Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei det har du kanskje rett i :)

kanskje jeg kan få laget meg et slags deksel elns ;)

Men er det noen som vet hvor mange grader før ØD jeg skal stille inn tenninga på?

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorkode RP.

Men Quattro73, tusen takk for hjelpen, kjøpte tenningslampe i dag og fikk satt tennings-timinga :)

18 grader før ØD ble rett. Om jeg skrudde den ned til 10 så gikk den veldig dårlig, på 18 grader gikk den helt perfekt.

Så nå går motoren helt supert!!! :)

Endelig er jeg ferdig med timing-problemene, nå kan jeg finne meg noen andre problemer å utbedre! :D

 

Jeg slenger ut en video av motoren i tillegg :)

 

 

Takk for hjelpen folkens :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med kamklavene angår ikke hva du har gjort. Dette var bare noe jeg kom på i farten mens dette ble nevnt i tråden din. Var rett og slett bare ett spørsmål fra meg ;)

 

Til informasjon så pleier et å stå noe feil i Haynes bøkene. Dette med strekkboltene er igrunn ikke feil, men det viser seg i ettertid at det finnes en bedre måte å gjøre det på, og det er den måten Quattro73 har referert til ;)

 

Hvilke planer har du ellers for bilen? Personlig så ville jeg nok beholdt den, da disse er utrolig populære, og hvertfall som 2dørs. Kanskje skremme opp litt mer effekt i motoren også? ;)

 

Beklager for treg respons, såg ikke innlegget ditt før nå :)

 

Ja forsto at det ble en ltit off-topic duskusjon, men jaja :D

 

Kan godt være det finnes en bedre måte å stramme strekkboltene på, men tror ikke noe skal gå galt med haynes-metoden :)

Planene så langt:

- Fikse div. bulker og riper

- Nye felger

- Kanskje senkesett?

 

Ja disse bilene er populære ja, ihvertfall 2-dørs versjonen ;)

Tror du jeg kunne fått mye for denne bilen om jeg fikk den i noenlunde gpd stand? Husk km. stand :)

H

ehe, har tenkt litt på trim ja, men må nok fokusere på å få den i ltit bedre stand før jeg begynner med slikt :)

Har sett en del på trimdeler likevel da men;

 

4-2-1 Grenrør

http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_product&main_category_id=11&category_id=25&sub_category_id=43&object_id=131

 

Trimkam

http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_product&main_category_id=1&category_id=6&sub_category_id=12&object_id=14

 

Har tenkt en del på trimkammen, den kunne nok gitt et par ekstra hester for en billig penge :)

har du noen tips på andre ting jeg kan skifte, som gir litt mere effekt, men ikke koster flesk? ;)

Vet du om det går an å få godkjent fjerning av katalysator? :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den 268-kammen i min Audi 80 som originalt har 88 hk. Med denne kammen og Weber 32/36 kjører jeg ifra en Golf 1.8 GTI mk2 som har mer toppeffekt og i tillegg er en lettere bil ;)

4-1 grenrør er å foretrekke i stedet for 4-2-1.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den 268-kammen i min Audi 80 som originalt har 88 hk. Med denne kammen og Weber 32/36 kjører jeg ifra en Golf 1.8 GTI som har mer toppeffekt og i tillegg er en lettere bil ;)

4-1 grenrør er å foretrekke i stedet for 4-2-1.

 

Wow høres bra ut :)

Noen anelse om ca. hvor mange ekstra hk den gir?

 

ja er klar over at 4-1 grenrør er bedre, men leste at 4-1 er best for høye omdreininger, og at 4-2-1 grenrør er bedre for generell kjøring ved lave omdreininger? :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min fikk jeg ca 23 hk mer med kam og gasser. På din med monojet vil du få ca 10 hk mer i toppeffekt, men mer effekt enn med original kam, over hele registeret. Bremset 85 hk før og 108 hk etter på min.

Hvor i registeret grenrørene gir mest effekt kommer ikke an på om de er 4-1 eller 4-2-1, men hvordan de er konstruert. Er rørdiameter og lengde på primærrørene som teller.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha :)

Ja, har tenkt end el på Weber gasser e.l faktisk. Liker ikke helt den Monojetronic-greia..

Finnes det noen forgasser som ikke krever modifisering av innsug? :)

Skulle gjerne hatt en litt større en, og kanskje den trimkammen.

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen fine Momo Arrow 16" felger liggende..

Men ene felgen har et punktert dekk og har sprekk i selve felgen :(

Går det an å få fikset/sveiset dette?

 

IMG_0274.jpg

 

IMG_0275.jpg

 

Skulle gjerne hatt disse felgene, de passer skikkelig godt på bilen! :)

Dette er et gammelt bilde av bilen med felgene på;

 

30434_389603507202_521012202_4561827_2210390_n.jpg

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha :)

Ja, har tenkt end el på Weber gasser e.l faktisk. Liker ikke helt den Monojetronic-greia..

Finnes det noen forgasser som ikke krever modifisering av innsug? :)

Skulle gjerne hatt en litt større en, og kanskje den trimkammen.

 

En gasser som går rett på er Pierburg 2B5, stod på Audi 100 femmer og klarer å mate nok til din motor. På den annen side er det ikke rare modifiseringen du må gjøre med originalinnsuget, så du bildene i linken min (innlegget over)? Gjør du dette så er utvalget av gassere mye større :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja såg den :)

Ja men jeg har ikke tilgang til mekanisk verksted, og jeg har ikke store mulighetene til å modifisere innsug.. Skull egentlig bare hatt bolt-on :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår