Gå til innhold

Audi A6 2,5tdi - litt småfeil

Ranger emnet


Thor Eirik

Anbefalte innlegg

Hei eg har nettopp henta meg en Audi a6 md litt småfeil.

Men d eg står fast med nå er at den er tregstartet?? Dårlig gløding, relee? noen som har tips om dette kanskje vært borti dette på sin egen rekkefemmer diesel?

 

også lurer eg på koffor de elektriske framvinduene plutselig ikke ville funke lenger?

 

og sist men ikke minst, er d noen som har en kombi lysbryter til disse bilene her liggende som er intr i å selge?

Trenger mer deler regner eg med md tiden.

 

Håper på positivt svar.

 

 

Mvh. Thor Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis det er like vindusheiser og kombibryter så har jeg en motorløs men ellers komplett audi 100 2,5 tdi stående :) blir sendt til huggern om ei uke..

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er like vindusheiser og kombibryter så har jeg en motorløs men ellers komplett audi 100 2,5 tdi stående :) blir sendt til huggern om ei uke..

 

 

kanskje du er intr i å få bort hele bilen for 1500, visst der er el vinduer foran og lysbryter som funker :D nr ditt?? så kan eg eventuelt ringe deg?? :) send på pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tregstartet motor kan komme av defekte glødeplugger eller dårlige dyser som regel. Du kan prøve å skru ut glødepluggene og legge de bort til gods mens du gløder. Da vil du se om de virker. Framme på motoren, så har du en 2-polt kontakt(hvit mener jeg) som du kan plugge ut for å få full gløding(30 sek?).

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tregstartet motor kan komme av defekte glødeplugger eller dårlige dyser som regel. Du kan prøve å skru ut glødepluggene og legge de bort til gods mens du gløder. Da vil du se om de virker. Framme på motoren, så har du en 2-polt kontakt(hvit mener jeg) som du kan plugge ut for å få full gløding(30 sek?).

 

 

Oki =) håper glødeplugger som er deffekte :) koster 99 på biltema per stk så er igrunn en god investering, mn problemet er der når den er varm også:s mulig diesel renner tilbake??

 

Har du ett godt svar på vindusrutene foran eller er d bare releet som kan være feil der?

Begge sluttet jo plutselig å virke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... joda du kan vel egentlig få bilen for 1500,- må da hentes, står i troms....

er el. vindu forran og lysbryter fungerte helt fint, bilen ble sist brukt for ca 1mnd. siden.

 

har igjen og demontere ledningsnet,ecu, etc... blir gjort til helgen

 

finner sikkert bilen på finn.no /torget, tlf.nummeret mitt står der :)

 

mangler forresten sidelister og vinduspusserarmer, ellers skal det meste være der

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel tvilsomt pluggene dersom den er like tungstartet som varm. Hva er km.stand, lenge siden reg. bytte?

Sjekket dieselpumpetiming? Skal ikke mye til før dette fører til tungstartet motor. Veldig enkelt å sjekke hvis du har vag-com.

Over dieselfilteret ditt, har du sikkert en gjennomsiktig slange som går til pumpen, sjekk at det ikke er mye luft som går der i tillegg til dieselen.

Har også hørt at dårlige returslanger kan gi startvansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel tvilsomt pluggene dersom den er like tungstartet som varm. Hva er km.stand, lenge siden reg. bytte?

Sjekket dieselpumpetiming? Skal ikke mye til før dette fører til tungstartet motor. Veldig enkelt å sjekke hvis du har vag-com.

Over dieselfilteret ditt, har du sikkert en gjennomsiktig slange som går til pumpen, sjekk at det ikke er mye luft som går der i tillegg til dieselen.

Har også hørt at dårlige returslanger kan gi startvansker.

 

Bilen har gått 305 000. er ca 30 000 til regreima ska skiftes.

Godt mulig d er timer belte på dieselpumpa som står feil.

 

Bryteren er byttet ved rattstammen(kombi) så har vært på berge idag og fått meg ett rele, mn her er jo flere på disse bilene.

Noen som har vært borti dårlig varme i motor selv om man har kjørt i 2 timer?

Den ligger omtrent litt over de nederste strekene. Regner med at d er termostaten som er gåen.?

 

Ska snart på biltema å ha meg nytt dieselfilter, luft, olje og cupefilter. så blir d ny olje på motor og skifte av kjølevæske da kanskje d kan være luft i systemet. Men syns d er rart at d er varme i varmeapparatet når tempen er så lav? :s

 

Tusen takk for de svar eg har fått og håper på flere gode løsninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår