Gå til innhold

Espen Solheim

Bruker
  • Innholdsteller

    1,760
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    11

Espen Solheim vant dagen sist Oktober 5 2015

Espen Solheim hadde mest likt innhold!

Om Espen Solheim

  • Bursdag 08/10/1981

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    biler og mekking
  • Modell (eks S4)
    golf 4
  • Biltype (eks Audi)
    volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    forlovet
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    sukker i tanken
  • Fylke
    rogaland

Contact Methods

  • MSN
    easy2eyes@msn.com
  • Bosted
    kopervik

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kopervik

Nylige profilbesøk

1,886 profilvisninger

Espen Solheim's Achievements

Brigader

Brigader (10/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei. Har en Kia Sorento. Kjørte og parkerte og dagen etter når jeg skulle ut igjen, ville den ikke starte. Prøvd det meste med det jeg kan som filterskifte og rengjort filter i tanken. Personlig tror jeg det er startsperra. Feilsøker du Kia?

  2. Der er eg litt uenig jesper eg jobber på uavhengig verksted og vi har kompetanse til og bytte dyser og kode dyser på alle biler og alle merker vi er også kurset i dette og på feilsøking av alt i motorstyreenhet men dette varierer nok etter hvilken kjede de er i og om de bruker penger på utstyret de trenger. For oss er det ett nederlag og sende bil til merkeverksted vi skal være like gode og rimeligere, når bilen er ny forstår eg att folk bruker merkeverksted men etter garanti tiden er over ville eg valgt uavhengig verksted.
  3. Ja er noe som ikke stemmer der, er også vanskelig når alt er tatt muntlig men det er uansett veldig dårlig kommunikasjon til deg som kunde.
  4. De har jo ringt og sagt bilen må på merkeverksted og de sier seg selv att det ikke er billig, men de skulle ha sagt til deg att det kommer til og koste ekstra og meiner forbrukerloven sier att de skal kontakte kunde om det blir prisøkning på over 15%. Nå synes eg det er rart bilen er tom for diesel og de har kjørt 50mil det er høyst uvanlig og kontakten fra verkstedet er selvsagt mangelfull men eg tviler på du kommer noen vei da de har sagt de må til merkeverksted med mindre de har sagt de skal dekke dette. Det skader ikke og prøve og klage til verksted evt om det ikke nytter gå videre med saken til forbrukerrådet :-)
  5. Wow for ein trist sak eg hadde i hvertfall sendt klage til forbrukerombudet eller andre instanser, men viktig og ha ting skriftlig derfor bruker eg mail ved bestillinger og lagrer mailer med kjøp i egen mappe i innboksen. Att han ber deg dekke hans feilmontering er dryg det er jo garantisak spesielt når han har bygget om heile kassen og testet den i benk, var bra du stod på ditt der.
  6. Vi kjøpte nettop foxwell NT644 på jobb og den er rå tar nesten alt og har utrolig mange funksjoner, den store skjermen og alle funksjonene når det gjelder ER verdier gjør att eg meiner den er bedre enn autel iallefall de eg har prøvd. Du får også oppdateringer fra foxwell.com og den vi har har dpf og service resett på de fleste biler, den er også rask og det var hovedgrunnen til att vi kjøpte den pluss den store skjermen.
  7. Eg har så lyst på ein sånn, eg har leitet ei stund var ein som blei solgt på finn for noen uker siden men det var eg for seint ute men eg ska eige ein sånn bil.
  8. Sånn har eg sååå lyst på eg har fulgt med på bruktmarkedet ei stund og det var ein som blei solgt på finn for noen uker siden men eg var for sein, eg skal eige ein sånn det er 100% sikkert.
  9. Du må få tatt diagnose det kan være veldig mye som gjør dette, på moderne biler er diagnose altid det første man gjør ved motorlys.
  10. Nei synes ikke det var så mye det tar litt tid så skal det balanseres, demonteres og monteres, eg vett flere her tar 1600-1800kr for jobben og de tar også ekstra om dekkene først skal av de gamle felgene sånn att de må ta av 8 dekk. Eg gjekk mye på bensinstasjonen her i byen før da tok 150kr for hvert dekk men dekkfirmaene lever av og selge dekk så de virker lite interessert om du ikke kjøper nye dekk
  11. Du må sammenligne med den du har sjekk att kontakten er lik om du har brukt reg nr ditt inne på skruvat bør den passe, har du sjekket meca, mekkonome, Biltema og bilxtra om de har og hva de skal ha?.
  12. Ta og koble til pluggen legg den til jord(gods) og så får du noen til og kjøre startmotor for og se om det er gnist i det heile eller om gnisten er veldig svak. Om det ikke er gnist er det nok coilen som er mest sannsynlig.
  13. Den største forskjellen på gamle dyser og nyere CR dyser er trykket åpningstrykket er veldig mye høyere på ei CR dyse bortsett fra 5 volt signal til dysen, men grunnen til bytte på dieselfilter er som sagt for og fylle i rensestoff for dysene dine ett tett dieselfilter gir andre feil enn sort røyk så er enig med Jesper att turbo er best og sjekke om den leverer for lite luft vil du få sort røyk. Her er hvordan eg sjekker turbo: du bør du sjekke akslingen for slakk for og komme til må slangen fra luftfilteret løsnes på turbo, så må du sjekke att armen på vakuum klokken beveger seg fritt eg tar av klipset som holder staget fast i armen" på turbo armen skal da bevege seg fritt om du løfter armen opp skal den neste gå ned av seg selv. Om du ikke vil ta av klipset (det er lett og miste) må du trykke staget ned den skal returnere selv og ikke bevege seg hakkete tilbake.
  14. Nå sier du også att bilen synger på siste vers og sort røyk kan komme av både turbo,dyser, diesel pumpe, defekt egr og sensorer +++, sort røyk betyr att bilen får for lite luft eller for mye diesel men kan forårsakes av så mye. Dysene på nyere dieselbiler med høytrykkspumpe er vanskelig og sjekke sprøytebilde og lekkasje på selv da det kreves dyrt utstyr og god kunnskap, alt var mye lettere før med de "gamle" dysene som ikke hadde elektronikk der var det enkelt og teste dysene og evt bytte dysespiss. Nå har eg hørt om tilfeller der folk har lagd ett modifisert dyserør sånn att de tester dysen montert på bilen men dette er ikke uten risiko og du skal bruke verneutstyr og ikke minst vite hva du holder på med eg har aldri gjort det sånn, eg leverer dyser inn til ein lokal diesel spesialist som tar 300kr for og teste ei dyse.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår