Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

åja :)

Forresten, noen som vet om jeg har mekaniske eller hydrauliske ventil løftere?

Motorkode RP :)

 

Er hydrauliske løftere i bilen din. Hvordan det?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal ikke si det helt sikkert, men mener VW-Audi har hatt hydrauliske løftere fra tidlig 80 tallet. Hadde i hvertfall hydrauliske løftere i min gamle Audi 80 (87modell)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke helt med. Hva var tanken rundt dette?

 

Har drevet å sett en del på trim i det siste, om du ikke har fått det med deg..

På Velox Motor sin side så har de trimkam til motorer med hydrauliske og mekaniske ventilløftere, derfor jeg lurte ;)

Blir vel ikke trimkam med det første, får se når jeg har fått fixet opp bilen skikkelig :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått med meg dette, da jeg var den første som nevnte Velox for deg ;)

Har selv trimmet bilen min hos Velox. Motoren min er god for litt i underkant av 220hk uten turbo. Greit nok ikke mer enn 180hk pr.idag, da jeg ikke har datasprut.

 

Det med mekaniske løftere er noe du også kan få, men da må det bygges om. Noe som i ditt tilfelle sikkert er veldig unyttig, da dette ikke er noe vits før man prater på å kjøre på veldig høye turtall og har gjort mer enn bare å bytte en kam ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir noe bytting av løftere nei ;)

Vet du hvor jeg kan fåt ak i et billig, TUV-godkjent senkesett til helst under lappen? :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke tak i noe under høvdingen vil jeg tro. I så fall så er det bare noe skrot. Kjøp heller noe som er mer kjent som f.eks Koni, Supersport, H&R., KW osv. Lesjôfors er også bare i mine øyne noe dritt. Altfor mykt og har sett flere eksempler på at høyden har vært skakk på fjører til samme aksling. :wonder:

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til fjører ;)

http://bsbildeler.no/?pno=119193

 

Edit: Merket er H&R og er velkjent! Di fleste med Audi og VW kjører H&R eller KW coilover, som begynner på alt fra 10.000,- her i landet ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også ett sett:

http://www.norskbildelesenter.no/?Bilmerke=4&Bilmodell=15&Arsmodell=1991&R_Time=180639&Forside=&Varegruppe=329

 

MacGyver93: Hva slags merke er det du har til salgs, og hvor lenge har det blitt brukt?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der såg greie ut ja :)

35mm blir vel ikke for mye det nei?

Tror ikke de blir kjøpt med det første, men jeg lagrer linken så kan jeg alltids tenke på det :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint kjøre 40mm senk på Golfen din med 16" hjul uten problemer, så både di jeg fant og di du har fått tilbud på av MacGyver passer bilen din perfekt. Har ikke noe kjennskap til AP sine fjører, så hvor stive dem er kan jeg ikke uttale meg om. Tror også bilen din hadde kledd disse Angel Eyesene også om di fortsatt er til salgs ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår