Jump to content
Bilforumet.no

xr4ti

Bruker
  • Content Count

    337
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

xr4ti last won the day on May 3

xr4ti had the most liked content!

2 Followers

About xr4ti

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 07/11/1965

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    C4 og XR4Ti
  • Biltype (eks Audi)
    Audi og Ford/Merkur
  • Yrke eller sivil status
    Byggningsingeniør
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gratulere med oppstart. Ledningsbrudd, ja det er ikke lett og oppdage sånn uten videre. Det kan forklare hvorfor du hadde svakt signal til dysene uten at de åpnet.
  2. Så pass spesiell sak dette at jeg velger å skrive noen ord. Jeg har drevet med bil i mange år men aldri hørt om at et verksted øker kilometerstanden, og hvorfor skulle de øke den? Regnestykke daglig kjøring for 40000km (15 mnd er ca 450 dager. 40000km på 45 dager) er 88,9km hver eneste dag og det er mye. 40000km på 15 mnd er mye, selv for en som pendler mye så ditt anslag er nok ikke mye feil vil jeg anta så skjønner at du reagerer. Er du sikker på km-standen ved kjøp? Kan noe ha blitt skrevet feil i annonsen, kontrakt etc slik at bilen faktisk har kjørt mer enn dere antok? Du kan sjekke noe historikk selv ved å gå inn på Vegvesen.no å se på historikk ifm EU kontroller for da blir km-standen alltid notert. https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger
  3. Trekk opp plugghetten og se om det er noe der, ikke sikkert det er mye der men de fleste av disse 1.4/1.6 16v motorene lekker litt olje nede der. Om du har en stor sprøyte eller lignende, evt en tom ketcupflaske med en tynn slangbit på så klemmer du den inn og vakumet suger opp oljen. Er oljen seig så bland inn litt diesel/parafin så blir den tynnere. Resten tar du opp med tørkepapir rundt pluggen. IKKE skru ut pluggen før du har fått vekk mesteparten av oljen. Om du har olje der så lekker pakningen mellom topplokket og toppdekselet, bytt pakning eller om du ikke vil bruke penger på det, bruk pakningspasta eller du kan overlate det til nestemann da det tar litt tid for oljen å bygge seg opp midt på pluggen. Ditt valg.
  4. Bare hyggelig. Med 200" km så er det nok tid for å bytte både det ene og det andre. Jeg har byttet o2-sensorer på flere Golfer, alle på rundt 200-230" km. Men prøv å slette feilkodene og se men vil anta at du får opp feilen igjen etter noen mil men det vil tiden vise. Lykke til.
  5. Jaggu skrev jeg feil der ja. Rettet nå. Takk.
  6. Du skriver ikke noe om kjørelengde på denne men jeg vil alltid hevde at coiler/tenningsdeler er slitedeler. Jeg ville byttet alt men andres økonomi har jeg ikke noe med så om du ønsker å bytte en og en så er det helt greit. Ville uansett begynt med 4 nye plugger. Kan anbefale NGK-VAG-plugger (originale plugger) fra Møller. Pluggkabler er også verdt å bytte etter noen år. Også dette ville jeg byttet og så tatt et ny feilkodesøk. En annen ting med disse motorene, de kan svette litt olje som legger seg nede i pluggutsparingen. Om det blir mye olje nedi der så kan dette gir juksing. Nå kjenner jeg ikke så godt til Golf5 men mine erfaringer fra Golf4 1.4: o2-sensor, det er to av de , en foran på eksosmanifoild (bank 1, sensor 1) og en bak på katten (bank 1, sensor 2) pleier det å stå om diagnosesystemet har tekst. Har du VDCS eller VagCom så finnes det en eget test du kan utføre for å sjekke ytterligere tilstand. o2-sensor er også en slitedel men husker ikke km-interval for bytte av disse.
  7. Er ikke kjent med verken bil, motor eller girkasse men at clutchene i en automatkasse er kaputt etter 52000 km høres høyst uvanlig ut. Og hvordan vet verkstedet at det er clutchene som er kaputt? Ville ringt til RATS og spurt de om de kjenner til kjente feil på disse kassene. https://www.rats.no/automatgir-tjenester/gearkasser?gclid=EAIaIQobChMI0638rorN6QIVy5QYCh3r3AcyEAMYASAAEgLzBvD_BwE
  8. Fluid Film er bra den etter min mening, men den må etterbehandles, helst hvert år. Forholdvis nytt for meg også så "time will sjåw"
  9. Ja det er sikkert flere produkter som kan benyttes. Det viktigste er å stoppe rustutviklingen som saltet forårsaker. Man kan forlenge levetiden på en bil eller en bils komponenter med flere år om man starter med understellsbehandling tidlig. Jeg har en veteranbil som er oljebehandlet og har gått på veien i daglig drift i mange år, omtrent like fin under men noe brunt er det. Mens min pendlerbil som er 1/4 av alder og gått 160000 ser ut som et skipsvrak under, tross jamnlig underspyling.
  10. Har du fått byttet nå eller? Gjerne bilder, sånn av ren nysgjerrighet.
  11. xr4ti

    Ford

    Det er innsprøytning. En dyse pr sylinder.
  12. Ok, skjønner. Ring og prat med gutta på Immotech https://www.immotech.no/ , mulig de kan hjelpe deg. Råemner til nøkler finnes vel å få kjøpt på ebay etc? Kan jo ta en prat med gutta på Vestfold chiptuning, mulig de kan litt vagcom/vcds https://www.vestfoldchiptuning.no/ når det gjelder resterende programmering? Endre språk. Mulig du finner koding av lys her https://www.youtube.com/results?search_query=vcds+fog+light+coding+
  13. Kan du finne noe på VCDS da mon tro, fks koding #1 nøkkel http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8D)_Central_Locking#Coding Har VCDS og jeg har enkelt endret til engelsk tekst på flere plattformer, husker bare ikke menyen i farta. Resten du nevner har jeg aldri vært borte i men har en fullversjon og mener jeg har sett noe slikt lang inne i noen menyer når jeg kåla med en A6. Er så mye greier på disse fullversjonene så glemmer fra gang til gang :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.