Gå til innhold

Dumpventil som "spytter" olje?!

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by TP Racing

Hvilket verksted kikket på bilen, og hva var det som hadde streiket? Du kan jo undersøke om det er mulig å overhale turboen, det kan bli billigere enn å kjøpe en brukt, samt at den da blir "så god som ny".

 

Autoteam AS. De har demontert alle rør, intercooler og radioator, plukker ut turboen i morgen. Finner sikkert mer ut da..

Iflg. mazdafun, så er det vanskelig å overhale GT-R turboer, pga at det er umulig å få deler til IHI-turboen som sitter originalt. Det er spesielt de keramiske lagrene som er problemet, samt avballanseringen.

Snakket med turboservice tidligere i dag, de hadde en uoriginal turbo til meg, men de visste lite om hva som skulle til av ombygging. Fikk telefonnummeret til en svensk mekaniker som har peiling, men har ikke lykkes i å få tak i ham ennå.

 

http://www.turboservice.no/SRX300.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TP Racing

 

 

Kassa jeg snakker om står (stod) på en gtr den også, en som hadde et veldig gromt 323-prosjekt som ga opp tilslutt.

 

Du får prøve å skaffe noe i rally-miljøet, du kan jo komme over noen bra kjøp der også :)

 

Får satse på at jeg finner noe snart, hvis ikke kjøper jeg 17" for å bli kvitt noe penger :D

må vel ha litt mer fansy tinger inn og utvendig: 17", senking, bøtteseter, nytt ratt, girkule,sote ruter + litt reklame kanskje :)

 

Kanskje lakkere om i en annen farge.....

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zwan

 

Autoteam AS. De har demontert alle rør, intercooler og radioator, plukker ut turboen i morgen. Finner sikkert mer ut da..

Iflg. mazdafun, så er det vanskelig å overhale GT-R turboer, pga at det er umulig å få deler til IHI-turboen som sitter originalt. Det er spesielt de keramiske lagrene som er problemet, samt avballanseringen.

Snakket med turboservice tidligere i dag, de hadde en uoriginal turbo til meg, men de visste lite om hva som skulle til av ombygging. Fikk telefonnummeret til en svensk mekaniker som har peiling, men har ikke lykkes i å få tak i ham ennå.

 

http://www.turboservice.no/SRX300.html

 

Er det ingen som overhaler turboen til GT-R altså? Ny koster jo flesk!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Puff

Skal vel til molde en gang denne uka,da må jeg få se bilen din Zwan, har hørt den skal være ganske rå, så må se om det stemmer :D

 

Bare kom og ta en titt det.. ;) Blir vel litt kjedelig til meg nå fremover, må være forsiktig og kjøre inn turboen. Kommer til å bli hardt å holde seg.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zwan

 

Joda, fikk omsider turboen min i posten i går. Får mest sannsynlig bilen på veien i morgen eller på fredag, gjenstår bare en liten sveisejobb av ombyggingen. Gleder meg til å prøve bilen med annen turbo nå.. yummy

 

Kjenner en fyr som er veldig hendig når det gjelder sveisejobber.

Kan sette deg i kontakt med ham hvis du vil? Kanskje du vet om ham, er fra kristiansund, lager det meste av grenrør, innsug, int.cool å sånn..

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larson

 

Kjenner en fyr som er veldig hendig når det gjelder sveisejobber.

Kan sette deg i kontakt med ham hvis du vil? Kanskje du vet om ham, er fra kristiansund, lager det meste av grenrør, innsug, int.cool å sånn..

 

Hei, takker for det, men verkstedet mitt er i gang med sveisejobben akkurat nå. :)

Skulle det vise seg at de gjør jobben litt "amatørmessig", kan det godt være interessant å få kontakt med denne fyren. :rolleyes:

Kjempegreier at turboen ikke krevde store ombyggingen da, bare ei mellomleggsskive til manifolden og sveising av eksoshuset.

Håper på at turboen er verdt penga nå, høyere effekt ved lavere turtall enn før, kan bli ekstremt morsomt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal porte toppen på bilen min+at han kanskje skal sette på større cooler, har hørt at han er ganske grom på sveising :)

 

Så var det å få ned girkassa.... er det vanskelig??? har ikke så stor greie på sånnt jeg :)

 

Zwan : Skal til molde i mårra kveld da, kommer i en maxi taxi :D Da må du brøyte deg gjennom storgata med gtr'n så jeg får se den :D

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Puff

Han skal porte toppen på bilen min+at han kanskje skal sette på større cooler, har hørt at han er ganske grom på sveising :)

 

Så var det å få ned girkassa.... er det vanskelig??? har ikke så stor greie på sånnt jeg :)

 

Zwan : Skal til molde i mårra kveld da, kommer i en maxi taxi :D Da må du brøyte deg gjennom storgata med gtr'n så jeg får se den :D

 

Får håpe på at bilen blir ferdig i morgen da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Puff

Han skal porte toppen på bilen min+at han kanskje skal sette på større cooler, har hørt at han er ganske grom på sveising :)

 

 

Jeg regner med at det er Rolf Tore Thoresen det er snakk om her. Han er sinnsykt flink, sveiset en del ting på GT-R`en min (cooler, en del rør++). Han har også portet GT-R topper før, med bra resultat :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår