Gå til innhold

Hvor fort på Norske veier?? (Del med andre hvilken idiot du er)

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

Det raskeste jeg har kjørt generelt er også med MC, men dette var en lånt Kawasaki ZX-12R med turbo, ca 320 hk. Denne gjorde bortimot 360 i følge speedometeret, og da aksellererte den fortsatt bra da rettstrekka tok slutt og jeg måtte bremse. Tipper at realistisk fart var rundt 330, med tanke på at det ofte er en god feilvisningsmargin ettersom farten øker. Men 330 er egentlig fort nok, føler ikke noe stort behov for å kjøre fortere på norske riksveier ;)
Min viste 35-40 km/t feil ved 307 reelle km/t... hvor pokker fant du et flatt nok sted til over 300 på vanlig vei? Kløftasletta f. eks. kjennes flat ut i 100 men er som en berg og dal-bane i over 280... derav kun 307,siden Ringbanen har en viss bremselengde-begrensning i form av vollen i enden...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den var da ikke spesielt tørr... Øhm... :)
Føler du en trang til drikke..? :-P

 

Hva tror du om han X3'n som kjørte fra RS4'n litt over her da?
Selvfølgelig fullt mulig... hvis RS4'en marsjet avgårde rett over 3/4 gass og X3'en hadde totalt flattjern...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke så mye å fare med i denne sammenheng, men har vel såvidt bikket 200 i en eller annen Volvo. Denne største farsoverskridelsen jeg har gjort meg skyldig i var nok likevel de jeg gjorde "i embeds medfør" på den lille rette veistrekningen mellom Tuen holdeplass og Fetveien. Der var fartsgrensa av en eller grunn 30 km/t, men vi tøffingene klarte å presse våre Golf II med 1,6 diesel opp i 105 før vi måtte bremse ned. Tilsvarende bensin-Golfer klarte vi å presse opp i 115...

 

Bruttern hadde som hobby å tilbakelegge Sørumsgata i Lillestrøm i relativt høy hastighet. Med en fartsgrense på 40 blir 140 km/t en betydelig overskridelse.

 

Alle disse sakene er forlengst foreldet, og i dag har jeg blitt en sedat sjåfør som trives utmerket rett oppunder fartsgrensen i min enda mer sedate Chevrolet Beauville...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruttern hadde som hobby å tilbakelegge Sørumsgata i Lillestrøm i relativt høy hastighet. Med en fartsgrense på 40 blir 140 km/t en betydelig overskridelse.
Aner at jeg har kopiert Øyvind der engang gitt...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye sykt å lese her:rules:

 

meritt lista mi ha ha

 

golf 1 -82 mod 1.6 diesel - 160 i nedoverbakke (endte med havarert toppakning og sprukne ventilseter)

transit -97 2.5td - 140 i sverige mot kiruna (super sladdebil)

hiace 4wd -03 D4D - 160 (ikke komfortabelt i det hele tatt)

 

ta det rolig på veien folkens,"lek" heller når dere er alene så ingen andre stryker med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sittet på: 220 ned flekkerøytunellen i en sliten mazda. (BRATT nedoverbakke)

Kjørt selv: 140-150 bmw 316 compact. Mellom bommen v/bjørndalssletta og varoddbrua. Skal vist ikke gå mer enn 188 så er godt fornøyd jeg.:smilbmw:

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk hatt 158 km/t på nåla i en 95-modell Fiat Punto 55s på en av 100-strekningene innover mot Oslo. Tre personer i bilen og hele 55 hk. Politiet derimot, mente snittfarten min var 128,5 km/t og bøtela meg deretter... :coplight

 

Dette er mange år siden nå, og ja, jeg har faktisk kjørt penere etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

th_50513_IMG_0158_122_743lo.JPG

med 74hk diesel varebil *sukk* :( gjør nokk ikke det igjen nei.. tror jeg hadde 150++ på speedo'n, hehe sto så artig i dagbladet.. "en mann født i 1987 kjørte så fort *Dato* at lappen hans fikk vinger og fløy rett i hendene til up som hadde kontroll på rafness sletta *klokkeslett*" haha.. uff, ikke lenge igjen te jeg kan kjøre opp nu

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår