikke husker sist man peilet olje :/ Til vanlig bruker den minimalt med olje, var derfor jeg reagerte på tilstanden som er nå. Vet ikke om jeg tør kjøre lenge nok til å få noe indikasjon på forbruk MINIMALT med olje i IC-slange, et tynnt belegg bare. Så ser ikke ut som det kommer noe inn i motor. Det jeg lurer på er om turboen kan blåse olja ut eksos-siden?? Uff, stakkars jenter :( Håper jeg unngår dette. En ting er sikkert, turbo skal byttes FØR den raser. Tips tas imot med stor takk, om hvor jeg får tak i holdbar turbo. Skal bestille doktortime til bilen til uken, dette for å få lest av feilkoder :) Ser det som en sannsynlighet at turboen spydde ut luft her hvor slangen var gåen. Som sagt, skulle fådd lagt ut bilder for å illustrere.
  5. Da har jeg hadd en liten økt i garasjen å gådd over slanger samt sedd inn på innsuget til turboen. Da har jeg funnet følgende: - Lett radialvandring på turbo, 1-2mm MAX. - VELDIG lite olje på motor, dette er toppet opp nå. - Slange fra turbo til IC fliset opp på innsiden, IC siden. Er pkt.1 og 2 symptomer på sliten turbo? Kan lavt oljenivå føre til at disse bilene går over i nødmodus? Kappet forøvrig vekk 1,5cm av turbo-IC slangen, så denne er nå fin. La merke til, tydeligvis, en oljelekasje på baksiden av motor. Rett over turbo område. Har hadd bilen inne på verksted å fådd beskjed om at det er EGR som har spydd ned i dette området. Men begynner å tvile. Er ukjent med hvordan man setter inn bilder her, skulle gjerne vist tilstanden på ovennevnte punkter :) Av en eller annen artig grunn går bilen som bare det nå, fatter ikke helt hva som kan ha vært galt med bilen, evt fortsatt er....
  6. Skal gjøres :) Er nesten så jeg savner gamle japsebiler med forgassermotor, enten var man tom for bensin eller så var batteriet dødt :D Skriver her så fort jeg finner ut va feilen er, krysser fingrene for at det er noe billig noe. Bilen er gådd over 200k, så tror turbobytte er nært forestående så jeg slipper noe havari.
  7. Jess, feilkoder skal jeg prøve å få lest av på mandagen :) Satser på at det er noe banalt som elektronikk. Forhåpentligvis noe enda enklere, som f.eks vakumslanger eller lignende :)
  8. Den er død over hele fjøla. Ingen motorlampe lyser, dette bekymrer meg litt.
  9. Da har skrekken rammet meg, hva har skjedd med min bil? Kjørte i en slak motbakke da plutselig all effekt forsvant fra bil, antageligvis null turbo? Bilen kom seg opp bakken, motor bakket fint. Men jeg valgte å parkere den der. Lot bilen stå en stund, startet den så igjen og helt ut av det blå var effekten tilbake. Tørr alikevel ikke kjøre bilen slik den er nå. Min største frykt er turboras, er dette et symptom på gåen turbo? Hva feiler min kjære? :/
  10. Se annonse på autodb: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1085017;Modified=1270595549
  11. Skal prøve å finne frem info om EGR-ventil, takk for tips :) Er ny i Audi verdenen :) Så langt fornøyd. Men, har brukt en del tid på nett på å prøve å finne frem til hvordan-gjøre-det-selv. Jeg har så langt ikke lykkes. Noen som har noe tips hvor det finnes enkle oppskrifter på noe så banalt som å rive av plastdeksel?
  12. Hei! Har nettopp oppdaget en mindre oljelekkasje på en Audi A4 TDI, 04mod. Det drypper olje ned på turboen, dette fører til en sterk sviddlukt. Klarer ikke helt se hvor dette kommer fra, i og med at det sitter et plastdeksel på toppen av motoren. Vet ikke hvordan jeg skal få dette av :) Ser i allefall ut som det kommer fra bakre del av motor, øversiden. Håper dette er forklarende. Noen som har noen tips å komme med?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår