Jump to content
Bilforumet.no

Impala89

Bruker
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

About Impala89

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 06/05/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Norway
  1. Hei, motorlampa lyser på min traffic og er i nødmodus går ikke over 30 km/, feilkode p1125: ladetrykk magnetventil for stor spenning p1125; ladetrykk magnetventil mengde for stor. Har sjekket vacum slanger for lekasje,egr ventil,målet spenning skal være korrekt spenning i forhold til andre lignende biler, skiftet magnetventilen men ingen endring, feil er konstant. Begynner og gå tom for ting og sjekke, tips?
  2. Har problemer med min Nissan Primastar 1,9 Diesel, har problem når det er under 5 grader ute, når motor er gjennom kaldt etter en natts tid eller arbeids dag, det som skjer er at eg starter bilen noe som skjer uten problemer, men så etter 3-4 sekunder så kutter den og dør seint å roligt. starter bilen på nytt og den starter uten problemer og sviver heilt topp. kjøpte en feilkode avleser og den sa at det var feil ved temperatur sensor på innsuget. virker det sannsynlig at en temperatur sensor for lift kan lage slike problemer? setter pris på all hjelp
  3. Hei skal ha eksamen i kjøretøy i morgen så lurte på om noen har noe å tilføye her :) den informasjonen vi har fått til nå er 1.) ABS lampen lyser 2.) Anmerkning ang dekktype og dekkslitasje 3.) Varsellampen for oljetrykk lyser på tomgang ved varm motor 4.) Motor Sviver ujevnt på tomgang og har dårlig trekkraft 5.) bilen trekker til side ved oppbremsing 6.) ladelampen lyser ikke når tenningen er på og batteriet lader seg ut 7.) startmotor drar motoren seint rundt 8.) motortemperaturmåler virker ikke 9.) diagnose lampe for motor lyser 10) clutchen lukter brent 11.) ulyd i drivverk ved sving 12) svake hovudlys det er da infoen vi har fått ang eksamen. 1.) om ABS lampen lyser er det muligens en kaputt abs sensor og den kan testes ved å bruke Ohm, det kan også være skade / rust på abs kransen, men kan også forekomme at det er brudd på ledningene til abs føleren så tar da ut abs sensoren å måler etter brudd. 2.) vil først sjekke om det er korrekt dekk og felg størrelse i forhold til hva vognkortet sier, deretter sjekke om dekkene er slitne jevnt å om det har forekomt felgkast ( skade på felg). måle mønster dybde og kontrollere lufttrykk. 3.) begynner først med og peile oljen er det minimalt med olje så vil lampen lyse, og se om det er spor etter bensin i oljen det kan da tyde på at enten er stempelringene defekte og må byttes eller viss det er for mye olje så kan membrannen i bensinpumpa ødelegges og da vil de lekke bensin og tynne ut oljen. også mulighet for defekt oljetrykksbryter den skal da måles med Ohm. 4.) da vil eg begynne med å sjekke luftfilter & luftmassemåler, så vil eg sjekke tennplugger for å se at di ikke er veldig nedsotet. så Ohme lamdasonden,avgasskontroll deretter se over generel jording på motor 5.) sjekke bremsekraftforsterkeren ved å pumpe pedaltrykk og starte motor å se at pedalen går innover så ta en bremsetest på bremseprøveren, for å se om bremsene henger, se etter om det er noen smøremidler på bremseskivene, slittne klosser,skiver & rustne glidebolter. 6.) begynner først med å sjekke sikringene deretter vil eg ta en batteritest for å utelukke at batteriet stjeler all strøm pga kortsluttning, så vil eg sjekke kontakten til laderegulatoren for å se hvordan kontakten er, deretter vil er måle spenningsfall fra dynamoen til batteriet. så vil eg ta ut intstrumentbordet å jorde ladepæren for å se om pæren da kommer på, måle kretsen til pæren for å se etter brudd på ledninger, se om det er korrekt pære som står i. 7.) her vil eg først kontrollere hvordan kontakten er på startmotoren, kontrollere laderegulatoren, måle å se om det er 14,4V ladespenning, så måle spenningsfall som må være minimum 5%, sette startmotoren på jord. 8.) ohme sensoren på radiatoren , så vil eg sette sensoren på jord å se om det får utslag. deretter gå in i bilen ta ut instrument bordet teste temperatur viseren ved å bruke ohm 9.) diagnoselampen lyser, da er det vel feilsøking ved bruk av data. 10.) der er da teign på at en må bytte cluchlameller, når den er sliten så vil en få samme lukten av svidd lameller som om når noen prøver å spinne. men om clutchen er med wire så kan en justere den om det ikke er for seint siden lukta alerede har komt, men er det hydraulisk clutch så går det ikke siden den er selvjusterende. 11.) da vil eg først kontrollere noe så lett som om alle hjulboltene er fastskrudde nokk, så sjekke om drivledded er dødt, 12.) først sjekke ladespenning den skal være 14,4V så spenningsfallsmåling, deretter se om lyktene er fine å rene, ikke matte å slitne etter å ha brukt feil pærer, sjekke at reflektorerne ser rene og bra ut. noen tips ang noe annet eg kan ha med på eksamen ? =)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.