Gå til innhold

Dumpventil som "spytter" olje?!

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Åpnet akkurat panseret mitt for å sjekke oljen, og da så jeg at luftfilter slangen og vifta fremom hadde fått litt olje på seg. Noen som vet hvordan dette kan ha skjedd? Ser ut som dumpventilen, av typen Turbo XS RFL, rett og slett har "spyttet" olje, da det er olje inni "trakten" på dumpen. Skal ut og ta en prøvetur og se nærmere på det nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HM,.. typiske problemet når du har olje fra kompressor/turbo så vil det si at turboen begynner å ta natta..... kan også være at det er gåen en eller annen pakning så olja slipper til..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by IPturbo

Mye olje i insuget på en turbomotor skyldes som oftest enten overtrykk i bunnpanne, eller gåen turbo.

 

Tommy

 

overtrykk i bunnpanna kan komme av hull i stempler. riper i sylinder.. sov.. noe som ikke gjør det tett så alt blåses rett ned i bunnpanna.. kan vel også være tett "åndehull" på toppdekselt?

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zwan

Tror nok at turboen min er gåen ja.. angry fucku :fuckme2:

Koster for en ny original turbo da?

 

Ikke tenk på ny en gang. koster over 30.000.-

 

Hadde samme problem med min, trudde også turboen var gåen men det var ett stempel som hadde tatt kvelden.

Men hadde jo kjørt med 1,5bar trykk og orginal bensinpumpe noe som ikke var så lurt..

 

Men viser det seg at det er ett stempel så har jeg 4 nye ligene.;)

 

Trur mazdafun hadde en turbo liggene til 8-9000.-

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

Ikke tenk på ny en gang. koster over 30.000.-

 

Hadde samme problem med min, trudde også turboen var gåen men det var ett stempel som hadde tatt kvelden.

Men hadde jo kjørt med 1,5bar trykk og orginal bensinpumpe noe som ikke var så lurt..

 

Men viser det seg at det er ett stempel så har jeg 4 nye ligene.;)

 

Trur mazdafun hadde en turbo liggene til 8-9000.-

 

Såpass ja.. Vet ikke om blårøyk fra eksosanlegg vitner til gåen turbo eller stempel.

Virket ikke som om det var noen ulyder i turboen da jeg var ute og kjørte tidligere i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by liIIebror

var masse røyk fra kammeraten min sin også. ta komptest så finner du ut mye ;)

 

Ok. Går ut ifra at det blir et verkstedbesøk på mandag, satser på at jeg finner ut mer når fagfolk setter i gang.

Utrolig bittert dette, hadde det vært et gåent stempel som Mr.X sier, så hadde ting sett litt lysere ut.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zwan

 

Ok. Går ut ifra at det blir et verkstedbesøk på mandag, satser på at jeg finner ut mer når fagfolk setter i gang.

Utrolig bittert dette, hadde det vært et gåent stempel som Mr.X sier, så hadde ting sett litt lysere ut, og ikke minst billigere.. :rolleyes:

Hadde vært kjekt om vår guru Mazdafun kunne joinet oss med sin kunnskap nå.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig å bytte turbo på gtr'n min. Den har spyttet olje fra dumpventilen i ca en måned. Til slutt tok turbo'n kveld og ba pent om å bli pensjonert. Fikk tak i en som var overhalt for et år siden og ikke brukt etter det til fem(5)tusen.... hehe...

griseflaks.. Men veivhusventilasjonen(?) driver å små"lekker" olje. noen som vet hva det kommer av?? På tide å hente tak i ny stempler??

JUST FOR FUN

 

92- Mazda 323 gt-r

ønsker: X-trac girkasse

 

gtr selges: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=485666&username=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår