Gå til innhold

Jetta-einsern min!

Ranger emnet


Dinglevims

Anbefalte innlegg

Fellesbetegnelse for høydejusterbart understell. Gewinderfahrwerke på Tysk. Gewinde forkortet. :)

 

"Gewinde" betyr egentlig gjenge. Det er altså snakk om gjenga fjærbein.

Høydejusterbart er ikke presist nok. Det kan være "Nutenverstellung" (innfreste hakk i demperhylsa som man kan låse en seegring i slik at nedre fjærskål kan justeres opp/ned), som f.eks. Koni har.

 

Ellers stemmer forkortelsen, ja:) (forkortes ofte GWF i salgsannonser;))

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

eg har ikkje lest gjennom heile tråden din enda men er du på jakt etter kvite blinkers framme?? eg såg ett par kvite blinkers på ebay.com men eg huska ikkje linken til der.

 

utrulig kult prosjekt du har. har sjølv lyst å kjøpa meg ein jetta 1, golf 1 eller ein eldre caddy pickup og laga eit skikkelig old-school look på den.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gewinde" betyr egentlig gjenge. Det er altså snakk om gjenga fjærbein.

Høydejusterbart er ikke presist nok. Det kan være "Nutenverstellung" (innfreste hakk i demperhylsa som man kan låse en seegring i slik at nedre fjærskål kan justeres opp/ned), som f.eks. Koni har.

 

Ellers stemmer forkortelsen, ja:) (forkortes ofte GWF i salgsannonser;))

 

Gewindfahrwerke heter det ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det heter det ikke. I entall heter det Gewindefahrwerk. Gewindefahrwerke er flertallsformen. Som oftest forkorter tyskerne det til Gewinde (nevnt av opptil flere ovenfor).

 

 

Du er litt uenig med deg selv?:D Først sier du at det ikke heter det, så sier du at det heter det i flertall? Jeg KUNNE jo ha ment flertall;) Pirke pirke:D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er kjekkere enn en morfarkjørt (strøken) klassiker. Ble skikkelig misunnelig nå, spesielt nå så du har fått hjem justerbart og bbsfelger. Blir rått dette her. Venter i spenning på bilder av godsakene montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått! Nå så den nice ut. Hva var det som var så slit med å montere demperne? :rolleyes:

 

Hadde en lengre slosskamp med boltene som holder fast fjærbeina foran. Til og med luftverktøyet fikk kjørt seg godt på de...

 

Men alt går med vold og stygge ord ;)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår