Jump to content

xr4ti

Bruker
  • Posts

    568
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25

xr4ti last won the day on March 15

xr4ti had the most liked content!

About xr4ti

  • Birthday 07/11/1965

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    C4 og XR4Ti
  • Biltype (eks Audi)
    Audi og Ford/Merkur
  • Yrke eller sivil status
    Byggningsingeniør
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

xr4ti's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

36

Reputation

  1. Kjenner ikke A8 så godt men sjekk at drenshull i motorrommet (området foran frontruten) er åpne. Mulig du må demontere litt for å se over alt. Tett drenering fra HVAC (varme/kjølepakken) har jeg lest en gang, men det ser du enkelt om den drenerer på begge sider når den står med AC på. Limslipp i vindusrammen kan også gi innlekkasje av regnvann. Bare litt løse tanker fra meg da jeg ikke kjenner disse bilene så godt.
  2. Kanskje greit å skrive hvor du holder til, fks nærmeste by.
  3. Ja dette er også en måte å gjøre det på om man ikke er ute etter å bygge en bil 100% tilbake til original men kun få den godkjent. Man får også en hyggelig bonus
  4. Fiffi løsning men så lenge det funker så er det jo bra. Gjerne en oppdatering om åssen dette går for dette kan være til hjelp for andre også.
  5. Det gjelder vel kun ved åpne bremser (kalipperbrems)? Om googlesøket viser riktig så er det vel her snakk om trommelbrems og da må det jo være montert. Om det søket mitt er riktig så har vel trådstarter beskrevet delen litt feil. 4704405020 TOYOTA LEXUS CASING TORM DISK BU kjøpe fra 0.58 BYN AC111276 - iZAP24
  6. Ta kontakt med statens vegvesen på Risløkka i Oslo og spør de tekniske folka der. Det finnes verksteder med bremsebenker som de anerkjenner. Da får du dokumentert effekten. Verdt å prøve.
  7. Den der var vrien, finner kun noen brukte på nettet og de fleste fra Øst-Europa, ingen i Skandinavia. Ingen av de store delepusherene har den heller. Regner med du har spurt en Toyotaforhandler, om så er vel en hugger det eneste alternativet, evt en annonse på FINN. Lykke til.
  8. Noen awd/4wd-biler er veldig følsomme for forskjell på rullediameter og kan få raskt drivverkshavari om dette ikke ivaretas. Utgangspunktet ditt er +/-5% av den originale rullediameteren (den dimensjonen som står i vognkortet). Om det er maks 1% som er forskjell på rullediameteren på for og bakaksel så MÅ du forholde deg til det. Det må du sjekke spesielt siden du har forskjellig bredde på felgene foran og bak. Noen ganger går det rett og slett ikke opp selv om man går ned en prosentverdi på profilen og øker bredden på bakhjulene, man får mer enn forskjell enn anbefalt rulleomkretsavvik foran og bak. Derfor er det enklest å bruke lik felg og dekkdimensjon på begge aksler på awd/4wd-biler. En seriøs dekkforhandler vil kunne hjelpe deg selv om du ikke kjøper dekk der men ikke alle er så behjelpelig om du ikke handler hos de, noe som er forståelig. Dekkalkulator - Finn riktige dekk til din bil
  9. Lenge siden du har buttet dieselfileter på den?
  10. Bare varsler den eller er batteriet faktisk utladet? Bytt om batteriene og se om det da går 4-5 dager til den varsler igjen. I så fall tenker jeg det er noe med bilens styresystem og ikke nøklene. En diagnose kan gi deg en pekepinn om det finnes relevante feilkode/r
  11. På noen biler er det ment at man kobler fra kontaktstykkene inne i luken og trekker ledningene ut av luken.
  12. Kjenner ikke til slike biler i det hele tatt men jeg tenker om det hadde vært meg så ville jeg begynt med å skaffe/låne en diagnosetester og sett hvilke feilkoder bilen nå har. Videre ville jeg byttet LMM om feilkoden på denne fortsatt er der, like så med veiakselsensor. Sensorer regner jeg som slitedeler. Har vært borti et par biler som har "stått seg ihjel" med en mengde feilkoder som er helt ulogiske men som etter rens av kontakter og sensorer har kjørt bra i lang tid etterpå. Ikke mye til svar dette dessverre
  13. Kjenner ikke til din bil/motor men på generell basis så er igjensotet EGR, feil på dyse/r eller feil på en sensor (MAF, temp etc) ofte det som går igjen ved slik nykking eller juksing. Du bør få tatt en skikkelig diagnose og se på sensorverdier mens du kjører bilen, spesielt i det arbeidsområdet som motoren jukser/nykker. Finnes en side her på forumet med medlemmer som har diagnoseutstyr som kanskje kan hjelpe deg.
  14. Har ikke direkte kjennskap til en leverandør da jeg selv har en blanding fra forskjellige leverandører. Vet Wurth har slike systemer men de er veldig kostbare. Selv bruker jeg oppbevaringshyller fra Jula og vanlige oppbevaringsbokser fra Jula. Fordeln med dette er at boksene er tette da de har lokk og det er raskt å finne frem i. Også kjapt å flytte hele hyllesystemet om man trenger mer plass etc. Legger bed noen andre tips fra et Goglesøk Garasje & bod | Oppbevaring | Elfa Hyllesystem fra Hard Head (jula.no) Sortimentsbokser + stativ | HARD HEAD (jula.no) Oppbevaringshylle | HARD HEAD (jula.no) Kjøp Oppbevaring og organisering av verktøy online | Stort utvalg | vidaXL.no
  15. Står vel i hundrevis av disse bilene på huggerier rundt om i landet så burde finnes en pent brukt til en human pris. Husker ikke helt men mener at disse ikke var så dyre, du burde sjekke prisen hos Møller, det hender prisene der overrasker Disse listene koster et par hundre kr på eBay men fraktkosten er jo det samme som eller mer enn hva listen koster kan noe av dette passe
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy