Jump to content
Bilforumet.no

kjetil1972

Bruker
  • Content Count

    352
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

kjetil1972 last won the day on May 17 2015

kjetil1972 had the most liked content!

About kjetil1972

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 09/18/1972

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Contact Methods

  • Bosted
    troms

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 2.5td og 3000-12v har v5mt1 kasse 2.8td, 3000-24v og 3500-24v har v5mt31 kasse forskjellen på diesel og bensinkassene er clutchhus, ellers like bare sånn til opplysning :)
  2. finnes det en lavtbyggende aktiv sub med forsterker som har ekstra utganger til bakhøytalere? er og på utkikk etter dab+ radio som takler iphone/ipad og overgang slik at orginal fm antenne kan brukes til dab. alt av kabler er ferdig lagt opp for ekstern forsterker er noen jbl 6x9" bak, tenker å bruke disse. orginale høytallere i dasjbord og dører forran som jeg tenker og ha det slik det er, rett på spiller. er en 2000.mod pajero mk2 har kikket litt rundt på forskjellige nettsjapper, men er mildt sagt litt grønn på bilstereo :) toppers hvis noen med litt peiling kan linke til ett greit og rimelig oppsett.. tenker +/- 5k har hatt noen audier med orginalt bose lydsystemer, hvis jeg klarer å få noenlunde det lydbildet er jeg mer enn fornøyd :) litt stusselig nå med kun lyd forran.
  3. sjekk først og fremst utveksling. 1:4.900 skal stå på en plate i motorrom og i servicehefte ville selv byttet lagrene og fått shimset opp diffen som er på bilen.
  4. den har +10 i innpress og 265/70-15 dekk som std. samme bilen i us (motero sr) har 31x10,5-15 som std dim blir pent på disse med 32x11,5-15 dekk på 8x15 felger med innpress rundt -15 til -20 desverre ikke helt lovlig :)
  5. sent svar kanskje :) men, ja og nei. er samme kassene på 2,5 td og 3,0 12v (v5mt1) men de har forskjellige clutchhus har du 3,0 24v (v5mt31) passer den ikke. forskjellige kasser, mellomakslinger og differ på 12v og 24v
  6. mener det skal gå greit og komme til når du har demontert motorfestet. har ikke gjort det selv, men studerte litt... mulig du bør ta ned bukplaten og kanskje høyre forhjul
  7. hadde akkurat det samme med en 2,5tdi v6 stod den kun over natta startet den greit, 2 dager eller mer så gikk den kun på diesel som var i pumpa og stoppet, kjørte jeg startern lenge nok kunne den starte... måtte ikke lufte så fant ut at det ikke var utvendig lekasje slik at dieselen "raknet"..måtte være innvendig lekasje i pumpen... bare å pass på å parkere bilen med tanken høyt, helst høyere enn motor hvis du vet den blir stående en tid. løsninga ble overhalt pumpe fra dieselgrossisten + kjøp av vag commander
  8. kjetil1972

    Pimpe Passat

    kjører selv med 8x19 et.35 som akkurat såvidt er lovlig :) (økt sporvidde med 14mm) 235/35 dekk. tåler nok 8,5" bredde også. ikke noe senk, foreløpig i hverfall... får se om det blir 30/30 etterhvert har noen zito felger som jeg egentlig ikke er så begeistret for selv, blir nok nye til våren.. liker best litt enklere 5 eikers eller lignende..
  9. litt større hjul, 17 på vinter og 19 om sommeren.. ikke annet en standard chrome som listene på siden og rundt vinduer
  10. litt i tvil om jeg skal beholde chromen... noen som har synspunkt??? ekstralysene blir på til våren... må se elgen som ræk etter veian fikset størrelsen på bilder
  11. samme delenr. så er det plug & play hvis du ser bort fra at startsperre må kodes opp. enkleste er nok å få ett tuningsfirma til å programere hjernen du har.
  12. ville kjøpt komplett kitt med bærearmer stag etc. og byttet hele ruklet. må ta hjulkontroll etter. pulsering i bremsepedal må nok komme av skjeve bremseskiver. tips. besøk vacn.no og gjerne bli medlem, tipper du tjener inn kontigenten med rabatter på kjøp av deler hos sammarbeidspartnere til klubben. i hvertfall finner du mange "gjør det selv" tråder på teknisk forumet som garantert hjelper deg på vei :)
  13. forsikringselkapet sender inn elektronisk melding om forsikringen til svv, så er bare å hente ut skiltene. pkk/eu kontroll må også være i orden. ikke noe avgifter hvis ikke bilen har byttet eier eller at skiltene har blitt makulert istedet for oppbevart
  14. skal bytta automatkassa på S6'en etter helga. blir å bytte converter i samme slengen, kassa og converter ble tømt for olje før den ble sendt og lurer på om man bør helle olje på converter før montering og eventuelt hvor mye?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.