Gå til innhold

Jetta-einsern min!

Ranger emnet


Dinglevims

Anbefalte innlegg

  • Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir knall detta!

 

Men hvis du har så mye tid synes jeg at du skal begynne å pusse opp litt forstillings og bakstillings deler. Når man tar av bremsetrommelen er det VIKTIG å pusse helt ned med drill og pussebørste (stål) også føre på 3 lag med RUSTBJØRN (syregrunning) også lakke over med sort varmebestandig hammerite (ja jeg snakker om bremseskjoldet ja ikke trommelen). Smøre opp bremser o.l. Trommelene må du få pussa og lakka å, bare lakk de svarte så skiller de seg ikke ut... Fjærene dine så god rustne ut få de sandblåst og lakkert. Gå til en industrilakkerer å få de pulverlakkert. Får de for 500 spenn cirka for alle 4. Fjærbein er fint å pusse opp og. Kanskje ikke så lurt å demontere for de som ikke har tilgang på forstillingsbukk men da får man bare pusse når de står på bilen.

 

SETT I GANG Å PUSS!

 

Jeg holder på med en Golf 1 gti og den blir mere strøken under enn over. Koster jo ingenting å pusse vettu :D

 

Men respekt skal du ha! Keep up the good work! Sett på chromfangerene på denne isteden og la golfen din få leve et godt liv med sorte orginale plastfangere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWLOVAH

Blir knall detta!

 

Men hvis du har så mye tid synes jeg at du skal begynne å pusse opp litt forstillings og bakstillings deler. Når man tar av bremsetrommelen er det VIKTIG å pusse helt ned med drill og pussebørste (stål) også føre på 3 lag med RUSTBJØRN (syregrunning) også lakke over med sort varmebestandig hammerite (ja jeg snakker om bremseskjoldet ja ikke trommelen). Smøre opp bremser o.l. Trommelene må du få pussa og lakka å, bare lakk de svarte så skiller de seg ikke ut... Fjærene dine så god rustne ut få de sandblåst og lakkert. Gå til en industrilakkerer å få de pulverlakkert. Får de for 500 spenn cirka for alle 4. Fjærbein er fint å pusse opp og. Kanskje ikke så lurt å demontere for de som ikke har tilgang på forstillingsbukk men da får man bare pusse når de står på bilen.

 

SETT I GANG Å PUSS!

 

Jeg holder på med en Golf 1 gti og den blir mere strøken under enn over. Koster jo ingenting å pusse vettu :D

 

Men respekt skal du ha! Keep up the good work! Sett på chromfangerene på denne isteden og la golfen din få leve et godt liv med sorte orginale plastfangere :D

 

Skal nok begynne å pusse den opp under etterhvert også, men dette blir nok ikke før slutten av sommern/høsten. Har nok å gnikke på på utsiden og innvendig nå og i tillegg skal jeg jobbe i 6 uker fra og med Mandag (ikke gøy, men det må til)

 

Hvis alt går etter planen så blir det gewinde på den på etter at jeg har jobba og da kan jeg jo slå til med litt pussing og lakking i samma slengen.

 

Kromfangere blir det nok ikke på Jettan. Synes den ser mer enn bra nok ut med sorte plastfangere med kromlist.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh yeh!! Sexy bil Lars.

 

Den der kommer til å dra teens når du blir ferdig med den. Misunner deg den der for å si det mildt. Jeg har jo også en bil som må pusses opp. Begynner vel for alvor i juli etter at jeg har vært på roskilde. Får vel en rimelig ålreit lønning da. Jeg skal jobbe nesten hver dag resten av denne mnden så da blir det cash å bruke på pugen. Er en hel del ting å gjøre for å si det mildt. Beistet må jo på eu kontroll innen slutten av oktober. Sånn som den er nå så taper den glatt. :mad:

 

I juli så starter jobben med sparkling, pussing, lakking, lakkrens, overhaling av bakstilling, bytte brekkvaier, bytte speedometervaier, kanskje bytte skiver forran, oljeskift på motor og kasse, kanskje noen nye foringer i forstillinga ++++++

 

Så jeg slår deg på arbeid som må gjøres på bilen for å få den bra. Bare å si i fra om du vil hjelpe til Lars. Eller kansje det er bedre å få hjelp av Friisk?? ;)

 

Gleder meg til å se bilen din når den tar form...

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir travelt denne uka. Jobber nå fra 8 til 16 hver jæ*** dag så det blir desverre ikke så mye tid til å ordne med Jettan som jeg helst ville hatt. Men jeg gir da ikke opp av den grunn. Den må være så pen som mulig innen Lørdag. Da skal den på sitt første treff :)

 

Har irritert meg veldig over at bilen er så matt i lakken, men dette begynner å bli bra nå. Autoglym lakkrens fikser det ;)

 

Litt forkjell på panser og forskjerm ja...

lakk.jpg

 

Er faktisk mye større forskjell i virkeligheten, men kameraet mitt er ikke av den beste sorten så bilder som er tatt i garasjen blir av litt uggen kvalitet.

 

Mr. Aerodeck: Å fylle Jettan med teens er omtrent like aktuellt som å rive av seg nøttene med bare nevene ;) Bryr man seg litt om bilen sin så lar man være å lempe den full av småjenter, rusbrus og Prince mild.

 

Når det gjelder Pug'en så kan jeg sikkert gi deg en hjelpende hånd hvis det trengs. Du får si ifra!

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så Lars, mente ikke at du skulle fylle opp den fine gamle bilen med teens. Var litt ironi inne i bildet skal du se. Ikke engang jeg driter så mye i bilen min at jeg fyller den med teens. Det er den for fin til (tuller ikke). Når jeg ser forskjellen mellom forskjerm og panser på bilen din så skjønner jeg hva jeg skal bruke på sneglespiseren min snart. ;)

 

Hvor kjøpte du den lakkrensen hen? Statoilen hvor jeg jobba før?

 

Og en ting til: Jeg vil se den bilen på Jafs snarest mulig!! Jeg vil se den in action

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

Så så Lars, mente ikke at du skulle fylle opp den fine gamle bilen med teens. Var litt ironi inne i bildet skal du se. Ikke engang jeg driter så mye i bilen min at jeg fyller den med teens. Det er den for fin til (tuller ikke). Når jeg ser forskjellen mellom forskjerm og panser på bilen din så skjønner jeg hva jeg skal bruke på sneglespiseren min snart. ;)

 

Hvor kjøpte du den lakkrensen hen? Statoilen hvor jeg jobba før?

 

Og en ting til: Jeg vil se den bilen på Jafs snarest mulig!! Jeg vil se den in action

 

Lakkrensen kjøpte jeg hos Auto-Teknikk i Drøbak, men de har den vel de fleste steder som selger Autoglym-greier. Absolutt verdt den 100-lappen, for det hjelper virkelig.

 

Skal ha prøveskilter på den på lørdag så da kanskje du får se den da ;)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Får håpe jettaen ikke legger på røret på vei oppover til Våler da. Det er vel det lengste bilen noen gang har kjørt i ett strekk...

 

Hehe... Er nok ikke så langt fra sannheten det gitt. Men jeg tror nok det går bra. Gikk virkelig fint den dagen jeg hadde prøveskilter på den så da bør vel ikke turen til Våler bli noe problem :)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dinglevims: Når den jettaen der bare har gått 60tusen så er nok ikke det noe problem. Når pesjåen min som har gått ca 300tusen klarte 200 uten å ta skade av det så burde jettaen din klare våler t/r uten problemer.

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

Dinglevims: Når den jettaen der bare har gått 60tusen så er nok ikke det noe problem. Når pesjåen min som har gått ca 300tusen klarte 200 uten å ta skade av det så burde jettaen din klare våler t/r uten problemer.

 

At en bil har gått veldig kort kan være minst like ille som en bil har gått langt. Motorer har ikke alltid så godt av å stå stille i mange år. Heldigvis har jo jettan vært brukt jevnlig så den skal nok klare seg. Tar det litt pent så går alt så fint ;)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår