Gå til innhold

Hvor fort på Norske veier?? (Del med andre hvilken idiot du er)

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

motstand på sx aner jeg ikke. men man trenger ikke å være rakett forsker for åskjønne at en smidig sportsbil er mer aerodynamisk enn en enorm omega familie bil fra krigen!

 

det er svært begrensa hvor fort en slik bil som dette KAN gå!

omega%2B2%252C6.gif?dateline=1152950542

 

må ikke glemme at downforce på en sportsbil utgjør en del luftmotstand og! bare et eksempel: 0.34 - Ferrari F40, 1987 og 0.30 - Audi 100, 1983.. nå har jo ikke den audien særlig strømlinjeformet karosseri, me alikavel mye lavere luftmotstand en F40 som kan kalles en sportsbil.. dette er jo et ekstremt eksempel men det er får å vise poenget mitt..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

motstand på sx aner jeg ikke. men man trenger ikke å være rakett forsker for åskjønne at en smidig sportsbil er mer aerodynamisk enn en enorm omega familie bil fra krigen!

 

det er svært begrensa hvor fort en slik bil som dette KAN gå!

omega%2B2%252C6.gif?dateline=1152950542

 

Det er forsåvidt en Omega A også, sånn bare for å kverulere litt mer ;)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En opel omega er vel ikke noe racerbil.(som opelfolket liker å tro)

En sånn opel omega 3000, som vistnok skal være en hinsides grom sak i følge noen jeg kjenner klarte jeg å presse opp i 220 i følge en sånn GPS-sak.

Da viste speedometeret noe sånnt som 250 og turtellern 55000RPM.

Gikk ikke en millimeter til.

Skal vistnok være 204 hk og noe enormt med newtonmeter.

 

Den ble frakjørt av ei stsjonsvogn med 180dieselhester rett etterpå, og da hadde han stått og rakka ned på "familiebilen" jeg kjørte.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hatt mer en 164 (etter spidometere da) i min senator a 3liter, etter som eg ikke har lappen og plassen dette sjedde på er en dal med meget smale og dårlige asfalt veger, så er ikke de så gale hehe:P men hadde eg tort hadde eg nok kunna nerma meg 200. men meste eg har såtte på med var 220 men en 325 e30 cab,(grei nedover bakke) med caben nede, var ekelt og puste da eg satt i baksetet hehe

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe det hva da voldsomt!!!

 

Ta og hør med gutta i shs i tromsø. Trur det hva Høstreffet ACR i fjor på tur heim over Saltfjellet, låg side ved side med den svarte toyota supraen.

 

Kan hende med gps at farten bare hva ca235-240 ikke vet jeg:partyon:

 

Få se et bilde av speedoen din du..

Tipper den stopper på 260km/t elns..

Så fort klarer du aldri å kjøre såfremst du ikke har både det ene og det andre på org. motor..

 

Hvis du klarer nærmere 270 på din Omega så skal jeg spise en stor sekk sure gymsokker, med Sugekopp og Juristen som vitne..

 

Jeg flisa en 2,0 16v her en dag i et lyskryss, 0-130. Aldri i verden om en 2,6 er noe spesielt raskere..

Jeg har hatt nærmere 200 på speedo på min 2`er Golf på speedo flere ganger, og hvis du klarer 270 så klarer jeg 300 lett..

Med andre så skal jeg være glad hvis jeg har 200 på GPS, kjempeglad...

 

Når det blir vår kan vi gjerne teste..

Jeg har GPS, og tilgang til G-Tech måler, så vi kan godt teste en natt på E-6 i Saltdaln..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få se et bilde av speedoen din du..

Tipper den stopper på 260km/t elns..

Så fort klarer du aldri å kjøre såfremst du ikke har både det ene og det andre på org. motor..

 

Hvis du klarer nærmere 270 på din Omega så skal jeg spise en stor sekk sure gymsokker, med Sugekopp og Juristen som vitne..

 

Jeg flisa en 2,0 16v her en dag i et lyskryss, 0-130. Aldri i verden om en 2,6 er noe spesielt raskere..

Jeg har hatt nærmere 200 på speedo på min 2`er Golf på speedo flere ganger, og hvis du klarer 270 så klarer jeg 300 lett..

Med andre så skal jeg være glad hvis jeg har 200 på GPS, kjempeglad...

 

Når det blir vår kan vi gjerne teste..

Jeg har GPS, og tilgang til G-Tech måler, så vi kan godt teste en natt på E-6 i Saltdaln..

 

Nå er vel 2.0i 16v direkte lat i forhold til 2.6i da men.. Men nei, jeg har heller ikke noe tro på at han har kjørt nesten 270 med en orginal 2.6i! Om speedo er org. går det til 260, er det skiftet til 3.0i speedo går det til 280

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel 2.0i 16v direkte lat i forhold til 2.6i da men.. Men nei, jeg har heller ikke noe tro på at han har kjørt nesten 270 med en orginal 2.6i! Om speedo er org. går det til 260, er det skiftet til 3.0i speedo går det til 280

 

Akkurat det jeg skal frem til, at en kjører ca. 200-220 på en bil er en ting, men 270km/t er faktisk en ganske så stor forskjell..

Har mine store tvil på at girkassen klarer å levere så mye fart..

Og på en annen side så tror jeg heller ikke at Golfen er en fartsressurs på noen måte bare så det er sagt..

Men, uansett.. Misvisning er noe dritt:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer nærmere 270 på din Omega så skal jeg spise en stor sekk sure gymsokker, med Sugekopp og Juristen som vitne..

 

Om så skulle være tilfelle, får dere komme sørover, for vi gidder ikke å kjøre opp til dere :) Hehe... Men det er vel ikke engang teoretisk mulig, så det er ikke noe å bekymre seg for.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår