Gå til innhold

Bwana

Bruker
  • Innholdsteller

    3,042
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    50

Bwana vant dagen sist Februar 10

Bwana hadde mest likt innhold!

Om Bwana

  • Bursdag 02/14/1951

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Audi, VW, Skoda

Contact Methods

  • Bosted
    Skjetten

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Skedsmo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bwana's Achievements

  1. Er trolig en wire fra dørhåndtaket på utsiden til låsemekansimen som er blitt slakk. Det kan hjelpe å smelle døra hardt igjen et par ganger. Kjøre vinduet ned og opp igjen kan også kanskje hjelpe.
  2. Dette ytre dekselet er vel bare festet med noen plast-haker mot det indre hengslede lokket. Disse er vel nå ødelagt. Det er vel ikke noen rene flater som er enkle å lime, men det bør vel gå an å feste med en stripe Tek7 eller lignede? Nye deksel fra VW / Møller må du nok selv lakkere i bilens farge
  3. På Golf 6 har jeg endt opp med å måtte bytte aluminiumsrøret også. Kostet ikke så mye hos Møller. Kanskje det er løsningen på Caddy også?
  4. Litt mere illustrasjoner og forklaringer her: https://forum.suzukiclubuk.co.uk/viewtopic.php?t=12277 Zoomet Inn: https://forum.suzukiclubuk.co.uk/download/file.php?id=17358
  5. Bwana

    Webasto

    Om det har en ECON knapp, så kan kanskje den slå av A/C og Webasto ? Ellers så tror jeg ikke du kan deaktivere automatisk start av varmer nå det er kaldt på visse årganger av Passat.
  6. Har du sjekket nivået på hydraulikkolje til servo'n ? NB: Om du må etterfylle så bruk riktig VW type.
  7. Det står i instruksjonsboka i kapitlet om Låsing og Alarm. OK deaktiverer alarm til neste gang du starter.
  8. Problemet med biler som nærmer seg 20 år eller mere, er oftest rust. Jeg har selv levert flere biler som var 18-20 år til hoggeren, med drivverk i nærmest perfekt teknisk stand, men jeg så meg ikke istand til å fikse rust og karosseri.
  9. Japanske, og kanskje også koreanske biler, har i hvert fall tidligere ofte hatt god pålitelighet, men gjerne dyrere deler enn populære europeiske merker. Bilholdet blir rimeligst om du kan fikse det meste selv, og kjøpe deler der det er billig.
  10. Først bør du vaske bilen. Så bruker du litt mild rubbing for så se hva som kan poleres bort, Noe av de lyse stripene er kanskje maling fra garasjen? Så er det vurdering av hva som kan rettes ut av bulker. Må trolig fjerne innerskjerm for å prøve å komme til på baksiden av bulk. For lakkering er kanskje dørhåndtaket greiest å begynne med, spesielt om du kan demontere det for puss og lakkering.
  11. Jeg ville tatt ut ut baksetet og spylt det med rent vann i dusjen, og så tørking innendørs. Om det er lettbrus uten sukker, så er nok det en fordel i dette tilfellet.
  12. 17" felger bør ikke bli noe særlig større hjul enn du har. Du må gå ned til lavere profil slik at omkretsen på hjulet ikke avviker mere enn 5% fra de originale. Om du imidlertid er fristet til å ha vesentlig bredere dekk så bør kan det eventuell bli problemer.
  13. Det er vel drenering videre fra området under plastrenna rund viskermotor etc., så er neppe en katastrofe, men sikkert best å få det fikset. Sort gaffatape bør kunne fikse problemet midlertidig.
  14. Tesla model 3 er vel et noenlunde godt kjøp økonomisk, og veldig bra rekkevidde. Er litt i tvil om hvordan det er med tilgjengelighet av evt. reparasjoner og reservedeler.
  15. Det viktigste er at oljen har spesifikasjoner som bilen krever - forskjellig for benzin og dieselmotorer. 5W-30 er vel litt mere tyntflytende når den er drifsvarm. Gir kanskje den siste brøkdel av en prosent redusert drivstofforbuk. 5W-40 er litt tykkere og kan kanskje redusere oljeforbuk litt om bilen begynner å bli litt slitt.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår