Jump to content

xr4ti

Bruker
  • Posts

    533
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

xr4ti last won the day on July 17

xr4ti had the most liked content!

About xr4ti

  • Birthday 07/11/1965

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    C4 og XR4Ti
  • Biltype (eks Audi)
    Audi og Ford/Merkur
  • Yrke eller sivil status
    Byggningsingeniør
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

xr4ti's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

34

Reputation

  1. Har du den grønne originale frostvæsken så mener jeg Mekonomen har en som er kompatibel. Jeg kjøpte hos dem når jeg byttet register på min V50 og den funket 100%. Alternativet er å bytte ALL frostvæske til fks Biltema sin røde om du er usikker på hva som er på din fra før av. Om du bytter all kjølervæske så er det ikke dumt å skylle igjennom systemet med vann før ny frostvæske.
  2. Takk for svar. Det er nok mye som må og bør gjøres på dette forumet, stor takk for at noen forbarmer seg over forumet og satser videre. Som nevnt så er det å beholde underforumene/modellforumene under bilmerkene noe som fortsatt bør beholdes, for alle bilmerker, ikke bare noen. For min del så benyttet jeg Audi sine underforum mye men nå er jo alt i en suppe (1180 tråder) og umulig å finne noe som helst og søkefunksjon er jo heller ikke den beste. Men igjen, takk for at det holdes liv i forumet.
  3. Tror nok en firehjulskontroll kan avsløre hva som er feil. Om den ikke blir bedre så legg ut målebrevet her så kan vi se på det. Noen biler trenger å finjusteres noe før de kjører beint men er vegen slitt med grove hjulspor så hjelper ikke noe for det er vegen som årsaken til sporingen. Ble spissing justert etter bytte av endeledd?
  4. Har ikke prøvd å gire manuelt for så å prøve, skal prøve det. Mener klart jeg jeg sjekket alle kryss, ledd og koblinger nøye. Kan selvfølgelig være summen av alle kryss, ledd og koblinger som til sammen gir denne slakken men det føles ikke sånn heller. Bakre diffen mener jeg også klart er fast og fin. Er aldri hærjet med denne bilen men den har jo kjørt mye så at den begynner å bli litt slapp her og der er jo kanskje noe jeg må leve med
  5. Skjønner. Da er den tydeligvis godt behandlet og fulgt opp. Få den på et annet verksted å få den vurdert på nytt men du bør ikke kjøre den for mye.
  6. Sjekket mellomaksel nøye når jeg byttet tetning i girkassen. Begge fremre aksler er nye samt sjekket begge bak og byttet et ledd der. Virker mer som om drivverket vir seg. Trodde først det var bakre girkassefestene da det føltes slik men det hjalp ikke mye (ble kanskje litt bedre/mykere).
  7. Selv jeg har oppdaget at forumet har fått ny plattform, det er jo noe en må forholde seg til, men må kunne nevne at det nok må gjøres noe mer arbeid for å få denne plattformen til å bli optimal. Fks på merkeforumet har blandt annet Audi blitt frarøvet alle sub.forum. Hvorfor det? Ser fka at BMW har beholdt sine sub.forum. Mye enklere å lete (søke) og starte nye tråder når man har et sub.forum. Hadde tenkt å skrive dette i ris og ros delen men der får man ikke velge ny tråd. Så ja, litt finpuss må til her inne
  8. Har en tydelig slakk/bevegelse i det jeg tror er opphenget til drivverket. Problemet er at jeg har en eller annen slakk i motor/drivverk-opphenget ved pådrag. Om jeg gir litt kjapt gass eller slipper gassen for så å gi raskt gass igjen så merker jeg, og hører, en bevegelse i hele drivverket. Merkes som en forsinket nykk/rykk. Om jeg gir sakte gass og lite pådrag så merkes ingen ting men om jeg fks kjører i gang raskt eller slakker av for en fartsdemper for så gi gass igjen så merkes det godt. Begge bakre girkasseoppheng er nye, har sjekket fremre senterdemper, den er fast og fin. Hvordan kan man sjekke motorfestene om disse er bra. Klarer jo ikke å rugge på motoren da den er for tung. Tips mottas med takk på hva jeg bør sjekke eller hva som er feil. Det meste under bilen er nytt men motorfester er ikke byttet ei heller noe med subframe (travers, bærebru). Frem fra glemselen. Audi A6 C5, 2.8 Quattro - Side 4 - Prosjektforum - Bilforumet.no
  9. Liten oppdatering. Har fått kjørt noe med bilen. Brukte den til og fra jobb en dag og den fungerer utmerket men noe er det som må tas tak i. Bryteren til håndbrekklyset har tydeligvis hoppet av når jeg satte sammen midtkonsollen igjen. Var to slike tettinger som tetter rundt luftekanalene som var litt vriene å få inn så tror den ene har nappet av ledningen til bryteren. Det neste er den cruisekontrollen. Byttet jo hele bryteren til ny uten at det hjalp så må sjekke den modulen som styrer rallamikken. Vil gjerne ha dette i orden (irriterer meg på alt som ikke virker). Firhjulskontroll må også gjøres skikkelig, jeg tok den jo bare selv i verkstedet men det største problemet er at jeg har en eller annen slakk i motor/drivverk-opphenget. Om jeg gir litt kjapt gass eller slipper gassen for så å gi raskt gass igjen så merker jeg, og hører, en bevegelse i hele drivverket. Merkes som en forsinket nykk/rykk. Om jeg gir sakte gass og lite pådrag så merkes ingen ting men om jeg fks kjører i gang raskt eller slakker av for en fartsdemper for så gi gass igjen så merkes det godt. Begge bakre girkasseoppheng er nye, har sjekket fremre senterdemper, den er fast og fin. Hvordan kan man sjekke motorfestene om disse er bra. Klarer jo ikke å rugge på motoren da den er for tung. Tips mottas med takk på hva jeg bør sjekke eller hva som er feil.
  10. Kan være at dieselpartikkelfilteret regenereres. Kjenner ikke til om din bil har en varsellampe for regenerering. Sjekk instruksjonsboken til bilen.
  11. Kam og løftere blir sjelden nedslitt over natten. Regelmessig oljeskift på denne? Ellers enig med @Jesper1201 Forhør deg litt rundt, det finnes gode merkeuavhengige verksteder og privatpersoner som mange ganger legger litt mer sjel i slike problemer.
  12. Som nevnt over, ring Aarnes. Jeg har også god erfaring med Phonenix US Cars eller Amerikanske Bildeler AS. Finnes flere sjapper som er eksperter på deler til amerikanske biler men dårlig med nettbutikker så det lønner seg å ringe eller en epost.
  13. Veldig fornøyd med Eurodel og om du registrer Trumf-konto og bestiller deler gjennom ViaTrumf så får du nesten 10% rabatt også, blir nesten en tusing på 10000 kr det.
  14. Jeg skal ikke fortelle deg hvem du skal kjøpe deler av men jeg anbefaler Eurodel. Her er delekatalogen for din bil iflg reg.nr du postet. Om du klikker på søkeikonet til høyre så kommer du til delene som er oppgitt på ditt vin.nummer. Om du har originaldokumentene så skal det stå en kode for motor og en kode for gir og ut i fra disse kodene så kan du sjekke delene i denne katalogen. Ikke uvanlig at det er forskjellige oppsett. Finnes også ombyggingssett til solid svinghjul for disse bilene. Norsk nettbutikk - Original bildelkatalog - Eurodel.no
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.