andersf79 Skrevet August 18, 2016 Rapporter Share Skrevet August 18, 2016 Noen som har vært borti dette? Bil fungerte som normalt helt til jeg stoppet utenfor en butikk og var inne kort stund. kommer ut og skal starte, men motor går ikke irundt. starter i orden. prøvde å slepe den igang, men motor står. Noen som har noen forslag???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 18, 2016 Rapporter Share Skrevet August 18, 2016 Sitat "prøvde å slepe den igang, men motor står". Altså går ikke motor rundt? Høres uansett ikke ut som en bagatell... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersf79 Skrevet August 18, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2016 Nei, er nok ikke det. men fatter bare ikke hvordan det kan skje ved å stoppe den, og så står den når jeg skal starte igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 18, 2016 Rapporter Share Skrevet August 18, 2016 Sjekket registeret? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersf79 Skrevet August 18, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2016 nei, må ut med motor eller girkasse for å sjekke det, en haug med tannhjul der, sjelden feil der på disse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 18, 2016 Rapporter Share Skrevet August 18, 2016 Kan jo være svinghjulet for eksempel som har havarert slik at det butter i clutchhuset på girkassa. Noe av det jeg ville få sjekket først. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 18, 2016 Rapporter Share Skrevet August 18, 2016 Prøv å dra motor motor rundt med en latmansarm, først med klokka og så mot klokka, hvis det er NULL bevegelighet gjetter jeg på at veivlagrene har skjært seg noe inni hel.... slik at veiva har kilt seg fast. Tapp av olja og sjekk olja for metallspon, metalldeler ol. Sjekk med magnet om evt. metallskimmer er magnetisk/ikke magnetisk. Jeg mistenker at du vil finne mye lagerrester der. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersf79 Skrevet August 18, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2016 svinghjul og clutch er ny for ca 30000km siden. rart at lagrene skal skjære seg når motor ikke gjikk når dette skjedde . stoppet motor for å så starte igjen etter 5 min... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersf79 Skrevet August 18, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2016 Vanskelig å få på noe latmansarm på disse motorene....krever et spesielt timingkit verktøy på akseltappen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg