Gå til innhold

UP-biler

Ranger emnet


bmw-styling

Anbefalte innlegg

  • Svar 614
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har det vert stille en stund i denne tråden så jeg legger ut noen bilder jeg knipset i Sandefjord her om dagen av sivile politibiler.

 

Hvit Volvo V70 ?

Bilde016.jpg

.

 

er nesten 100% sikker på at han som kjører den bor i asker, og at det er faren til en jeg kjenner... for den er PRIKK lik... og han jobber i politiet og kjører bilen som sivilpolitibil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nesten 100% sikker på at han som kjører den bor i asker, og at det er faren til en jeg kjenner... for den er PRIKK lik... og han jobber i politiet og kjører bilen som sivilpolitibil.

 

Det kan nok helt sikkert stemme, for denne bilen har i utgangspunktet ingen tilknytning til Sandefjord, i likhet med flere av de andre bilene som ble fotografert av samme kar.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har sett tre sivilbiler i det siste.

 

 

Den første så jeg ved avkjøringa til Jessheim syd på søndagen, stoppa en mercedes coupe sak (så dyrt ut, dro greit forbi meg som lå i 115 og kjørte forbi sivilbilen noen minutter før)

 

Dette var en sølv metallic Volvo V70, grunnen til at det ikke ringte noen bjeller var at det var kun en antenne og den var relativt skitten (tydelige spor etter vindusviskern på bakruta) Antenna var nok noe større enn normalt. Det var en mann som kjørte og en dame som satt på, fikk ikke med meg registreringsnummeret. Rutene var sotet med mørk soting på bakdøren og bakover hele veien.

 

Men en detalj jeg derimot la merke til var at den hadde en liten LED sak med blått lys på siden av bakfangern, intregrert i lista der. Dette er ikke orginalt på noen volvo V70 som jeg har funnet bilde av på internett så regner med at det kun er sivilbiler som har den greia, ser ut som en liten lampe som skal lyse klart men diodene lyser altså blått. Denne må være ganske enkel å se hvis du bare nistirrer på det bakfangern der når du kjører forbi :)

 

Ellers så jeg ikke så mye mere kjennetegn.

 

Har laget ett lite bilde i paint for å vise hvor den lille LED greia satt, ca samme farge som sivilbilen men lurer på om ikke listene på den var lakkert i bilens farge også..

 

x1pSkG-uPcrsvJpqjdWdp4_XfOzeZyZE8xOThrEE0u119KFfEGCyCI3Forn7WKe-DeA5Whl9o3gw5hazo8MiwWHGTdURw_m5heAgKP7mWurhnybv_BR01gudgANo9c1V1H4VtFz0qRpg5iQnSJo8UjzXw

 

 

På vei hjem fra Lillestrøm klokka 22 i kveld så jeg to sivilbiler, en mørk Volvo S60 med samme LED lys på bakfangern (denne stod i motsatt kjørebane men ser ut til at de som monterer blålys på nyere volvoer er glad i blålys der.

 

Illustrasjonsfoto:

x1pSkG-uPcrsvJpqjdWdp4_XfOzeZyZE8xOThrEE0u119I7QyUa5c-Q6go-CrH_l03Wa_0DlL8eacOCqGfEpCkwDxJfd0683SOAyNuAKOH86e8-MqIC_osGiUZfOGLpP1ykf2muPGxbKGC_s9hxs3497g

 

Denne hadde stoppa en bil ved Alnabru retning nordover.

 

Før tunellen ved Bryn ett minutt senere så jeg en Toyota Camry av en litt eldre type som også hadde stoppa en bil, Så ut som den hadde LED lys rundt om.

 

Begrensa hva man får med seg når man passerer i 80 km/t men den så omtrent ut som denne:

 

x1pSkG-uPcrsvJpqjdWdp4_XfOzeZyZE8xOThrEE0u119KyAJJAApnZY_rhzRAX22Uu2T-oakij7D-Ey2bchXBHfEbUcT9yWbn87gphAktIaLzjnMWBZ90T-BrOaDjNx-7G1q0FYDQ-BuEhb9pHLacQ3g

 

 

Var kanskje ikke de mest detaljrike observasjonene men hvis en bil av nevnt type henger seg på når dere kjører forbi så kan det jo være verdt å slakke av litt på gassen.

 

God kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Okay først fikk vi radarvarsling på sms, nå er det på tide med neste generasjons teknologi:

 

Hva med GPS tracking av alle politibiler, sånn type lo-jack men bare nettbasert med SMS varsling?

 

Her må vi gå sammen folkens, Hørte Idar Vollevik går ut med peng til grundere som har gode ideer? snutsporing.no Feks?

 

 

Hoy!

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes en vinrød Ford Mondeo combi sivilbil rundt Gjøvik..?

 

Så denne kjøre gjennom sentrum natt til søndag med blålys i grillen..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillehammer nå:

 

den gamle Subaru Outback`en som de hadde som patruljebil før, har blitt sivil bil etter at de fikk den nye xc70`n.

 

 

Fjerna alt av merker på subaruen, samt blålysa på taket.. En kollega ble stoppet av den her om dagen..

KZ registrert..

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår