Gå til innhold

ZyNTeX

Bruker
  • Innholdsteller

    1,812
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

ZyNTeX vant dagen sist Oktober 4 2014

ZyNTeX hadde mest likt innhold!

Om ZyNTeX

  • Bursdag 07/24/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil så klart
  • Modell (eks S4)
    80 2.3E Quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    Fabrikkarbeider
  • Motor (eks 1.6)
    2.3E
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Sugetrimmet hos Velox Motor.
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Kolbu/Toten

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ZyNTeX's Achievements

Generalmajor

Generalmajor (11/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det var derfor jeg tenkte på hull og netting i panseret. Da kommer det noe kaldluft derifra. Det blir da uansett enkle filtere utenpå spjeldene. Men det jeg frykter med dette er om filteret blir gjwnnomvått om det regner. Audien skal tross alt brukes som en helårsbil, så vinter og snø kan også være ett problem.
  2. Det finnes nok ikke noe ferdig plenum som passer rett på vil jeg tro. Kanskje til S2, S4 eller S6 2.2 20vt motorene evt, om avstanden på hvert innsug er lik som på 2.3 motoren. Det må jeg evt sjekke opp, sånn at jeg finner ut av det. Hvis jeg ikke kan mikse og trikse med øvre del av innsuget på NG motoren da. Det fine med 20vt innsuget er st dem er billige å kjøpe, selv når dem er snudd andre veien. Det letter jobben med plassering av luftfilter. Tenkte en stund på at jeg kunne ha skåret hull i panseret og satt inn netting fra undersiden. Da vil lyden fra motoren høres enda bedre også for dem som står utenfor bilen :) Skikkelig grenrør og spjeldhus lager nok en sinnsyk lyd i denne motoren regner jeg med.
  3. Ja, jeg skal lage noen trakter i mellom spjeldhus og toppen, sånn at jeg får litt avstand fra grenrøret. Litt usikker på lenge på runnere ennå, da jeg ikke har fått lest eler forsket på hva som vil være best for mitt oppsett, samt gi mest effekt. Ser at mange har rør på ca 120-140mm, mens andre anbefaler rør helt opp til 300mm. Tar gjerne imot innspill og dine tanker om hva du mener er best også. Har også tenkt tanken på åpne trakter i enden av spjeldene også, slik som på denne filmen. Disse er jo laget for akkurat disse spjelhusene, så noen modifikasjon er ikke nødvendig. Det eneste jeg frykter er det vekslende været i Norge og hvordan dette vil gå. Er kjedelig om jeg får inn regnvan, eller i værste fall en stein som spretter opp under bilen. https://www.youtube.com/watch?v=Y4lfP6vs2yk
  4. Hei folkens. Jeg har gått til innkjøp av nye deler til bilen den siste tiden. Datasprut er kjøpt inn, samt nye dyser for oppsettet mitt. Valget av sprut havnet på ett brukt Adaptronic e420c til 4500,- inklusive en del følere, ledningsnett til Ford cosworth og diverse nips. Ellers så har jeg også fått kjøpt ITB's fra en BMW M5 V10. Her skal det da lages trakter med ny flens, sånn at det passer rett inn på toppen. Ny innsugsflens er bestilt fra KL Racing i Sverige. Gikk for denne i stål: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/audi-10v-stal-insug.html Bilen står nå på verkstedet hos en kompis av meg. Regner med den blir ferdig på Tirsdag, så da er den klar for 4hjulskontroll og etterkontroll om alt går etter planen. Så nå begynner det å nærme seg ferdig bil i første omgang. Jeg har allerede begynt å se etter ny bunndel for å kunne strekke meg til 2.6 liter. Jeg har fått en del tilbud om motorblokker fra en lenger Nord i landet som hadde slike liggende. Det blir da også nye råder som jeg kjøper i Sverige, samt nye stempler med større borring. Valget har havnet på en VW 2.5liter blokk. Denne skal kunne gi ett bedre momentregister enn 2.3liter motoren min har i dag. Toppen jeg har skal fortsatt brukes på ny bunndel, men da med større ventiler for å hente mer effekt. Så planene videre er i orden. Super_truls: Har ikke tråd på vacn desverre. Har aldri kommet meg så langt at jeg fikk laget meg en tråd der inne. RS2 lykter har vært oppe til vurdering ja. Men nå fremover så er det andre ting som heller blir prioritert. Lykter får komme senere.
  5. Fikk gjort litt i går. Ble heftet av den nye naboen min, samt en liten kjøretur etterpå. Ble nå nye stålomspunnede slanger på venstre side bak, samt ny fôring i nedre bærearm. Fortsetter litt i efta etter jobb, så får vi se hvor langt vi kommer. Gummigjennomføringer Slange og enkel kobling Noen av delene som skal på bilen Bremseslange koblet til T-stykke Inn på kaliper Ferdig resultat Det ser ut til at samtlige deler her kunne trengt glassblåsing og lakkering. Kommer til å gjøre dette litt etter litt, for å få ett bedre resultat. Blir nok en blanding av svart og rødt tenker jeg. Selve stabstaget som går under bilen skulle gjerne vært skiftet ut med kraftigere saker. Dette får vi se om vi kan få bestilt etter hvert.
  6. Det har også blitt gjort diverse endringer i planene mine. Styling blir ikke montert. Fikk tak i en tøffere originalfanger som dere ser på bildene, så da blir det kun små kosmetiske endringer på den. Fikk kjøpt ett sett 18" AZA felger med dekk for 3000,- så da ble disse montert. Har også liggende blanke Audi lister som skal monteres på under døra på kanalene. Må bare få kjøpt en god og tynn dobbeltsidig tape for dette. Evt speiltape, da denne sitter godt.
  7. Beklager sent svar. Har vært så utrolig mye å gjøre dette året med oppussing av hus, forretningsreiser, jobb og annet, så jeg har nesten ikke hatt tid til å skru på Audien. Skilter ble ikke en realitet den tiden heller. Jeg har i senere tid hatt bilen på eu kontroll og fått svar på hva som må utbedres. X Bremseslanger bak X Stabilisatorstag V bak X Senkesett X foringer i øvre og nedre bærearm bak X ABS lampe lyser X 1 skiltlys mangler X Tute virker ikke Nye stålomspunnede bremseslanger med fittings fra Fragola er kjøpt inn og skal monteres i dag. Blir da slange fra T-koblingen bak og helt ut til kaliper. Stabilisatorstaget var løst, så dette skal kun strammes litt i håp om at dette løser problemet. Skiltlyset er delvis i orden satte inn nye led pærer, men dem tar borti lykteglasset og bryter samtidig kretsen, så her skal jeg fôre ut lykteglasset ett par mm for å få bedre klaring. Nye coilovers fra FK-Automotive er montert. Det tok dem 4mnd å sende meg coilovere foran, da maskina dems ble ødelagt. Dem sendte mail med lovnader om 14 dagers ventetid gang på gang. Til slutt ble jeg lei dette og sendte en høflig mail om hva jeg syntes om dette og krevde å få ett skikkelig svar fra en annen saksbehandler. Da gikk det noen timer fra jeg fikk en beklagelse til delene ble registrert sendt fra dem. Di fleste foringer er byttet ut med svarte racingforinger fra Powerflex. Bestilte feil, men skal kunne leve med dette. Tuta ligger i garaajen ennå, men skal prøve å få montert den i løpet av dagen om jeg rekker. Jeg mistenker også at ABS føler høyre foran er synderen til at lampa lyser. Dette skal undersøkes nærmere når jeg får i orden bakstillinga og kan slippe den ned igjen på hjulene. Alternativt aå må pæra skrus ut for å få den gjennom etterkontroll i nærmeste tid. Skal prøve å legge inn bilder av bilen med coilovers montert hvis jeg får det til. Bruker mobilen i skrivende stund, så vi får se.
  8. Du vil ikke merke noe særlig negativ virkning ved å montere trimkam. Bilen blir sterkere og bedre å kjøre, samt at den får ett bedre liv enn det er i den i dag. Når du først har tatt av registerreima så kan jo denne og vannpumpe byttes samtidig, hvis dette ikke er gjort ganske nylig?
  9. Kommer du oppover til Gjøvik en tur da heller, for at jeg skal få oppleve lyden? :P
  10. Snart ett år siden siste post ble lagt inn Quattro73. Hva skjer videre med bilen? Har du fått noen gode tall å vise frem til oss ennå? Ønsker gjerne også en film for å se og høre hvordan motoren og bilen oppfører seg etter veien :)
  11. Edit: Frontfanger og panser til E36 BMW er solgt. Mulig bakdiffen fra samme bil er solgt, men kom gjerne med bud.
  12. Girkasse, bakdiff og stikkakslinger foran og bak til Audi 80, 90 og 100 quattro selges. 6000,- eller bud for alt. Har også 2stk ubrukte sportsstoler fra @[100001098613441:Fk-Automotive Tuning] til salgs. 2000,- eller bud for begge. 91mod BMW E36 318i med komplett M-tech 2 styling selges. Senket med TA-Technix coilovers. Bilen har ikke blitt brukt på 5 år og motor er ikke koblet opp. Panser og venstre framskjerm lakkert matt svart. Ellers er bilen blå. Interiøret er tatt ut, men ligger i garasjen. Må hentes på henger eller taues. 5000,- eller bud. Ta-Technix Senkesett til Astra F 40/40 nytt i eske. 1000,- Bilde sendes på forespørsel etter kl 15 i dag pga jobb. Deler kan sendes om kjøper betaler frakt. Opel Vectra B karosserideler samt interiør selges. 2000,- for alt. Innlegget er lagt ut via mobiltelefon, så bilder kommer senere eller ved forespørsel. Prisene kan diskuteres. Delene ligger i Kolbu, Østre Toten og kan fraktes til Gjøvik fritt. Foruten dette så må kjøper betale frakt ellers i landet. Kontakt her, PM, facebook, mail eller mobil Mvh: Kenneth Nordrum Tlf: 40146654 Mail: zyntex_6@hotmail.com
  13. Ville heller gått for sugetrim på denne motoren. Da slipper du å tenke på bytte av råder og stempler med det første. Det må du gjøre om du skal dra ut disse tallene som Meanbean svarer til. Da begynner det å koste mer enn en komplett 2.2 20vt motor. 250-300hk på sugemotor er nok uansett i meste laget for gatebruk vil jeg tro. Tror ikke du får ett oppsett som egner seg for veibruk da. Kontakt velox motor og hør med dem. Dem har best peiling på akkurat dette til din bil, da sugetrim av VW-Audi er spesialiteten deres. http://veloxmotor.com/index.asp?case=show_article&articles_category_id=109
  14. Det meste av deler kan kjøpes via ebay i Tyskland. Det er også ett bra marked i England, om du ønsker å lete der. Litt dårligere i statene, med mindre du skal ha ettermarkedsdeler som f.eks hardere foringer, tuning og andre slitedeler. Hvis ikke så vil jeg anbefale Velox Motor for trimming. http://www.ebay.de/ http://www.ebay.co.uk/ http://www.ebay.com/ http://veloxmotor.com/
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår