Gå til innhold

Eilif_finsaas: Golf 2 - project infinity

Ranger emnet


Eilif_finsaas

Anbefalte innlegg

Aha, ok! :)

Da så.

Skal begynne med kammen snart da :)

men det blir ingen justering av kamaksel i dag, det er jo -15 grader ute.. :S

Visste egentlig hva mellomakseldrevet var i såfall, var bare ikke klar over hva det het :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må virkelig beklage for at jeg kan virke dum noen ganger, men jeg har aldri skiftet toppakning før.

 

Ta det helt med ro. Vi andre var også like "dumme" første gangen vi gjorde dette. Vi visste ikke akkurat så mye om akkurat dette temaet vi heller når vi satte i gang. En gang må være den første for oss alle, og sånn er det bare ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da vært på verkstedet, og gjort det som skal gjøres.

 

Og endelig er timinga rett!! :)

 

Den er uten eksosanlegg så den var helvetes til bråkete :D (ja, jeg vet ser ut som en uteligger..!!)

http://www.youtube.com/watch?v=M5p5IhfrhUU

 

Og til slutt, noen stemningsbilder :)

 

IMG_0262.jpg

 

IMG_0264.jpg

 

Takk for all hjelpen deres, spesielt Deltaone og Quattro73 :)

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott :) Hører den går på alle sylindrene, men har du stilt tenningen riktig? Altså med tenningslampe? Når rotor peker mot merket i fordelerhuset ved ØD så er det bare grovinnstilling for å få start.

 

Edit; Uteligger?

 

ja, så var det det.. Nei, har ikke brukt tenningslampe.. Har ikke en sånn en.

Hvor får jeg tak i ei? Er de dyre?

Bilen går, men den går litt ujevnt :P

 

Den går litt høyt på tomgang og

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenningslampe får du på bl.a. Biltema. Koster 2-3 hundre tror jeg. Koples til batteriet og klemmen rundt pluggledning til sylinder 1, trykk på knappen og lys mot grademerkingen som på bildet under og vri fordeler til du får det du skal ha. 6 grader fØD på noen, 18 på andre, avhengig av motor. Med forgasser er det stort sett 18 grader fØD.

 

IMG_0242.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ok :)

Skal på biltema på lørdag for å kjøpe noen nyd slangeklemmer og div. lakk, skalfå kjøpt ei slik lampe da ;)

Hvordan vet jeg hvor mange grader jeg skal ha?

Endret av Eilif9

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still på 18 grader fØD, står 0, 6, 12 og 18 på svinghjulet ditt, stemmer ikke det? Altså kople til tenningspistolen, start motoren, løsne mutteren på fordelerklaven og vri fordeler til pilen refererer til streken for 18 grader :) Skru til mutter på fordelerklaven og sjekk igjen at ok.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenningslampe får du på bl.a. Biltema. Koster 2-3 hundre tror jeg. Koples til batteriet og klemmen rundt pluggledning til sylinder 1, trykk på knappen og lys mot grademerkingen som på bildet under og vri fordeler til du får det du skal ha. 6 grader fØD på noen, 18 på andre, avhengig av motor. Med forgasser er det stort sett 18 grader fØD.

 

IMG_0242.jpg

 

jeg har gått VG2 Kjøretøy her jeg bor, og når vi tok og justerte tenningen på den, så brukte vi nedre"plast dekslet" som ligger over regreimen, og der var det grader på, tror det er vist av i denne tråden til og med. korrekt meg om jeg har feil nå :) har golf 2 selv xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ok :)

Skal på biltema på lørdag for å kjøpe noen nyd slangeklemmer og div. lakk, skalfå kjøpt ei slik lampe da ;)

Hvordan vet jeg hvor mange grader jeg skal ha?

¨

Bra du fikk det til ;)

 

Kan finne det ut jeg om du sier åssen modell det er og åssen motor det er? :D

VW Passat 2.0 TDI Variant 06
Volvo v40 1.8 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått VG2 Kjøretøy her jeg bor, og når vi tok og justerte tenningen på den, så brukte vi nedre"plast dekslet" som ligger over regreimen, og der var det grader på, tror det er vist av i denne tråden til og med. korrekt meg om jeg har feil nå :) har golf 2 selv xD

 

Quattro73; Jo, stemmer det ;)

 

Golf II; SKjønner hva du mener, men på golfen min er det ingen slike merker :)

Quattro har nok rett, det er nok svinghjulet jeg skal ta utgangspunkt i ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått VG2 Kjøretøy her jeg bor, og når vi tok og justerte tenningen på den, så brukte vi nedre"plast dekslet" som ligger over regreimen, og der var det grader på, tror det er vist av i denne tråden til og med. korrekt meg om jeg har feil nå :) har golf 2 selv xD

 

Det går helt fint å gjøre det på den måten, men merkene på svinghjulet er nok en del mer å stole på. Flere motorer har ikke grademerking på dekselet og man må da ha tenningslampe med gradejustering.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår