Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Det er en del firmaer som driver med sveising av felger.

http://www.oslofelgretting.no/

http://www.felgretting.com/

http://dekkmann.no/main/felg/felgretting

 

Ang gassere så er det vel noe fra Sierra 2.0L eller Volvo 240 sine som jeg mener skal passe. Dette kan nok Quattro73 bekrefte/avkrefte for meg regner jeg med?

 

Videre trimming av motoren må vel bli porting av toppen. Velox har her en bytteavtale, da dem har topper liggende, så da sender du inn din topp i retur etter du har mottatt trimtoppen fra dem. Kan også hende dem har noen liggende for salg. Send en mail til dem, så får du en komplett pris på servicearbeid og porting av topp til din bil. Kjempegode priser og utrolig bra service ;)

 

Uansett, så ville jeg ha pratet med Velox for å finne den rette veien å gå innenfor trimming. Dem setter seg ned med deg i forhold til ditt budsjett og finner da den beste løsningen ;)

Ang eksosanlegg så veit jeg ikke hvor mye du vil tjene på effektanlegg hverken med original eller trimmet motor. Kommer ann på rørdiameteren her også. På min Audi 80 så er det originalt 2,25" og det holder i massevis, selv med over 200hk.

 

Nei, du får ikke godkjent bilen uten katalysator. Det du kan gjøre er å få tak i en lik katalysator og tømme innmaten i den. Så er det bare å bytte over igjen til eu kontroll ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja men er det noen i trønelag-regionen? Orker ikke å kjøre til Oslo for den felgen, da kjøper jeg heller nye.. :D

 

Får jeg noe mere kraft ut av motoren om jeg setter på en slik forgasser da? Hva med den Quattro nevnte, Pierburg 2B5?

Går det ikke an å justere bensin/luft blandingen i forgassere?

 

Ang. porting av toppen.. Hva er det? Er det at de på en måte "høvler" toppen for å få den helt flat på kontaktflaten til blokka?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke den gasseren Quattro73 nevnte. Det er ikke noe problem.

Teor også han kan gi bedre svar på hva som blir gjort ang portingen.

Grunnen til at du må bytte forgassrr har vel med dysestørrelsen å gjøre, da denne kan gi mer bensin enn det systemet du har.

Du skal bruke di originale kamklavene. disse er som nevnt før linjeborret for at øvre og nedre klavehalvdel skal være identiske. Kammen har ikke noe å si på dette ;-)

Mener Quattro73 har laget en tråd her inne ang utregning av dysestørrelse på forgassere. Vanskelig å finne den for min del nå, da jeg sitter med telefonen. Trykk på brukeren hans og gå over tråder han har startet, så skal du finne den. Hvis ikke så kan jeg se hva jeg finner litt senere i dag.

 

Edit: Søk i google om det er noen i ditt nærområde som fikser felger. Hvis ikke så er det ikke noe problem å sende den i posten ;-)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke den gasseren Quattro73 nevnte. Det er ikke noe problem.

Teor også han kan gi bedre svar på hva som blir gjort ang portingen.

Grunnen til at du må bytte forgassrr har vel med dysestørrelsen å gjøre, da denne kan gi mer bensin enn det systemet du har.

Du skal bruke di originale kamklavene. disse er som nevnt før linjeborret for at øvre og nedre klavehalvdel skal være identiske. Kammen har ikke noe å si på dette ;-)

Mener Quattro73 har laget en tråd her inne ang utregning av dysestørrelse på forgassere. Vanskelig å finne den for min del nå, da jeg sitter med telefonen. Trykk på brukeren hans og gå over tråder han har startet, så skal du finne den. Hvis ikke så kan jeg se hva jeg finner litt senere i dag.

 

Edit: Søk i google om det er noen i ditt nærområde som fikser felger. Hvis ikke så er det ikke noe problem å sende den i posten ;-)

 

Takk fo svar :)

Ja, forstår at en større forgasser mater mer bensin.

Men om jeg setter på en større forgasser, må den justeres da?

 

ja har sendt en mail til noen sørpå, skal kanskje sende felgen med posten ja :)

 

Prøver å gå innpå Quattro73 sin profil, men får bare en error? :(

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er noe justering ja. Har lite peiling på forgassere, da stort sett alle bilene mine er innsprutmotorer.

Har hatt litt tull med BF i noen dager selv. Får opp feilmelding når jeg skal redigere innlegg bl.a.

Regner med dette blir fikset ganske så fort ;-)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at det fort kommer på kr.1.500,- med felgretting! Minst! Jeg sveiste en BBS felg engang. Det var på et dekkverksted i Sandefjord. Det kostet kr.1.500,- for sveisingen. Satt på dekket som var nytt, og avbalanserte. Dette funket fint helt frem til dekket var halvslitt, da begynnte ristingen. Oslo felgretting el hva det het skulle da ha 1500-2000 for å dreie den......!!!! Da gikk alle 4 i søpla gitt!

 

Ang trimming! Skulle ikke du selge bilen? Tror du at noen er villig til å betale masse ekstra fordi om du trimmer 10-20 hk?

 

La nå det i såfall stå igjen heeeelt til slutt, og se da hvor mye penger du har brukt på bilen, før du trimmer.

 

Men har du tenkt å ha den til du blir 18 år, og skal bruke den selv, ja peis på med trimming. Du lærer av det også.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at det fort kommer på kr.1.500,- med felgretting! Minst! Jeg sveiste en BBS felg engang. Det var på et dekkverksted i Sandefjord. Det kostet kr.1.500,- for sveisingen. Satt på dekket som var nytt, og avbalanserte. Dette funket fint helt frem til dekket var halvslitt, da begynnte ristingen. Oslo felgretting el hva det het skulle da ha 1500-2000 for å dreie den......!!!! Da gikk de i søpla gitt!

 

Ang trimming! Skulle ikke du selge bilen? Tror du at noen er villig til å betale masse ekstra fordi om du trimmer 10-20 hk?

 

La nå det i såfall stå igjen heeeelt til slutt, og se da hvor mye penger du har brukt på bilen, før du trimmer.

 

Men har du tenkt å ha den til du blir 18 år, og skal bruke den selv, ja peis på med trimming. Du lærer av det også.

 

Ja, har sendt de en mail og spør om hvor mye det koster, er det mye over 1000 så kjøper jeg bare nye :)

Er enda ikke sikker på om jeg skal ha bilen eller ikke, regner med at jeg har den til jeg blir lei for så å selge den.

Så langt har jeg brukt i underkant av bare 6000,- på hele bilen.

Det er ikke akkurat spesielt mye i forhold til at denne bilen er i noenlunde grei stand når du tenker deg om..

Så lenge jeg holder meg under 10 lapper så er jeg ganske sikker på at jeg kan få tilbake pengene ved salg :)

Dessuten har jeg ca. 40 000 i sparepenger ettersom jeg er konfirmert for ett år siden :D

 

Pappa sier at jeg skal få den ene bilen vår når jeg blir 18, det er en 2000 Grand Vitars 2.0 TDI, funker greit, så derfor trenger jeg ikke å tenke så mye på at jeg skal ha ny bil når jeg blir 18 :)

 

 

Uansett, håper å få bilen i slik stand igjen :)

Dette er et gammelt bilde av den bilen jeg har i dag, som jeg fant på facebook-profilen til den forrige eieren :)

På dette bildet hadde bilen senke-fjærer, men han var jo så klart så kjip at han tok de av :(

Men skal prøve å få tak i nytt senkesett :)

 

30434_389603517202_521012202_4561828_1996449_n.jpg

 

Fattern sier at jeg ikke trenger nye fjærer, men at jeg bare kan sette på noen fjær klemmer, klemme sammen fjærene til bilen er lav nok, og kjøre med de på :ahahahhaha:

Men har en liten følelse om at det ikke blir helt lovlig.. Noen som vet? :)

 

Det er slike ejg snakker om;

 

IMG_5412_600.jpg

 

Beklager eventuelle skrivefeil, det er noe rart med tastaturet.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di klemmene du har på bildet der er ment for å klemme sammen fjørene i forbindelse med at dem skal skrus av. Dem faren din antageligvis sikter til er disse: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Chassisdeler/Fjaring/Fjaring-ovrig/Hoyne--og-senkesett-2-stk-341712/

 

Dem er overhodet ikke lovlige, og om politiet skulle stoppe deg med disse så mener jeg å ha hørt ett eller annet om at skiltene dine fort blir borte. Kjøp heller ordentlige senkefjører du, som er godkjente. (Gjerne coilover om bilen skal beholdes) I tillegg til at dette er mer trafikksikkert. Det dummeste du kan finne på å gjøre er å begynne å kødde med dempere, fjærer, bremser osv. Dette er ting du burde sette veldig høyt på lista og som er utrolig viktig! Slike billigløsninger som disse fjærklemmene og kutting av originale fjører er for IDIOTER og ikke oss andre ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, har laget en tråd for hvordan man beregner dyseoppsett, men dette er for to doble Weber DCOE. I klistret-tråden på teknisk-forumet finner dere den, Dyseoppsett 2x Weber DCOE.

Med større forgasser så får du ikke videre med toppeffekt, men får mer gassrespons, mer bunndrag og en sterkere motor over hele registeret. Med større forgasser er også potensialet høyere med trimkam, altså får du mye mer gevinst av trimkam enn med Monojet, både hva bunndrag og toppeffekt angår. Ett annet alternativ er å bytte chip i ECU for Monojet'en og fortsette å bruke denne.

Når det gjelder katalysator mener jeg at det ikke står noe sted i kjøretøyforskriften at din bil må ha dette. Det det står er krav om utslipp, da CO. Dette kravet kommer du under med halvt om halvt med rødsprit eller E85 på tanken ved PKK, vet også flere har hatt ok CO på 1.8 K-Jet, 276-kam og vanlig bensin på tanken - uten kat ;)

Ved montering av annen forgasser så må denne dyses til din motor, ellers kan du ende opp med forhøyet bensinforbruk og lavere effekt enn du kunne hatt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved montering av annen forgasser så må denne dyses til din motor, ellers kan du ende opp med forhøyet bensinforbruk og lavere effekt enn du kunne hatt.

 

Og da prater vi på ting som gjør at folk mener sugetrim er bortkastet, fordi det bare øker drivstoffutgifter ;)

Har du forresten noe regnestykke på dyseoppsett for enkle gassere?

 

Husker for ett par år tibake om en Bmw med 6'er motor som gikk på Gatebil. Den skulle det visstnok være ca 600hk i. Han hadde da ett forbruk på 4L/mila med racefuel til datidens pris på 44kr/Literen. Her må det da være noe som har blitt gjort feil? Dette var greit nok med datasprut da...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Må virkelig si at jeg er mektig imponert arbeidet ditt.

Veldig tøff bil du har der. Har sansen for de bilene, mange muligheter med dem.

 

Ser disse klemmene som far din snakte om, disse er som nevnt av andre til bruk for å presse sammen fjæra. Og jeg kan se for meg ved en slik løsning, vis du treffer en fartsdump kraftig så kan det skje noe rart....

 

Kult å se at slike som deg bytter topppakningen selv, mektig imponert her :)

 

Stå på. Denne bilen må jeg følge med på :):yodude:

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da prater vi på ting som gjør at folk mener sugetrim er bortkastet, fordi det bare øker drivstoffutgifter ;)

Har du forresten noe regnestykke på dyseoppsett for enkle gassere?

Sant, første gangen jeg satte enkel DCOE på min bil så hadde jeg ikke de riktige dysene i, på meget snill småkjøring brukte den 1.5 liter/mil ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår