Da har jeg hadd en liten økt i garasjen å gådd over slanger samt sedd inn på innsuget til turboen.
Da har jeg funnet følgende:
- Lett radialvandring på turbo, 1-2mm MAX.
- VELDIG lite olje på motor, dette er toppet opp nå.
- Slange fra turbo til IC fliset opp på innsiden, IC siden.
Er pkt.1 og 2 symptomer på sliten turbo?
Kan lavt oljenivå føre til at disse bilene går over i nødmodus?
Kappet forøvrig vekk 1,5cm av turbo-IC slangen, så denne er nå fin.
La merke til, tydeligvis, en oljelekasje på baksiden av motor. Rett over turbo område. Har hadd bilen inne på verksted å fådd beskjed om at det er EGR som har spydd ned i dette området. Men begynner å tvile.
Er ukjent med hvordan man setter inn bilder her, skulle gjerne vist tilstanden på ovennevnte punkter :)
Av en eller annen artig grunn går bilen som bare det nå, fatter ikke helt hva som kan ha vært galt med bilen, evt fortsatt er....