Gå til innhold

Dumpventil som "spytter" olje?!

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Puff

Får jeg ikke ordnet det der med girkassa så blir det vel salg av bilen :(

 

Jeg tenkte akkurat det samme, enten skal jeg få tak i sterkere girkasse og trimme mere, eller så selger jeg den. Jeg har ikke noe GT-R lengre, så det er jo tydelig hva jeg fant ut.

 

Får du tak i sterkere drev har du egentlig bare løst halve problemet. Girkassehuset i disse bilene er alt for svakt, og vil sprekke når du får for mye power i bilen. Du får ikke tak i forsterkede girkassehus med mindre du bader i penger. Mazdafun har vel to sett, men de er sikkert låst inn i safen og forblir der trygt til han selv får bruk for de. Fordelingskassen samt akslingen mellom fordelingskasse/girkasse er også et svakt ledd, Mazdaspeed har vel noe sterkere saker, men dette er det sikkert vanskelig å få tak i, og om du finner det så koster det sikkert en liten formue det også.

 

Det hadde forsåvidt vært spennende å se hvordan det hadde gått om du hadde kjøpt et skikkelig drevsett, men du bør nok være forberedt på at girkassehuset kan ryke, og er du skikkelig heldig ryker noen drev i samme slengen. Det finnes flere leverandører av sterkere drev til disse bilene, tror det "beste" er Albins Rallygears eller noe sånt i Australia. FixIt har vel noe også, men jeg har aldri hørt om noen som har kjøpt/brukt disse.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt rykter om det med girhuset ja, men det må da vel tåle litt??

Var kanskje en som hadde ei 6 trinns rallygirkasse i sverige, så får satse på den, men vet ikke prisen enda :( har en følelse på at den koster litt :D

X-track har vel differ å sånnt til denne bilen, men koster sikkert flesk det og :)

 

Men blir sikkert drevsats, skal bli morsomt å se hva som skjer da :) ryker vel alt som heter drev + litt til da.

Ingen her som har prøvd med sterkere drev da?

 

Fannt noe som heter Albins offroad gear : http://www.albinsgear.com.au

 

So, whether you need gears for Off Road Racing, Rallying, Circuit Racing, Oval Track Racing, Drag Racing or Hillclimbing, talk to us first.

 

Bygd en drag Gt-r hadde da vært morsomt :D

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Puff

Har hørt rykter om det med girhuset ja, men det må da vel tåle litt??

Var kanskje en som hadde ei 6 trinns rallygirkasse i sverige, så får satse på den, men vet ikke prisen enda :( har en følelse på at den koster litt :D

X-track har vel differ å sånnt til denne bilen, men koster sikkert flesk det og :)

 

Men blir sikkert drevsats, skal bli morsomt å se hva som skjer da :) ryker vel alt som heter drev + litt til da.

Ingen her som har prøvd med sterkere drev da?

 

Fannt noe som heter Albins offroad gear : http://www.albinsgear.com.au

 

So, whether you need gears for Off Road Racing, Rallying, Circuit Racing, Oval Track Racing, Drag Racing or Hillclimbing, talk to us first.

 

Bygd en drag Gt-r hadde da vært morsomt :D

 

Xtrac-diffene kan vel kun brukes sammen med Xtrac girkasse. Den som er til salgs i sverige kostet helt sinnsykt mye om jeg ikke husker helt feil. Den er dessuten beregnet på en BF 323 1.6 turbo, så det spørs hvor mye power den tåler. Det er ikke sikkert du snakker om samme kasse, men dyrt blir det uansett :)

 

Det er ofte girhuset som fører til at du rensker drevene i girkassen, når girkassehuset flexer vil drevene flytte seg fra hverandre, noe som medfører en mye høyere belstning på hver tann, og da går det som det må gå.

 

Det er flere triks for å få girkassene til å holde lengre. Du kan lese mye om akkurat disse girkassene på forumet til en engelsk GTR\GTX-side

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det er samme kassa, den har vertfall stått på en gt-r tidligere. Men som du sier, dyrt blir det uansett :D

 

Må få girkassa til å ikke flexe da:) skal forske på dette her, men er vel sikkert ikke den første som har gjort det :)

 

Fannt noe på nett om en i norge som kjører rally med gt-r, han hadde x-track gir å differ på bilen, høre om jeg får kjøpe :) eller bytte mot orginal kassa mi :D

 

Tenkte vertfall jeg skulle skaffe et slags prisoverslag over hva alt dette vil koste, for å få en girkasse m/tilbehør til å holde.

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk mail ang. X-Track kasse :

 

Hello Justin I live close to Brussels

I want 7000 euro for the X trac 6 speed

-----Oorspronkelijk bericht-----

 

 

"jeg skal bli lotto millionær når jeg blir stor" :op

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Puff

Tviler på det er samme kassa, den har vertfall stått på en gt-r tidligere. Men som du sier, dyrt blir det uansett :D

 

Må få girkassa til å ikke flexe da:) skal forske på dette her, men er vel sikkert ikke den første som har gjort det :)

 

Fannt noe på nett om en i norge som kjører rally med gt-r, han hadde x-track gir å differ på bilen, høre om jeg får kjøpe :) eller bytte mot orginal kassa mi :D

 

Tenkte vertfall jeg skulle skaffe et slags prisoverslag over hva alt dette vil koste, for å få en girkasse m/tilbehør til å holde.

 

 

Kassa jeg snakker om står (stod) på en gtr den også, en som hadde et veldig gromt 323-prosjekt som ga opp tilslutt.

 

Du får prøve å skaffe noe i rally-miljøet, du kan jo komme over noen bra kjøp der også :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT-R

Kanskje Kolberg brødrene har noe liggende.

For en stund siden skulle de selge en short-motor til en GT-R.

Noen som vet hva en short-motor er?

 

Der er bund delen på motoren.. blok,veiv,stempler,og råder

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår