SierraTyphoon Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Pris du ska ha da? regner med d er den som er begynt å lage stygg lyd i bilen :( koster skjorta på nett :( Du kan teste om det er denne ved å stå/pumpe på bremsen. Er det pumpen, skal lyden forsvinne når du gjør det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Og vist det er pumpen,så skru den av og fjærn det stage som går inn til kammaksel.Monter så pumpen igjenn,å lyden er borte. Denne pumpen trenger ikke være i drift.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Og vist det er pumpen,så skru den av og fjærn det stage som går inn til kammaksel.Monter så pumpen igjenn,å lyden er borte. Denne pumpen trenger ikke være i drift.. Tror ikke det går så bra, er tross alt en diesel det er snakk om. Det finnes rep-sett til disse pumpene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Oktober 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Tror ikke det går så bra, er tross alt en diesel det er snakk om. Det finnes rep-sett til disse pumpene. Ville ikke ha fjernet staget nei... Vet du hva disse rep-settene inneholder og hvor man får kjøpt de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Ville ikke ha fjernet staget nei... Vet du hva disse rep-settene inneholder og hvor man får kjøpt de? Hmm, d er samme lyden uansett om eg trykker på bremsen eller ikkje. Er liksom en lyd d er vanskelig å forklare. mn den bråker liksom mer enn den type motor skal gjøre. Snakkte md en og han sa d var vakumpumpa i toppen som var begynt å bli dårlig i slarkete. Derfor en litt hardere gange lyd. Noen som skjønner?? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Oktober 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Kan det være slitte dyser? ( ) De bilene jeg har testet med sliten vakuumpumpe, så har lyden forsvunnet ved pumping av pedalen. Men om det ikke er en ganske tydelig tikkelyd, men hardere gange tviler jeg litt på at det er vacuumpumpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Kan det v�re slitte dyser? ( ) De bilene jeg har testet med sliten vakuumpumpe, s� har lyden forsvunnet ved pumping av pedalen. Men om det ikke er en ganske tydelig tikkelyd, men hardere gange tviler jeg litt p� at det er vacuumpumpen. D er ikke lik lyd i min som i den p� filmen. S� tror ikke d er dysene som er problemet. er nok noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Oktober 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Var ikke akkurat lik lyd jeg tenkte på, men du hører litt hva som er forskjellen mellom brukte/gamle og nye dysespisser. Tror jeg ville ha sjekket timing på motor og dieselpumpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Var ikke akkurat lik lyd jeg tenkte på, men du hører litt hva som er forskjellen mellom brukte/gamle og nye dysespisser. Tror jeg ville ha sjekket timing på motor og dieselpumpe. Tror muligens som sagt før i tråden at d er reima på d-pumpa som ha strekt seg en smule. Kjente på den her om dagen og syns den var velldig myk i forhold til vanlige regreimer. mn er godt mulig denne reima er mykere enn andre reimer. såg litt slitt ut og igrunn så er ikke sikkert den har vært skiftet på 100t km :s er vell ingen fare om denne ryker da drivreima står foran og d-reima bare går på dieselpumpe? Noen som har skiftet denne reima? vet noe om d er velldig infløkt.? Er der merker som viser kor kammen osv ska stå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Hei. sku skifte endeledd på bilen, mn da kom eg ikkje langt. mutterene sitter bom fast. Noen som hvet om dette er lings gjenger elns?? Noen som veit korsen eg i d heile tatt får løyst mutteren? Er kjipt da d ikke er ledd igjen i d hele tatt. så lite vits å begynne å overhale skiten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders89 Skrevet Oktober 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2011 Hør her thorrern! bytt kammer, har noen brukte ferdig slitt liggende ;) så slipper du å ødelegge noe nye :) Siter Bare surskap og oppgulp, ingen som helst fornuftige bidrag. 3 WP. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2011 Når det gjelder den mutteren din kan du prøve å varme den, og så løsne den. Eller finn den lengste latmannsarmen du finner og håp på det beste. Du kan alltids også bruke vinkelsliper. Det er ikke links på den. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2011 Hør her thorrern! bytt kammer, har noen brukte ferdig slitt liggende ;) så slipper du å ødelegge noe nye :) Motoren du mener nå anders?? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2011 Når det gjelder den mutteren din kan du prøve å varme den, og så løsne den.Eller finn den lengste latmannsarmen du finner og håp på det beste. Du kan alltids også bruke vinkelsliper. Det er ikke links på den. Får bare prøve meg fram. har ikke råd til å ødelegge noe nå iallefall :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Oktober 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2011 (endret) Tror muligens som sagt før i tråden at d er reima på d-pumpa som ha strekt seg en smule.Kjente på den her om dagen og syns den var velldig myk i forhold til vanlige regreimer. mn er godt mulig denne reima er mykere enn andre reimer. såg litt slitt ut og igrunn så er ikke sikkert den har vært skiftet på 100t km :s er vell ingen fare om denne ryker da drivreima står foran og d-reima bare går på dieselpumpe? Noen som har skiftet denne reima? vet noe om d er velldig infløkt.? Er der merker som viser kor kammen osv ska stå? http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1181478post1181478 Litt usikker på hvordan det blir med bare skifte av pumpereim, men tror du må bruke måleur uansett siden 1mm justering på pumpen kan gå fra perfekt timing til ute av spec. Jeg brukte i alle fall måleur først, så finstillte jeg på pumpen ved hjelp av vag-com etterpå. Edit: sliter forresten ikke kam denne motoren her, v6'en som sliter kammer... Endret Oktober 23, 2011 av SierraTyphoon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg