Jump to content
Bilforumet.no

xr4ti

Bruker
  • Content Count

    459
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

xr4ti last won the day on January 11

xr4ti had the most liked content!

2 Followers

About xr4ti

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 07/11/1965

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    C4 og XR4Ti
  • Biltype (eks Audi)
    Audi og Ford/Merkur
  • Yrke eller sivil status
    Byggningsingeniør
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nå husker ikke jeg om disse fordelerne har et hakk (markering for #1) i øvre kant av huset på fordeleren men uansett så skal rotor tilnærmet peke på hakk/eller utgang på fordelerlokket for #1 når stempel #1 er i ØD(med lukkede ventiler). Så om den siste skissen din er i ØD #1 så har du feil statisk innstilling på fordeleren, dvs at du har tenning når stempelet er langt på vei nedover.
  2. Litt sent svar dessverre men her er et forsøk på et svar. Det er meget viktig at gasserstemplene beveger seg som de skal da de er vakumstyrte. Sjekk også at forgasserne har olje i demperklokken (ATF), mener det er HS6 på BV. HS2 HS4 and HS6 Carburetter Dismantling - SU Carburetters Har sett videoene og gnisten skal være mer enn god nok for start så du har enten stein stokk feil tenningspunkt eller så er det mangel på fuel. Den tente så vidt så noe fuel får den. Alt om tenning. SW-EM Volvo Ignition from Scratch (sw-em.com) Det jeg ville gjort er: -sjekk at den statiske tenningen er riktig (sjekke at tennpunkt på #1 er ØD med lukkede ventiler for å utelukke at du har 180 grd feil tenningspunkt. sjekke rekkefølgen på tennkablene. -ta av bensinslangen etter bensinpumpen og tørn startmotoren og se om pumpen støter bensin. Pumpe OK? -prøv å spraye litt WD40 e.lign på gasserstemplene slik at de beveger seg lett. -når dette er bekreftet og så kan du løfte gasserstemplene litt og stikk inn et skrujern i hver forgasser slik at disse står litt åpne, nesten full choke og en god durs med startspray inn i hver gasser (inn i åpningen ved skrujernene). Da skal den starte. Om den stopper igjen med en gang mistenker jeg at nålventilene dine henger litt men noe får den siden den tente.
  3. Blir det full overhaling eller generell gjennomgang av motoren? Ser den er LS regga, holder den fortsatt til i et LS område?
  4. Så bra at du fant ut av det og fint med oppdatering.
  5. Ok, Har ikke noe erfaring bed BV man har skrudd en del B18/20 i et tidligere liv :) Kan anbefale deg å bytte til elektronisk tenning. Det finnes flere gode bolt-on tenningsanlegg til disse motorene. Dette sammen med en god coil sikrer det en god og stabil gnist under alle forhold. Finnes også manifold til dobbel fallforgasser fks Weber så slipper du bekymringen med SU-forgassere som kan være et mareritt om de ikke blir holdt vedlike og er synkroniserte. Sjekk nålventilene så de ikke henger, sjekk at forgasserstemplene ikke henger (det finnes mye info på nett om disse gasserne, benytt deg av det). Sjekk/ohm pluggkablene så de er i orden, sjekk alle kontaktpunkter på fordelerlokk, sjekk at stiften lukker (at lukkevinkelen ikke er for stor). Sjekk kontaktpunkter på coilen og at det er 12V inn til coilen. Sjekk også at bensinpumpen fungerer. Lykke til.
  6. Du skriver at pluggene er tørre. Hva slags forgasser/e har du, SU eller fallforgasser? Sjekk at det kommer bensin inn i forgasseren via nålventilen slik at du kan utelukke at gasseren er tett/uten bensin. Normalt er det to SU-forgassere mendu skriver ikke noe om årsmodell. Selv om det er gnist så kan kondensatoren være dårlig slik at gnisten ikke er fullverdig = dårlig futt. Bytt alltid kondensator sammen med stift. Stiftåpning på 0,4 høres ok ut men ville målt kamvinkelen. På biltema og andre steder med litt utstyr så får man kjøpt en slik pluggtester Tenningsprøver - Biltema.no slik at du kan få sjekket om det er spenning på alle pluggkablene. Du må nok gi noe mer info, særlig om gasseren/e, om du ønsker mer hjelp.
  7. Vet dessverre ikke hvor man får hvor man kan lete etter en slik drivaksel men google finner utrolig mye, om det er på nett. Men med riktig delenummer så er det langt lettere å lete. Et sveiseverksted kan sveise den men ofte vanskelig å finne verksteder som gidder å hjelpe til med slikt.
  8. Denne? Drive SHAFT REAR AXLE ABS, ASD, 190 W201, 610X100MM | regenerates Axle Shaft | eBay Stiv pris!!! Er det selve akselen som har røket av eller er det knutene?
  9. Prøv Eurodel.no Legg inn reg.nr og skriv drivaksel i søkefeltet. Kan også sende de en epost/chat så sjekker de for deg. Verdt å prøve. Norsk nettbutikk - Bildeler på nett - Eurodel.no Du kan jo prøve deg frem i delekataloger, fks denne Model MERCEDES (7zap.com) og se du kan finne noe delenummer. Du kan jo også spørre et mercedesverksted om du kan finne rett delenummer for deg. Lettere å finne rett del da.
  10. Grunnen til hvorfor styringen har blitt tyngre vet jeg dessverre ikke ei heller noen tips på feilsøking. Typiske ting å se etter er nivå på servooljen og fargen på oljen. Den skal være grønn uten innslag av mørk farge.
  11. Det er en del jobb å bytte pumpe på C5. Vet ikke hvor mange timer et verksted bruker på selve byttet men ta en ringerunde å få fastpris, det samme med ny/brukt pumpe. Så legger du disse prisene til kjøpesummen for bilen. Da har du et sammenligningsgrunnlag på andre biler til salgs. Tips: få Møller til å sjekke delenummer på pumpen om du ikke er sikker på hvilken type det er på den fra før av da det ikke er mulig å se delenummer før pumpa er demontert. Det er også fornuftig å ta et kamreim og vannpumpe/termostatskifte i samme jobben da bytte at servopumpen krever komplett demontering av hele fronten på bilen. AUDI A6 2.5 TDI 1999 PowerSteering pump, hydraulic hoses & PK belt & tenssioners pulley replacement - YouTube Sjekk også at slangene til og fra tannstangen er uten lekkasje da disse er et mareritt å bytte.
  12. Begynn med det og se om du har en eller flere sensorfeil. Lokaliser og hold øye med oljelekkasjen (sjekk oljen ofte og følg med på oljetrykket når motoren er i drift).
  13. Ikke ukjent at kamakselsensorer feiler slik at vanos ikke fungerer optimalt og lekkasje i simring på vanos er også en mulig feilkilde men vanos påvirker lave turtall da vanos retadere kammen/e på lavere turtall. Er det kun på 4 gir eller har du lignende symptomer på flere gir? Kan være som @Quattro73 er inne på, langt sprang mellom 3 og 4 gir som gir følesen av at det kun er på 4 gir at problemet er. Hva med 4 til 5 gir? Ville tatt en skikkelig diagnose for å se om alle sensorer gjør jobben sin.
  14. Om det er en av delene til forstillingen så koster ikke de all verden. Får komplette sett til begge sider fra ca 1900kr og opp til ca 6000kr som alternative deler men ekeltdeler koster fra ca 500kr. Husk å ta en hjulinnstilling etterpå. Edit: du burde få sjekket at det ikke har blitt strukturelle skader på karosseriet!
  15. Toyota: Select a car series (7zap.com) Du har ikke oppgitt år men du finner nok noe på denne linken.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.