Gå til innhold

Dumpventil som "spytter" olje?!

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Originally posted by Zwan

 

Joda, fikk omsider turboen min i posten i går. Får mest sannsynlig bilen på veien i morgen eller på fredag, gjenstår bare en liten sveisejobb av ombyggingen. Gleder meg til å prøve bilen med annen turbo nå.. yummy

 

Hvilken turbo er det du har kjøpt?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by TP Racing

 

Jeg regner med at det er Rolf Tore Thoresen det er snakk om her. Han er sinnsykt flink, sveiset en del ting på GT-R`en min (cooler, en del rør++). Han har også portet GT-R topper før, med bra resultat :)

 

Ja han portet min å det bla sinsykt bra..:cool:

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ike var hos per guldbransen å målte, hadde 285hk ved 5600rpm men da klarte ikke bensin pumpa og levere nok bensin lengere, hadde 1,5bar turbotrykk da..

372 nm hadde den, mista ikke noe bunddrag på og porte..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ny benisipumpe på ny motoren, men bilen ble stjelt for ca 2måneder siden..

 

Kjøpte min bensintrykks regulator fra gik turbo kosta 1600.-..

Ville kjøpt en som ga horholdet 1-1,2 vis jeg hadde kjøp en nu..

 

Ville ikke kjørt frere ganger med 1,5 i trykk på orginal bensinpumpe det gikk ca 10000km så var det tomt for stempler;)

 

Hadde ca 5,5 i bensintrykk når den hadde 1,5 i laddetrykk.

Det vil jo si ca 3bar grunntrykk på den.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Hadde ny benisipumpe på ny motoren, men bilen ble stjelt for ca 2måneder siden..

 

Kjøpte min bensintrykks regulator fra gik turbo kosta 1600.-..

Ville kjøpt en som ga horholdet 1-1,2 vis jeg hadde kjøp en nu..

 

Ville ikke kjørt frere ganger med 1,5 i trykk på orginal bensinpumpe det gikk ca 10000km så var det tomt for stempler;)

 

Hadde ca 5,5 i bensintrykk når den hadde 1,5 i laddetrykk.

Det vil jo si ca 3bar grunntrykk på den.

 

Høres fornuftig ut. Husker du hva slags pumpe du kjørte med i den siste motoren, samt hvor du kjøpte den og hva du ga for den?

Var det ei pumpe som var bolt on, og passet i tanken med det gamle ledningsnettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MAZDA GT-R

 

Høres fornuftig ut. Husker du hva slags pumpe du kjørte med i den siste motoren, samt hvor du kjøpte den og hva du ga for den?

Var det ei pumpe som var bolt on, og passet i tanken med det gamle ledningsnettet?

 

Husker nok det. var ikke noe bolt on, fikk tak i en pumpe fra en mercedes 190e 2,5 16v. den har gammelt innsprøytinigs system og ett grunntrykk på ca 7bar husker ikke leverings mengden med den var bra.

Koblet den i tilleg til den orginale bare lengere bram på røret, måtte mikse litt der med litt slanger og overganger men var ike så tungt.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Da var bilen min så og si på veien igjen.

Etter over en måned venting på ny turbo fra turboservice, ble det til slutt kjøpt brukt fra mazdafun. Ikke bare greide turboservice å sende meg feil turbo, samt posten å rote vekk den rette turboen, men turboservice trengte jaggu meg over èn måned for å lage en ny turbo til meg, pga ferieavvikling og anskaffing av deler fra Sverige. zzzz

Derfor ble det til at jeg kjøpte en brukt turbo fra mazdafun, fikk den dagen etter at jeg bestilte den. Flott service. :)

Så nå går jeg bare og venter på en lambdasonde, så skulle bilen min være klar. ;)

 

Ps! Posten og Turboservice AS.. :fuckme2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Må nok av med toppen på GT-R min å få gjenget opp igjen en plugghullet. En god del av gjengene kom med opp når eg skulle bytte plugg.

 

Har tenkt på å kanskje få portet toppen samtidig, vil eg hente noe på dette med tanke på kjøring på 1,2-1,3 bars trykk?

 

Hva bør eg eventuellt gjøre?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

Må nok av med toppen på GT-R min å få gjenget opp igjen en plugghullet. En god del av gjengene kom med opp når eg skulle bytte plugg.

 

Har tenkt på å kanskje få portet toppen samtidig, vil eg hente noe på dette med tanke på kjøring på 1,2-1,3 bars trykk?

 

Hva bør eg eventuellt gjøre?

 

 

Når jeg portet toppen på min så merket jeg stor forskjell..

Er mye som kan fjernes på gt-ren.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår