Gå til innhold

Vag com og diagnose

Ranger emnet


Håvar

Anbefalte innlegg

Takker :)

Planen er å bytte ut denne med fra en nyere modell slik jeg kan programere om til å fjernstyre vinduene med dår åpneren (kontrolleren). evt også sette inn bakluke åpner.. vis noen har peil på noe av dette funker så forklar grundig :)

Eller kan sette inn og programere dette i vag com..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vett ikke om det bare er og plugge i ein annen modul så virker funksjonene du vil ha,kan være att du må bytte om på ledningere og trekke noen nye for alt eg vett.

Må iallefall programere nøklene på ny slik att startsperren deaktiveres ved start,ellers har eg ikke satt meg inn i hva som skal til for og få det til og virke.

 

Her er ein liten guide til hvordan du bytter til lik modul,teksten er tatt fra ross tech sine sider.

Replacement

  • Make sure all vehicle remotes are present.
  • Run and save a complete Auto-Scan and save it prior to module removal. See the Online Manual Auto-Scan.
  • Code the module with the Long Coding from the original module found in the Auto-Scan.
    • Note: If the new module is not the same part number it may use a longer coding scheme than the original module. If registered users need assistance configuring the new coding they can send the before and after replacement Auto-Scans to Support for assistance.

     

    [*] Disable Factory Mode

    [*] Remote Control Matching

     

    [*] Clear all fault codes and verify all comfort functions and lighting are working as per design.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve litt frem..

ja tenkte også på sjekke om det er mulig å bruke en som kan passe på bilen om jeg kanskje også må bruke kontakter fra en annen modul og sjekke om kabler kodene stemmer.. ( Ikke sikker ) for eneste som funer er å vri nøkkelen i døra så får jeg vinduene opp og ned ( som dere sikkert vet) :)

vel Takk for flotte svar.. om dere finner noe som har gjort dette på slik bil så del gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer nesten på det.. har du vært borti slikt eller ? . :)

bruker jeg den samme remoten som jeg låser opp med ? eller med følger dette med ? har hørt litt om slikt , at når man låser opp dørene så går alle vinduene ned samme opp med låsing.. kjipt vis det regner ute :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare og ikke koble til ledningen som går til åpning av vindu,meine du kan koble direkte på komfortmodul eller i vindusheismotoren på førersiden går også ledningene til lukke åpne funksjon på passat 3b og golf4.

Rekner også med att om du har defa så kan du koble deg inn på hovedboksen til defa,er uansett ganske grei jobb og koble opp.

Har ikke vært borti dette selv men har koblet opp bilalarmer og sentrallåser,du kobler deg inn på signalet til sentrallåsen og den sender strøm til alle vinduene sånn att de lukkes eller åpnes.

Er egentlig ett ganske lett system som ein hobbyeletriker hadde klart og lage selv i garasjen.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår