Gå til innhold

Audi A6 2,5tdi - litt småfeil

Ranger emnet


Thor Eirik

Anbefalte innlegg

på min c4 så var det relè ved sparke plata som var ødelakt til el-vindu\takluke jeg bare tok og åpnet relè så fant jeg ett punkt som hadde ryket fra loddingen sin;) bare loddet den på igjen så nå funker det som det skal:D lykke til:D bare prøv og ikke ødelegg den enda mere for dette relè koster 2800,-:(

 

Har du ett godt svar på kor eg finner dette av alle releene under sparkeplata? :D eller er d i sikringsboksen i motorrommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen har gått 305 000. er ca 30 000 til regreima ska skiftes.

Godt mulig d er timer belte på dieselpumpa som står feil.

 

Bryteren er byttet ved rattstammen(kombi) så har vært på berge idag og fått meg ett rele, mn her er jo flere på disse bilene.

Noen som har vært borti dårlig varme i motor selv om man har kjørt i 2 timer?

Den ligger omtrent litt over de nederste strekene. Regner med at d er termostaten som er gåen.?

 

Ska snart på biltema å ha meg nytt dieselfilter, luft, olje og cupefilter. så blir d ny olje på motor og skifte av kjølevæske da kanskje d kan være luft i systemet. Men syns d er rart at d er varme i varmeapparatet når tempen er så lav? :s

 

Tusen takk for de svar eg har fått og håper på flere gode løsninger :)

 

Etter 60 000 er det i alle fall ikke helt umulig at dieselpumpereimen har strekt seg litt, så jeg ville ha sjekket dette (1mm justering på pumpen kan forandre timingen fra perfekt til dårlig) :) Du får tak i billig kabel på ebay hvis du ikke vil ha den originale.

 

Er blitt noen år siden nå, men da jeg kjøpte oljefilter på biltema så passet det ikke på min motor i alle fall, mulig de har fikset det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 60 000 er det i alle fall ikke helt umulig at dieselpumpereimen har strekt seg litt, så jeg ville ha sjekket dette (1mm justering på pumpen kan forandre timingen fra perfekt til dårlig) :) Du får tak i billig kabel på ebay hvis du ikke vil ha den originale.

 

Er blitt noen år siden nå, men da jeg kjøpte oljefilter på biltema så passet det ikke på min motor i alle fall, mulig de har fikset det nå?

 

 

Oki, lurer på om eg kanskje bare kan bytte reg reima i samme slengen da kanskje :)

Noen som har erfaring md Norsk Bildelsenter sine produkter garanti osv? kan i grunn kanskje bestille ett regreim sett da eg syns løpehjulet på reg reima lager litt raslelyd av og til :(

 

Dropper biltema olje filter da så blir d original del istede. kanskje like greit :) noen som har olje anbefaling til disse motorene for fin gange? Statoil, shell, biltema elns? semi 10/40 eller mineral?

 

Motoren har jo trossalt gått over 300 000km. så trenger vell litt fetere, mn ikkje for fet.

 

Vil bare audan godt jeg da så jeg har en god bil i lengre tid.

 

Noen som hvet originalt turbotrykk på disse bilene? noen som har justert osv.

Har trimmet en del diesel, mn aldri audi femmer. holdbarhet osv`? er ikke interisert i å begynne md bytte av motor ;) Er chip en god mulighet på en bil som har gått 300? Hørt at audi 5r ikke liker chip?

 

Håper eg har fått orden på vinduer btw. fant ett relee som heter 329 UH2 dobbelt relee. som har en gåen lodding håper d er dette som er problemet.

 

Da har eg bare lys problemet foran som er problem igjen :(

 

Tusen takk for gode svar av folket. Trenger bare vinterdekk og senk nå så begynner audien å bli bra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, lurer på om eg kanskje bare kan bytte reg reima i samme slengen da kanskje :)

Noen som har erfaring md Norsk Bildelsenter sine produkter garanti osv? kan i grunn kanskje bestille ett regreim sett da eg syns løpehjulet på reg reima lager litt raslelyd av og til :(

 

Dropper biltema olje filter da så blir d original del istede. kanskje like greit :) noen som har olje anbefaling til disse motorene for fin gange? Statoil, shell, biltema elns? semi 10/40 eller mineral?

 

Motoren har jo trossalt gått over 300 000km. så trenger vell litt fetere, mn ikkje for fet.

 

Vil bare audan godt jeg da så jeg har en god bil i lengre tid.

 

Noen som hvet originalt turbotrykk på disse bilene? noen som har justert osv.

Har trimmet en del diesel, mn aldri audi femmer. holdbarhet osv`? er ikke interisert i å begynne md bytte av motor ;) Er chip en god mulighet på en bil som har gått 300? Hørt at audi 5r ikke liker chip?

 

Håper eg har fått orden på vinduer btw. fant ett relee som heter 329 UH2 dobbelt relee. som har en gåen lodding håper d er dette som er problemet.

 

Da har eg bare lys problemet foran som er problem igjen :(

 

Tusen takk for gode svar av folket. Trenger bare vinterdekk og senk nå så begynner audien å bli bra. :D

 

Ta å sjekk ut http://seekpart24.com, jeg kjøpte vel og merke ikke derfra til min fordi jeg ikke visste om dem, men kjøpte til en 1,9tdi pd, de har SKF sett som skal være noe av det beste etter det jeg har skjønt. De har også alle filter ++ som du kanskje vil ha i samme slengen?

 

Jeg bruker biltema 5w40 syntetisk, godt fornøyd med den, og da ventildekselet var av i forbindelse med reg.skift så alt strøkent ut :) Ligger for så vidt en how-to på vwaudi forumet som jeg brukte, er meget god hjelp i den!

 

Bilen min hadde chip da jeg kjøpte den for ca 5 år siden, i det siste har jeg fått montert nye større dysespisser også, så nå er det virkelig bra drag i den :) Motorene er forøvrig ikke noe å bekymre seg for, de er solide. Men før du tenker på trim, så bør den fungere som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta � sjekk ut http://seekpart24.com, jeg kj�pte vel og merke ikke derfra til min fordi jeg ikke visste om dem, men kj�pte til en 1,9tdi pd, de har SKF sett som skal v�re noe av det beste etter det jeg har skj�nt. De har ogs� alle filter ++ som du kanskje vil ha i samme slengen?

 

Jeg bruker biltema 5w40 syntetisk, godt forn�yd med den, og da ventildekselet var av i forbindelse med reg.skift s� alt str�kent ut :) Ligger for s� vidt en how-to p� vwaudi forumet som jeg brukte, er meget god hjelp i den!

 

Bilen min hadde chip da jeg kj�pte den for ca 5 �r siden, i det siste har jeg f�tt montert nye st�rre dysespisser ogs�, s� n� er det virkelig bra drag i den :) Motorene er for�vrig ikke noe � bekymre seg for, de er solide. Men f�r du tenker p� trim, s� b�r den fungere som den skal.

 

Korsen blir d med toll osv n�r eg kj�per fra utlandet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm da er det mest sansynelig det relè for du har bare ett dobelt og litt høyt relè der nede ved sparkeplaten? i så fall så er det riktig:D husker ikke nr på min men lodd den sammen igjen og prøv:)

 

D var d releet som var problemet ;) har fiksa d nå. sendte gamlingen på jobb for å fikse d så d ble gjort ganske kjapt. så nå står d igjen å få motor til å bli litt raskere start og reg reim bytte :D

Når dette er gjort får eg begynne med d kosmetiske innv. og utv. :D

 

Er litt flikk osv. skifte bakerste siderute på høyre side og frontrute først. Visst noen har denne sideruten liggende og vil selge for en ok peng er eg velldig intr da høggeriet her i nærheten ikke virket intr i å selge meg akkurat den delen?? hvorfor hvet jeg ikke, mn de er ganske sære på d høggeriet :(

 

Noen som hvet toll osv på å kjøpe fra siden "Sierra" anbefalte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsen blir d med toll osv n�r eg kj�per fra utlandet??

 

Når du velger at delene skal sendes til Norge, blir tysk moms trukket ifra prisene som står der i utganspunktet, det er ikke noe toll, men må betale norsk moms. Husker ikke helt hvordan delene ble sendt, men enten betaler du momsen på postkontoret når du henter pakken, eller (om det er ups eller andre selvstendige selskap) så får du regning i posten. I tillegg til momsen kommer vel et fortollingsgebyr på ca 100kr? Er uansett ikke vanskelig. De har jo også billig frakt, betalte vel rundt 300kr for en pakke på ca 30kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til momsen kommer vel et fortollingsgebyr på ca 100kr? Er uansett ikke vanskelig. De har jo også billig frakt, betalte vel rundt 300kr for en pakke på ca 30kg :)

 

Når jeg bestilte frontlyktene til bilen min fikk jeg et fortollingsgebyr på 1000kr (!) fra UPS.. + selve momsen... Så jeg ble veldig overrasket.. :S

De ble kjøpt nye... Kanskje det er forskjell på brukt og nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bestilte frontlyktene til bilen min fikk jeg et fortollingsgebyr på 1000kr (!) fra UPS.. + selve momsen... Så jeg ble veldig overrasket.. :S

De ble kjøpt nye... Kanskje det er forskjell på brukt og nytt?

 

hmm, snodig... Jeg har importert ganske mye forskjellig til mustangen, deler for flere tusen dollar, og aldri vært bort i så høyt gebyr, mulig jeg har vært heldig, ikke vet jeg. Fasiten står vel uansett på toll.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår