Jump to content
Bilforumet.no

R666

Bruker
  • Content Count

    296
  • Joined

  • Last visited

About R666

  • Rank
    Registered User
  • Birthday 04/09/1980

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil
  • Modell (eks S4)
    GT-T
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    Trikker
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 Turbo
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Bakre demper å en fin litn stuss på den. Ellers helt orginal.

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    R666
  1. Hei! Nå finnes det sikkert mange tråder om akkurat dette, men legger ut en likevel :) Det er snart vinter og etter den kommer da våren, nå har jeg en Volvo S60 som jeg skal kvitte meg over nyttår. Det jeg nå vil ha er noe med litt mere motor. Kriterier: Max 400 000kr Max 100 000km (Desto lavere jo bedre) Max 0-100 = 6,5sek 4X4 eller RWD Så ny som mulig, ikke eldre en 2005 (Porsche og M3'n har unntak der) Begynner denne runden litt tidlig da det finnest så utrolig mange biler der ute... Det jeg har sett på til nå er: Honda S2000 Porsche 911 Impreza STI ( 05,06 og 08 modeller) Mazda RX8 BMW M3 Lancer EVO Altså, men andre ord det må gå som faen!!! Kom med flere tips, intet er for dumt :) Tidligere har jeg hatt: 00' Impreza GT 93' Escort Cosworth 93' 323 GT-R 99' 9-3 Viggen 00' 9-5 Aero 90' 240 m/ Fk++ + flere andre turbobiler som jeg ikke kommer på i farten Nå vil jeg ha noe råere :)
  2. Har et sett med 15" turbofelger, hvor breie dekk kan en ha før ballongfaktoren blir for stor?
  3. Hei! Har en Impreza GT som vurderes solgt Bilen har rullet 108000km og har fullt servicehefte. Den er orginal bortsett fra et 3" Mongoose eksosanlegg og 18" OZ Superleggera med Falken 215/35/18 dekk. Orginalt eksosanlegg følger med. Ellers er det 16" felg med Nokian Hakka 4 piggdekk på vinter. Følger og med en gauge pod til dashbordet samt 4 stk skvettlapper. Den skal inn til EU kontroll i Mai, men det skal ikke være noe problem. Mulig jeg tar den biten før et eventuellt salg. Selges for kroner 210 000,- Seriøse bud kan vurderes. Tar ikke inbytte i noe som helst, verken mopeder eller volvoer. Kontakt på PM til over nyttår.
  4. R666

    Høyre baksete

    Det letteste er vel å skaffe et komplett baksete. Se på finn.no,mener jeg så et for ei stund siden der. Ellers så kan du stikke innom "Deler" på http://www.saabturboclub.net
  5. Jeg var 16 år og hadde forferdelig lyst på opel calibra da Aeroen kom ruslende av samlebåndet.....Takk gud for at jeg tok til vett ;)
  6. R666

    Vurderer Saab

    Jeg vil da anbefale å heller legge av noen kroner til og gå for en 9-3 fra 1998-1999. 9-3'n har ikke store karroseriforandringer kontra 900,men interiøret er annerledes. Samt det er en nyere bil og 900 Turboer er ofte brukt som ungdomsbiler og styggere kjørt. Selv om 9-3'n bare har 150hk er det ikke mye så skal til før du er oppe i 210-220+++ De gammle 900'ene opp til 93 har svake girkasser,det er gammle biler så du må like å skru. Skal du trime f.eks en 99 må du gjøre det old school(kammer,innsug etc. NA trim som det heter på Gran Turismo om du ikke finner en orginal turbo da) Det er kun Saab 900 frem til 87 som har håndbrekket fremme,altså bilene med det gammle understellet. Etter 87 kom dem med brekket bak. Hvilken vei motoren står spiller keine rolle om hvordan motoren er å trimme,jeg har motoren "feil" (tverrstillt)og kan ikke si det er noe problem med å trimme den. Jeg har 230hk orginalt,på 30minutter kan jeg ha 270hk.Det vil jeg ikke si er vanskelig :) Når det kommer til 900 Turbo brukte jeg 15 minutter på å montere chip,det var enormt stor forskjell fra standard til trimmet :) Uansett hvilken Saab du skulle kjøpe,om du gjør det da, blir du helt sikkert meget fornøyd!! Jeg er oppvokst med Saab og har hatt 5 stk selv og kan garantere den neste blir og en Saab :) Om du vil komme i godt Saab selskap kan du ta deg en tur innom http://www.saabturboclub.net Der er det over 1000 medlemmer og mange av dem sitter på enormt med kompetanse innen reparering,trimming og alt hva det måtte være til Saab!! Et kjemetrivelig miljø!! Lykke til med jakten på ny bil!! Mvh Svein
  7. R666

    Min Saab 9-5 Aero

    Bilforumet Kjøp Salg - Hirsch bremser 98-01 Saab 9-5 - Powered by PhotoPost Classifieds Bremsene selges,eller om noen vil kjøpe felgene så skal dem få det. 8000,- for bremsene 15000,- for felgene og dekka,rullet max 200km(passer alle Saab med 5 bolter)
  8. Haha,du har rett :) Var faktisk et filter derfra ja :)
  9. R666

    Vurderer Saab

    Saab 900 Viggen eksisterer ikke,det er kun 9-3 Viggen. Den kom i 1999 og er i en HELT annen prisklasse en 900 Turbo,helt annen prestasjons klasse og da 900 Turboen er nødd til å bli trimmet før bruk (tro meg,jeg har hatt begge!!) Bremsene bør oppgraderes før trim da dem er ganske slappe,det samme med understellet da det orginale ikke er glad i mye hk. Må ha Koni/Bilstein og noen senkefjører,polyrethan foringer rund baut og et stab stag under bilen f.eks Subframe stag fra http://www.speedpartsnorway.no Da begynner det å hjelpe. Se etter rust i hjulbuer,bakluke og andre kryphull. Motorene er sterke og tåler juling. Prøv å finn en så ny så mulig og med skinn etc,blir mye lettere å selge den senere da.
  10. R666

    Registerkjede??

    Du skal vel bytte registerkjede,men det koster ikke 20 000 :) Hørte rykter om at å bytte balanseakselkjede når det blir slakt og begynner å rasle er dyrt,men jeg fikk min fjernet. Hadde den på verksted og fikk dem til å kappe den og ta den ut. Dem skulle ha 15000 for å bytte den!!! 500 for å fjerne den :) 14500,- spart :) Merket ikke noe forskjell etter at den ble fjernet. Det du bør se etter er om alle servicer og garanti jobber er utført,at det siste veivhusventilasjon settet er montert og at det ikke er mye gul gugge på peilepinnen.
  11. 4595138 Hmmm,hva var det mon tro ???
  12. R666

    Min Saab 9-5 Aero

    Skal få tatt noen bilder i morgen kveld når alt forhåpentligvis er montert. Bilen går helt greit,bra med krefter til forbikjøringer etc. Kunne vært mere da.... Km/t______Gir___Orginal 80-120_____3_____4.5 80-140_____4_____9,7 100-150____4_____7,6 Disse tallene er sakset fra http://www.bsr.se Leverandør av PPC tuning
  13. R666

    Min Saab 9-5 Aero

    Da var felgene i hus,samt siste rest av foringene og Hirsch bremsene. Montering begynner i morgen og til jeg er ferdig... Bremsene blir litt senere pga mangler noen deler der og :)
  14. R666

    Min Saab 9-5 Aero

    Da er felgene nesten i hus(ligger på posten,men er på arbeid til 2300 hver kveld:() Skal legge på gummi i helga, Dunlop SP Sport 9000 i 225/40/18. Nå mangler bare trim og Vector interiør så skal jeg si meg fornøyd for denne gang. Tror Hirsch stylinga får vente til lånet er nedbetalt....
  15. R666

    Min Saab 9-5 Aero

    Jupp,tenkte jeg skulle hjelpe han med å bli kvitt dem :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.