Jump to content
Bilforumet.no

Bwana

Moderator
  • Content Count

    2977
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    44

Bwana last won the day on August 4 2019

Bwana had the most liked content!

About Bwana

  • Rank
    Moderator
  • Birthday 02/14/1951

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Audi, VW, Skoda

Contact Methods

  • Bosted
    Skjetten

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Skedsmo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Er vel lite trolig at du får tak i disse andre steder enn hos Møller bil. www.veng.no har noe karosserideler, men tror ikke de har de du er ute etter. Høgger'n er kanskje et alternativ, men ikke veldig sannsynlig at du finner noe bra Kanskje bilen klarer seg bra uten denne plasten ?
  2. Har du antenne i frontruta? Har du frontrute som kan skjerme for radiosignaler, f.eks.varmetråder?
  3. Bremseveske brukes også for clutch. Mulig det er kommet luft i kretsen for clutch-sylinder ved byte av bremseveske slik at du ikke får løst ut clutchen.
  4. Bwana

    Til Bwana

    Har ikke så mye mere kommentarer. Jeg var også inne på tanke om temp.sensor. Overslag i coil er et vanlig problem, spesielt om det er litt fuktig. -- Foreslår at du redigerer emnetittelen til noe mere beskrivende, som f.eks. "Golf 3 kaldstart problem". Da er det kanskje flere som kan ha noe å bidra med.
  5. Den vacuum-lufteren fra Biltema virker veldig interessant. Spørs hvor sterk du må væe i hånda for å bygge opp vacuum-trykk. Meld tilbake når du har prøvd den !
  6. Bytte bremseveske krever nok veldig mange trykk på bremsepedal i bunn. Det kan visstnok være en risiko for at man på trykker pedalen inn i et områdde i hovedsylinder som er lite brukt, som kan ha en rusten ru overflate som skader pakning på stempelet fra pedalen. Er nok bare et mulig problem på gamle biler. Det greieste er å bruke en bremselufter med trykkluft. Det fines de som pumpes for hånd, eller tar trykkluft fra et reservehjul. Et annet alternativ er "gravityy bleed"; åpne lufteskruenj og la bremseveska renne ut av seg selv. Det renner sakte, men skal visst funke. trolig litt avhengig av høydeforskjell fra bremseveskebeholder og hjulsylinder.
  7. Den nederste ligner veldig på den som følger med Pioneer bilradio. har veldig god erfaring med en slik. Noen vil kanskje synes det er litt skjemmende at den synes i ruta. Clasohlson m.fl. har også tilsvarende. Forskjellen er om antennen leveres med han- eller hunn-kontakt.
  8. Meldingen "Service INSP" er bare informasjon om at bilen bør få service / oljeskift p.g.a. antall kilometer siden sist. Meldingen nullstilles som beskrevet i instuksjonsboka. Tror det kanskje er på side 19 eller deromkring. At starteren ikke lystrer har nok helt andre årsaker. Dårlig batteri, feil på starter, feil på tenningslås, feil på forbindelser eller kabler, . . .
  9. Alternativt forslag: Kjøp en ny Pioneer radio med BAB og Bluetooth for en drøy 1000-lapp, så får du med DAB antenne, og standard ISO kabel. Selv har jeg en Pioneer DAB radio til 800 kroner, men da uten BT. Er imponert over hvor godt den tar inn DAB med antenna i vinduet. Sitter in en Octavia som er ganske lik Golf4. Der var det ikke plass i dybden til Pioneer med CD og BT siden de er litt dypere.
  10. Om det er en litt eldre bil, så ville jeg ta ut chippen og lime den fast inne ved tenningslåsen. Så kan man slipe nye nøkler uten å tenke på startsperre.
  11. Bwana

    Audi A4 mister strøm

    Om laderen sier batteriet er defekt, så bør du nok først bytte det. Så bør du få sjekket ladespenningen for å verifisere om dynamo og lading er i orden. Jeg hadde et lignende problem med konas A4 B6. En morgen var den helt død. Ladet batteri og alt OK et par dager, så helt død igjen. Kjøpte nytt batteri og alt OK noen dager, så helt død igjen. Fant tilslutt feilen. Det var bremselys-bryteren som var dårlig og av og til aktiverte bremselysene av seg selv.
  12. Jeg byttet nylig termostat på en 2004 A4 med 1.9 TDI motor. På den bilen gik det greit (men litt trangt) uten å demontere generator, Sjekk bak/under generator om gu kommer til med litt passe lange unbrako nøkler. Nesten all kjølevedka vil renne ut så det er greiest om plata under motor er tatt vekk slik at alt renner ned ett sted og ikke ut over hele garasjegulvet. Fyll helst på ny kjøleveske. Du vil vel trenge 2-3 liter som fortynnes 50%.
  13. Sist jeg hadde en Audi som tappet batteri, var bremselysbryteren synderen. Bremeslyset ble av og til, men ikke alltid, stående på. Men det var om sommeren så ikke så lett å oppdage i sterkt lys. Om du hadde noe lys som tappet batteri, så ville du vel sett det nå i mørketida.
  14. Om forsetene har høydejustering, så går det greit å få festet stroppene om setet jekkes opp litt. Og så kan det tas ned igjen når stroppene er festet. Har montert AxKID Minikid baklengs i konas 2004 A4. Er litt snaut med plass i lengderetningen om man både skal ha god bakoverlent sitting for den lille, og litt plass for den i framsetet.
  15. En bil tilhørende en ung niese Plutselig under kjøring sluttet flere ting å fungere: Varmeaparatvifte, frontrutevarme, setevarme og bakrutevisker. Display og kontrollene til klimaanlegget virker, men vifta blåser ikke. Sikringer for de listede elementene er OK. Noen som har kunnskap og tips om hva som da kan være feil?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.