Gå til innhold

Vag com og diagnose

Ranger emnet


Håvar

Anbefalte innlegg

Har fått låne en mer eller mindre original OBDII->USB kabel og sitter og titter på software som Ross-tech har laget. Det er visstnok en gratisversjon med begrensede muligheter.

 

Tenker å bruke dett til Golfen og er det noen som har erfaring med PC-diagnose.. Blir dette for heavy for en amatør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM det er original RT-kabel så er lisensen i selve kabelen og man har da fullversjon av VCDS. Er du totalt uvitende hva VCDS angår så hadde nok en håndholdt scanner gjort jobben minst like godt - for din del. Hvertfall så lenge det kun er snakk om diagnose.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom lisensen ligger i selve kabelen, så tviler jeg på at den er original gitt... Det jeg egentlig lurer på er om VCDS er så "knotete" at en som ikke har brukt det før ikke vil få det til. Jeg er ikke noen noldus på pc, men jeg har vært borti noen programmer som har et usannsynlig tungvint grensesnitt. Det blir stort sett diagnose ja, men siden jeg får låne kabel og har bærbar pc gidder jeg ikke kjøpe et diagnoseverktøy om jeg ikke må, selv om dette koster 3-400,- ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har Peil på hvor jeg kan skaffe Login kode ? kikket på dokumenter som tilhører i bilen men kan ikke finne noe som kan tilsvare kode ?.. jeg har Hex + CAN . Dual-k & can Interface usb kabel. vcds.

om evt det er noen andre obd apparater som kan finne og lese av kode på bilen ?.

eller må jeg på verksted å betale for å hente ut kode ?.. skal kode om bilen litt her og der :P får bare lite begrensninger uten kode :P

eneste som jeg får til å funke er 12233 koden på engine .. ( Kodet om egr ventilen ).

 

Takker masse for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen enkel login kode du trenger eller kan skaffe.

 

De fleste funksjoner trenger ingen login kode.

Noen spesialfunksjoner aktiveres med en login kode, f.eks. aktivering av cruisecontrol i Engine.

Noen login koder er en funksjon av bilen og/eller kan automatisk genereres av VCDS.

 

Du finner en del informasjon på Ross-tech sine sider.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okaj.. har disse kodene fra ross-rech sin side.. menne har kikket litt igjenom youtube og ser folk bruker kode for å gjøre fysiske endringer med bilen.. har hendt noen ganger det kommer opp en liten boble opp med kode har notert meg ned de.. kikket litt på vag key login tool men er vel kanskje ikke noe vits ?.. men vet man må logge inn for å endre på immo startsperre både på ecu og instrument.. greit å vite dette også :P prøver å lære meg vcds helt.. litt morro å kode om :P he he ..

Men skal ikke koden ligge i bilen ? evt instruksjonsbok eller service bok ? eller kan jeg finne kode å lese av en plass ?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt gjøre som detta ? http://www.youtube.com/watch?v=c4PfmrrbMQU

.. men det er vel bil etter bil osv ?.. det jeg prøver å finne ut nå er å hvordan jeg kan åpne vinduene på bilen med fjernkontrollen på nøkkelene.. menne finner ikke frem til noe :/ evt om jeg må ha kode for å gjøre dette..

Dumme spm men blir kanskje klokere på noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sorry ble litt sen å skrive til bake her :P

 

Det jeg har en Passat 3B 98 mod 1.9 TDI 110hk

eneste jeg kan gjøre er å åpne og lukke alle vinduene med nøkkelen på døra (låsen) .

det jeg vil finne ut av hvordan jeg kan programere om det slik jeg kan bruker nøklen (kontrollen) å åpne vinduene..

vis noen har gjort dette før så sleng ut :)

beskriv litt med bilder om det er mulig :P

blir vel aldri klok nok :P ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe deg ein sånn som dette,skal vistnok være lette og koble opp.

Ellers har eg lest att det skal kunne gjøres med vagcom på mkiv.uk men den tråden som var finner eg ikke eller linken er øydelagt.

Det er nok lettest og kjøpe seg ein sånn boks da det er programering av ECU du må da ha ein fullversjon VCDS eller tilsvarende som kan skrive til ECU og det koster litt.

Rightclick.co.uk sender til Norge meiner frakten ligger rundt 100kr og så koster ett sett rundt 200kr.

Her er linken:Rightclick

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For åpning/lukking av vinduer på en del VAG biler fra ca 1998-2004,så finnes det et eget program fra Tsjekkia:

Guide: Remote Windows Activation - uk-mkivs

 

Programmet er riktignok på et språk de fleste av oss ikke behersker, men følg bilde-forklaringene i linken over så går det greit.

 

Funker på biler med komfortmodul type 1C0 959 799

og hvor man kan åpne lukke alle vinduene med nølen i låsen.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har rett modul men får ikke det til og virke,står att det er fullført og att den har utført reprogramering.

Får se igjen i morgen vist eg får tid :-)

Står att det kommer gratis fullversjon av programmet snart da vil den dekke mange flere Komfortmoduler,nesten alle til VAG står det på siden.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår