Gå til innhold

Hvor fort på Norske veier?? (Del med andre hvilken idiot du er)

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selvfølgelig er det det.

 

Personlig så syns jeg lave fartsgrenser suger, men dette er norge...

Ikke noen problemer med å ha lave fartsgrenser på veier hvor det er dårlige veier, og ikke noe veiskille, men på de fine motorveiene, 2-3-4 felts veiene, med midtrabatt, syns jeg man hvertfall kunne gått opp i 130+

 

Helt enig :) Og samtidig bør man gjøre det vanskeligere å få (og beholde) førerkortet, slik at man kan få luket ut dårlige sjåfører. Jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke for lengst har innført en slags retest/godkjenning innenfor teoretiske og praktiske ferdigheter, for eksempel med retest på teori hvert tiende år og oppkjøring hvert femtende år frem til man er 60 (for eksempel). Etter at man fyller 60, må man ha oppkjøring hvert femte år (for eksempel). Tallene var noe jeg skreiv i farta, men er det noen som er enige i at det kunne vært en god idé for å luke ut de som ikke klarer å kjøre? Det skjer jo ting i løpet av 60 år (fra man tar lappen som 18-åring og parkerer bilen som 78-åring), som for eksempel innføring av rundkjøringer, lyskryss, motorveier osv. Spør x antall personer over 70 år om hvordan man skal kjøre i rundkjøringer, og du får like mange ulike svar som antall personer du spør :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

195 me 87`opel kadett 1.3e(min)

165 me 99`ford galaxy 1,9tdi(mor sin)

230 me 95`acura integra GSR(min)

180 me 07`citroen c4

185 me 07`honda accord typeS (60 sone)

180 me 70`buick electra 225 cab (min)

 

en del fleire bila men huskakje alle... må nå prøve ut bilane når dei er inne på service...

alt i brusdaln gamlebrusdalsvein å infartsvein i ålesund:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår