Gå til innhold

Hvor fort på Norske veier?? (Del med andre hvilken idiot du er)

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dere som kjører fort med motorsykkel i tunneler tenker vel ikke på dette med motvind i åpningen? Har hørt (kanskje det var en røverhistorie?) at hvis man har grei nok fart ut av en tunnel så kan man bli sugd av sykkelen, evt at sykkelen letter.. Bra lenge siden jeg ble fortalt dette, men noen som vet om det faktisk stemmer?
280+ ut av tunnel på sykkel. Sitter her og kan skrive dette,så svaret bør vel være gitt... ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

280+ ut av tunnel på sykkel. Sitter her og kan skrive dette,så svaret bør vel være gitt... ;)

 

Samme her... Hadde en del mer i tunnelen, men holdt ca 270 ut av den. Ikke noe problem, det :) Men det er klart at dersom det hadde vært SVÆRT kraftig vind på utsiden av tunnelen, kunne dette kommet som en liten overraskelse, og kan således være noe man bør være oppmerksom på - men jeg kan ikke forestille meg at man skal kunne rives av sykkelen eller noe slikt...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

menne.. unskyld at jeg spør.. det er MYE! røver historier her syns jeg.. mye undermotororiserte kjøretøy som i grunn ikke burde klare slike hastigheter som er oppgitt! og VÆFFAL ikke på gps/kjørekomputer..

 

 

 

Hvordan får dere dette til er jeg nysjerrig! meste jeg har hatt på GP er 252 i frankrike med 200Sxen! og da viste den nesten 270 på speedo! alle andre biler jeg har hatt har vært rundt 230+ - på speedo fordi dem ikke orker mere!

 

det jeg lurer på er hvordan folk får til hastigheter høyere enn dette med originale biler som har på langt mindre hk/aerodynamikk. og mere vekt.... =?

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske enkelt de legger til flere km/t.

 

Jeg har 220 på min bil, med feil dekk str. Rimelig raskere hadde jeg ikke plass til. Var alltid noen jeg måtte bremse for. Tror jeg hadde klart 230-240 (speedo) hvis ingen var der.

 

Det må jo være noe.. altså!

 

jeg kjørte som sagt da en S14 med ca 260hk på hjula, en m3 rett forran snuta på meg, 1200kg i vekt og flatt jern. og klarte ikke mere enn 252 på GPS..

 

mens her kommer det en med en Omega på nesten 270?... hvordan får du til dette? Ikke minst at du garantert har en fartssperre på 250 med mindre du har fjerna denne. noe jeg tviler på har blitt gjort på en V6omega..

 

jeg KAN ta feil... men mye her høres bs ut

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

menne.. unskyld at jeg spør.. det er MYE! røver historier her syns jeg.. mye undermotororiserte kjøretøy som i grunn ikke burde klare slike hastigheter som er oppgitt! og VÆFFAL ikke på gps/kjørekomputer..

 

 

 

Hvordan får dere dette til er jeg nysjerrig! meste jeg har hatt på GP er 252 i frankrike med 200Sxen! og da viste den nesten 270 på speedo! alle andre biler jeg har hatt har vært rundt 230+ - på speedo fordi dem ikke orker mere!

 

det jeg lurer på er hvordan folk får til hastigheter høyere enn dette med originale biler som har på langt mindre hk/aerodynamikk. og mere vekt.... =?

 

Nå er jo omega en av de bedre rent aerodynamisk sett da ;) Hva er den aerodynamiske motstandskoeffisienten (Cd) på s00sx'en?

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol?... du kanke seriøst mene et en OMEGA er mer aerodynamisk enn sx?.. har du i tilegg glemt antall hk på denne bile kontra vekt?:sick

 

Nei jeg vet ikke hvor aerodynamisk en sx er, derfor spurte jeg :)

Her er en liste over cd-verdiene til en del biler, og Omega (b vel og merke) har en cd-verdi på 0.28

Vekten blir nok en del høyere og hk en del mindre på omega vs sx'en din da.. Så om det er sant det får nå så være, men det er jo heller ikke sagt noe om at omegaen var orginal eller ikke heller da!

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår