Jump to content
Bilforumet.no

xr4ti

Bruker
  • Content Count

    293
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

xr4ti last won the day on May 11 2019

xr4ti had the most liked content!

2 Followers

About xr4ti

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 07/11/1965

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    C4 og XR4Ti
  • Biltype (eks Audi)
    Audi og Ford/Merkur
  • Yrke eller sivil status
    Byggningsingeniør
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Selve filteret er det panelfilteret med den oransje gummikanten. Det han gjør er å løsne og remonterer innsugslangen. Du skal kun kjøpe selve filteret du og bytte det slik han gjør.
  2. Luftfilter er selve filteret, noen kaller det for luftfilterinnsats også.
  3. Jeg bruker Bildeler.no eller Eurodeler.no når jeg kjøper deler til mine VAG. Om du bestiller via.trumf i tillegg så får du også en ekstra rabatt. Bildeler.no har vel en slik 500,-kr rabatt nå om du kjøper for minst 2000,-kr eller noe. Pollenfilter/kupefilter er gjerne samme filteret, i hvert fall på mine VAG. Drivstoffilter kan være litt kinkig ja, særlig klipsene. Bildeler.no har også noen fine videoer. Anbefales. Bremsevæskebyte bør du sette bort om du ikke har utstyr/erfaring. Dyserens, sjekk hva det står på boksen. De fleste skal has i tanken, DVs en boks op til 40-60 liter. Du burde nok ha lagt denne tråden inn på VAG-undeforumet. Sikkert en moderator som kan fikse det om du vil.
  4. Mulig å fikse lekkasjen? Hva er defekt?
  5. Kan ikke annet enn støtte Jesper1201 fullt ut på den kommentaren. Nytt DP-filter koster fra ca 5000kr uoriginalt og er en forholdvis enkel sak å bytte men du må resette toppsystemet med VIDA og fortelle bilen at den har fått nytt filter. Et verksted kan gjør programmeringen for deg. Husk å etterfylle EOLYS-væske også og nullstill beholdningen på den også. Når det gjelder antisladd-servicefeilen så er det oftes to ting som forårsaker den, enten kontaktfeil i CEM som nevnt eller en feil i systempumpen og det er en dyr feil men det finnes nå så mye billige brukte deler at å finne en med rett delenummer burde la seg gjøre. Men sjekk kontaktene i CEM først du. En annen ting som er viktig på disse bilene er at batteriet er i god stand. Det sitter en sensor som måler kapasiteten til batteriet og om den finner kapasiteten for lav så kommer noen feilkoder på rekke og rad. Disse bilene krever at man følger serviceintervallene. det er mekanisk gode motorer, det er styringssystemene/toppsystemet kombinert med CANBUS som gir bilene et dårlig rykte på grunn av mye slike feilmeldinger og så har de veldig kort intervall på DPF-bytte.
  6. Antisladd-feil er neppe kritisk om du kjører forsiktig. Du kan kjøre med DPF-feil men vil anbefale å sjekke ut feilkoder så fort som mulig. Angående DPF så ville jeg sjekket slangene først slik som nevnt, tar 5 minutter.
  7. En feilkodeleser gir deg mye mer informasjon om hva som er feil. Det fleste feilkoder kan også slettes så da er det lett og se hvem og når de kommer tilbake. Noen koder forblir borte og da er ikke feilen tilbakevendene. Blir irr på kontaktene ja. Må renses. Ta av batterikontaktene først og sett disse mot hverandre for å få ut evt reststrøm. Husk at radio må programmeres på nytt. Kan anbefale Volvoforumet Jag rullar https://www.jagrullar.se/forum/ Om du ikke får svar her mener jeg. Rens av CEM-kontaken. Dette har dog neppe noe med DPF-problematikken din å gjøre tror jeg men forsøk gjerne og se.
  8. Jojo, men det er da litt det da :) Men noen måneder fra eller til er jo noe en må regne med på slike store prosjekter :)
  9. Er meldingen ABS-feil eller Anti-sladd service? Ja dessverre ( min erfaring) så er C30/S40/V50 1,6D kjent for mange slike feilmeldinger. Når de først kommer så er det gjerne på rekke og rad. Har en V50 1,6D som er klin umulig i perioder. Om du ikke har en feilkodeleser med feilkodesletter så bør du skaffe deg det, jo mer avansert jo bedre, aller helst et VIDA-system (ca 5000kr på FINN). Noen har systematiske feil grunnet dårlig kontakt inn til CEM. Ligger noen videoer på YouTube men søk på S40 eller V50 da det er flere tips rundt disse enn for C30.
  10. Les av feilkoder og se hva disse forteller deg. Er vel 120000km interval på PDF på disse så det kan lukte bytte ja. Etterfylling av EOLYS-væske er vel på hver 60000km og krever reprogrammering for hver fylling. Om du ser på DPF så er det noen slanger, sjekk at disse er hele. Dette er slanger for trykkstyringsensor og disse har en tendens til å bli ødelagt pga varme og må være intakte. Om de er defekte så koster de ikke all verden på Volvo.
  11. Ikke så lett å søke her nei men Google er bedre men tror ikke jeg fant tråden du mener?
  12. Ser`n for meg jeg :) Har ikke erfaring med PV, jeg bare synes de er kule biler så derfor jeg følger tråden. Når det gjelder avtrekker så kan man bruke en vanlig 2-arms avtrekker men Skruvat har en slik en. Et triks om den sitter klin fast er å sette litt press på verktøyet og så slå litt med en hammer på selve styrearmen, da slipper kula som regel med en gang. Bilder må som Quattro skriver være 1mb eller mindre eller du kan bruke img-linker om du har en konto fks hos ImageShack. Koster ikke mange kronene i året og du har sikker lagring av bildene dine og du kan legge inn bilder så store du bare vil med img-link. https://www.skruvat.no/Avdragare-pitman-arm-P193337.aspx
  13. PV er kule biler. Sleng på noen bilder så blir det mer spennende for oss å følge på tråden din. Litt vanskelig visualisere en prosjektbil. Husk at disse støtstangmotorene ikke skal ha slik moderne olje pga kammen og pushere blir veldig fort slitt.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.