Jump to content
Bilforumet.no

Bwana

Moderator
  • Content Count

    2984
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    44

Bwana last won the day on August 4 2019

Bwana had the most liked content!

About Bwana

  • Rank
    Moderator
  • Birthday 02/14/1951

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Audi, VW, Skoda

Contact Methods

  • Bosted
    Skjetten

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Skedsmo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Start bilen. drei rattet helt til venstre og helt til høyre, kjør et stykke rett frem, Om dette ikke hjelper så kan det være feil på rattvinkelsensor. Sjekk om det er flere feilkoder. Kom feilen etter at noe var gjort med bilen ?
  2. Bwana

    Lufte bremser

    Vanligvis er det anbefalt å begynne med de hjulene som er lengst fra hovedsylinder. D.v.s. bakhjul først. Om du skal byttte bremseveske, så sørg for å bytte ut bremsevesken i beholder ved hovedsylinder først
  3. Bwana

    Salg av bil

    Det greieste er å sende inn salsmelding med navnet på den som du overdrar bilen til. Da er du ferdig med bilen, og behøver ikke å bli involvert i evt. videre salg eller eksport. Den som overtar bilen trenger ikke å betale registreringsvgift før han evt. skal ha skilter på bilen igjen.
  4. Bwana

    ABS pumpe

    Om ikke Møller avdelingen vil gi deg delenummeret, så synses jeg det er skrekkelig dårlig sevice. Jeg forsøker du spør en gang til, og forklarer at du trenger det for å prøve å skaffe riktig brukt ABS pumpe. Ellers så står vel delenummeret på pumpa. ABS pumpa består ofte av to deler, en makanisk, og en styreenhet. Det finnes visst firmaer som repareerer elektronikkmodulen.
  5. Bildeler.no har styreenhet ("ballast") til grei pris. Original Delco. Anbefaler å bestille en. Om det skulle vise seg at det ikke er den som er røket, så ryker en trolig snart uansett.
  6. Fronten har trolig vært skrudd løs for skifte av registerreim eller noe, og så har man glemt å plugge til igjen alle kablene. Det er en konnector for kabel til tåkelysene og hornet. Tror den er tilgjengelig bak en av de falske grillene nederst i støtfangeren.
  7. Om motoren sopper etter 2 sekunder så kan det være startsperren som krangler. Feilen er da oftest lesespolen rundt tenningslåsen eller kontaktene på denne elelr kabelen. Se en annen tråd om dette: Ellers så er andre typiske feil på denne motoren: - Ujevn gange p.g.a at den suger "falsk" luft. gjerne sprekker i gummiflens under gasspjeld-hus ("forgasser") - Sprekker (uynlige) i coil gjør at gnist tar feil fei til gods, spesielt i litt fuktig vær. Er problemet ditt med høyt bensinforbruk løst ? Kan evt. være en sammenheng.
  8. Er vel lite trolig at du får tak i disse andre steder enn hos Møller bil. www.veng.no har noe karosserideler, men tror ikke de har de du er ute etter. Høgger'n er kanskje et alternativ, men ikke veldig sannsynlig at du finner noe bra Kanskje bilen klarer seg bra uten denne plasten ?
  9. Har du antenne i frontruta? Har du frontrute som kan skjerme for radiosignaler, f.eks.varmetråder?
  10. Bremseveske brukes også for clutch. Mulig det er kommet luft i kretsen for clutch-sylinder ved byte av bremseveske slik at du ikke får løst ut clutchen.
  11. Bwana

    Til Bwana

    Har ikke så mye mere kommentarer. Jeg var også inne på tanke om temp.sensor. Overslag i coil er et vanlig problem, spesielt om det er litt fuktig. -- Foreslår at du redigerer emnetittelen til noe mere beskrivende, som f.eks. "Golf 3 kaldstart problem". Da er det kanskje flere som kan ha noe å bidra med.
  12. Den vacuum-lufteren fra Biltema virker veldig interessant. Spørs hvor sterk du må væe i hånda for å bygge opp vacuum-trykk. Meld tilbake når du har prøvd den !
  13. Bytte bremseveske krever nok veldig mange trykk på bremsepedal i bunn. Det kan visstnok være en risiko for at man på trykker pedalen inn i et områdde i hovedsylinder som er lite brukt, som kan ha en rusten ru overflate som skader pakning på stempelet fra pedalen. Er nok bare et mulig problem på gamle biler. Det greieste er å bruke en bremselufter med trykkluft. Det fines de som pumpes for hånd, eller tar trykkluft fra et reservehjul. Et annet alternativ er "gravityy bleed"; åpne lufteskruenj og la bremseveska renne ut av seg selv. Det renner sakte, men skal visst funke.
  14. Den nederste ligner veldig på den som følger med Pioneer bilradio. har veldig god erfaring med en slik. Noen vil kanskje synes det er litt skjemmende at den synes i ruta. Clasohlson m.fl. har også tilsvarende. Forskjellen er om antennen leveres med han- eller hunn-kontakt.
  15. Meldingen "Service INSP" er bare informasjon om at bilen bør få service / oljeskift p.g.a. antall kilometer siden sist. Meldingen nullstilles som beskrevet i instuksjonsboka. Tror det kanskje er på side 19 eller deromkring. At starteren ikke lystrer har nok helt andre årsaker. Dårlig batteri, feil på starter, feil på tenningslås, feil på forbindelser eller kabler, . . .
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.