Gå til innhold

Jetta-einsern min!

Ranger emnet


Dinglevims

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått meg jetta igjen. Bilen skulle egentlig være et prosjekt for meg og Partyman, men dette ble det aldri noe orden på. Istedet har den endelig funnet veien til garasjen min og skal få litt sårt trengt pleie.

 

Bilen har rulla 60 000 km og har alle servicer er fulgt frem til ifjor sommer da den ble satt bort. Den er dønn orginal og i meget god stand, men litt pleie trenger den.

 

Bilen kom ikke gjennom eu-kontroll pga røket brekkvaier og eiern ville derfor høgge den. Da satte jeg ned foten og for 3000 ville kroner ble herligheten min. Bilen hadde stått siden i høst, men starta på første forsøk!

 

Bilder kommer imorgen. Imens kan dere kose dere med disse bildene fra ifjor sommer...

 

attachment.php?s=&postid=170658

attachment.php?s=&postid=170659

attachment.php?s=&postid=170660

attachment.php?s=&postid=170662

 

Første blir en grundig vask innvendig og utvendig etterfulgt av lakkrens og polering. Trengs sårt. Bilen er nesten blitt hvit :eek:

 

Etter dette begynner arbeidet med å fikse den. Etter en rask titt har jeg funnet dette:

- Røket brekkvaier

- Rust på et bremserør bak

- Termobryter til radiatorvifte

- Nye lykteglass bak (hvis noen har et til venstre side så si ifra)

- Et par gåene lyspærer

 

Ellers blir det andre ting som må gjøres på en bil (luftfilter, oljefilter, olje, tennplugger osv)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jonte

Den fargen der er vel genial til Old School? :)

 

Jupp! Fargen er helt herlig! Bare vent til imorgen så får du se interiøret. Nesten samme greia innvendig.

 

Bilen skal forbli helt orginal. Målet er å få den til å se ut som den gjorde den dagen den rulla ut fra forhandler.

 

Slenger med et par bilder. God gammel Jetta-katalog må man ha ;)

 

HPIM0098.jpg

HPIM0099.jpg

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er digg Larsern. Bilen kom endelig til sin rette eier.

Den ser ikke så jævlig sliten ut inni?

Tipper du skal pusse i hele dag så det er mulig jeg tar meg en tur innom.

Men gratulerer så mye med godt etterlengta bil :D

- 90 mod Jetta (under ombygging)

dvs. ingen bil for øyeblikket!!!!

 

x 85 Mazda 626 GT

x 85 Golf mk2 gti

x 83 Golf mk1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh.. j ævla dumt du ikke sa ifra om lykter litt før ;P jeg har jo hugd en bil vettu..hehe.. og til den hadde jeg skaffa litt smådeler som jeg ikke klarte bli kvitt før den gikk til de evige cruisingstriper..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G.T.I

Det er digg Larsern. Bilen kom endelig til sin rette eier.

Den ser ikke så jævlig sliten ut inni?

Tipper du skal pusse i hele dag så det er mulig jeg tar meg en tur innom.

Men gratulerer så mye med godt etterlengta bil :D

 

Takk takk Marius. Den er omtrent som ny inni. Må bare få gravd ut alt støvet ;)

 

Bare å ta en tur innom!

 

Originally posted by Helios

heh.. j ævla dumt du ikke sa ifra om lykter litt før ;P jeg har jo hugd en bil vettu..hehe.. og til den hadde jeg skaffa litt smådeler som jeg ikke klarte bli kvitt før den gikk til de evige cruisingstriper..

 

Den var litt dumt det ja... Du husker kanskje at jeg hadde et par baklykter liggende når du henta den gamle min. Du fikk med venstre mens jeg behold høyre ettersom at jeg visste den var ødelagt på denne. Desverre viste det seg at også venstre lykt også var sprekt... Men men... det ordner seg!

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

blablabla senking *host, host* blablabla

blablabla 8*13 *host, host* blablabla

Smooth bil! :D :D

Konge at iallefall noen velger udda bil!

 

blablabla høydejusterbart *host, host* blablabla

blablabla tom lommebok *host, host* blablabla

:D

 

Takk takk!

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vaska og styra i mange timer og endelig begynner det å ligne noe. Utrolig hvor møkkete en bil blir av å stå stille.

 

Bilen begynner også å få igjen litt av fargen. Har vaska den godt og polert den, men den er fortsatt litt matt, så her må nok sterkere saker til ;)

 

HPIM0116.jpg

HPIM0117.jpg

HPIM0118.jpg

HPIM0120.jpg

HPIM0121.jpg

HPIM0122.jpg

HPIM0123.jpg

HPIM0124.jpg

HPIM0125.jpg

HPIM0126.jpg

HPIM0127.jpg

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Helt konge Dinglevims! Behold den orginal, slikt står det respekt av. Digg å se at det er andre som vasker og polerer i døra ved a stolpen, cleeeeeant:)

 

Takk! Føler meg litt rar når jeg vasker og gnikker på slike steder. Får en del rare blikk fra naboer og forbipaserende.

 

Men det får bare stå til! Skal det være reint, så skal det f*** meg være reint! ;)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Hehe, kjenner følelsen. Fikk noe rare blikk når jeg polerte reservehjulsbrønnen, baksiden av panseret og under bagasjeromslokket.... heeeelt normalt...:D

 

Hehe! Har rensa og polert undersiden av bagasjelokket og begynnt på undersiden av panseret idag...

 

"De gærne har det godt" mumla muttern da hu henta avisen :D

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår