Jump to content

xr4ti

Bruker
  • Posts

    621
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    30

xr4ti last won the day on September 15

xr4ti had the most liked content!

About xr4ti

  • Birthday 07/11/1965

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    C4 og XR4Ti
  • Biltype (eks Audi)
    Audi og Ford/Merkur
  • Yrke eller sivil status
    Byggningsingeniør
  • Fylke
    Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

xr4ti's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

41

Reputation

  1. Vanskelig å si noe konkret. Golf 3 har nok ikke rukket å bli en klassiker slik Golf 1 og 2 har vært en stund, skjønt Golf 3 i GTI og VR6-utgavene er jo fortsatt populære. På FINN i dag ligger det ikke mange Golf 3 så lite å sammenligne med. Biler til salgs | FINN Bil
  2. xr4ti

    Dysebytte.

    Ja de må kodes. Om du kjøper såkalte overhalte dyser pass på at du får med kodene, ikke bruk koden på dysene da det kan være at de ikke er korrekte (om dysene er rekalibrerte). Du kan derimot kjøre fks til nærmeste verksted for koding men ikke kjør for mye. Du kan kode selv med fks ForScan. FORScan Home
  3. Det vet jeg dessverre ikke, tok bare utgangspunktet i det du spurte om og delen heter front axel tube. Årsmodellene stemmer ikke med din i hvert fall, men delenavnet er likt. Bare å ta en telefon til en av de store amcarsjappene i norge og spørre om delenummer, de vet det nok
  4. 2007-2013 Chevy 1500 Tahoe Suburban GMC 4X4 Front Axle Tube 8.25IFS Right Side | C&M Gearworks (cmgearworks.com)
  5. Ok, kjenner ikke til 1.4´n men det er trolig likt som 1.6´n. Spør på Ford du så er du sikker, evt om du Googler og ser om tenningsrekkefølgen er annerledes på 1.4.
  6. Så nå den andre tråden din, du har en 1.6 TDCI? Om så, ja de må kodes. Om de er overhalte av et firma som ikke har kodeskjema på dysen så lever den tilbake da du som oftest ikke kan bruke originalkoden som står på dysen. Er det en brukt dyse som ikke er "overhalt" så kan du bruke koden som er på dysen. Koden forteller alt om hvilke mengder dysen gir, er disse opplysningene feil vil dysen gi feil mengde og det er ikke gunstig.
  7. Bildet er litt nære men det ser ut som en 1.6 TDCI (PSA-motor). Her skal du holde tunga litt rett så legger ved denne linken physical and firing order for injectors - FORScan forum
  8. Kommer an på hvilken motor bilen har.
  9. Skjønner deg godt, ikke alltid det er så enkelt å forstå hva mekaniker skriver. Jeg forstår det som kule eller foring på del #21.
  10. Fornuftig. Får håpe det er en enkel fiks
  11. OK, er nok del 21 som er ment.
  12. Jeg VET jo ikke, bare en tanke. Kan også være en foring som er slitt. Å ta bilen på et verksted er jo fornuftig tenker jeg.
  13. Hvilken modell har du? Om det er multilink så er det ofte at bakre foring i del 21 som er slitt. Anbefaler å bytte begge sider samtidig.
  14. Hei. Det bør du få utbedret snarest slik at rusten ikke får mer utbredelse. Finnes mye videoer om slike reparasjoner på you tube men jeg ville anbefalt å få dette utbedret på et profesjonelt verksted om du er helt nybegynner fordi dette er et utsatt sted og rusten/lakkslipp vil komme tilbake om det ikke blir skikkelig gjort. Ønsker du å gjøre dette selv?
  15. Kan nok ikke hjelpe deg konkret men det kan være at det er en feil på eller tett karbonfilter, evt om luftpumpen har en feil (om det er luftpumpe på den), dog usikker på om disse to systemene har direkte tilknytning. Kan og være at feilkoden må slettes mer enn en gang for å få vekk feilkoden, fks med VDCS-system. Du kan gjøre et søk her Original catalogs of auto parts. (7zap.com) , legg inn din motorkode så kan du se hvordan de forskjellige systemene er bygd opp, delenummer etc.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy