Gå til innhold

Politi med hijab og 17 mai med utenlandske flagg.

Ranger emnet


mercedes200e

Anbefalte innlegg

nei til hijab! herregud. jeg hadde seriøst ikke klart og holde meg uten og le om jeg ble stoppet av en politi med hijab. og nei til alle andre enn det norske flagget på 17mai!

 

WORD!! var det samme jeg tenkte når jeg hørte det for første gang. Folk med et telt på hode, wtf?!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uniform er uniform. Med den uniformen følger det med et reglement. Dette kalles uniformsreglement. Dette reglementet er til for at alle som bærer uniformen skal se lik ut. Fordi uniformen er noe som representerer personen som går med den, som avdelingen han hører til, i dette tilfellet blir det politiet.

 

Drilltroppen i garden. La oss ta de som eksempel. Jeg nekter og tro at noen i dette landet hadde synes det hadde sett bra ut med 29 stk iført paradehatt, og 1 stk iført noe annet når de opptrer på military tattoo eller lignende.

 

Uniformen til politiet er lik for alle, fordi den representerer en avdeling. Avdelingen har ikke jihab, beret, samelue (jeg aner ikke hva den egentlig heter, beklager) eller lignende i uniformsreglementet.

 

Dette har ingenting med rase, religion, hudfarge eller andre ting og gjøre. Dette blir rett og slett bare for dumt! En uniform skal se bra ut, og en uniform skal være klin lik alle andre uniformer i samme avdeling. Derfor er dette et dumt forslag, og derfor er jeg i mot dette. Det tar seg rett og slett bare ikke ut. Rent estetisk sett. Ferdig med det.

 

Og sist, men ikke minst! Uniformen til politiet, og de fleste andre instanser i norge er kjønnsnøytral, religionsnøytral, rasenøytral og så videre. En hijab er et religiøst symbol som ikke har noe og gjøre i kombinasjon med en uniform. Det er en grunn til at jeg som jobber i forsvaret, ville fått en brutal strekk av sjefen min om jeg møtte opp på jobb iført uniform og for eksempel en åsatru t-skjorte.

 

En såpass viktig instans som politiet skal ikke "mene" noe, om dere skjønner hva jeg mener. En politimann skal ikke gå rundt med en uniform med et påsydd kors fordi han er kristen. En politikvinne skal ikke kombinere en t-skjorte det står "nei til abort" på med en uniform. Det ville jo blitt ramaskrik om noe sånt hadde skjedd.

 

På fritiden får man kle seg i hva man vil, og støtte hvilke religioner man vil. Men når man trer inn i en uniform, så legges det sivile livet igjen hjemme. Du blir ikke Ola Nordmann, en kristen mann på 34 år, som liker jogging, the beatles og sløve kvelder på sofaen. Når du trer inn i den uniformen, blir du Politikonstabel Nordmann. Ferdig med det. Ola Nordmann går i kirken, og mener at gud vil hjelpe han igjennom livets tunge tider. Politikonstabel Nordmann mener sikkert det samme, og kan gi uttrykk for at han er kristen. Men Politikonstabel Nordmann syr ikke et kors på uniformen sin, og forteller alle han arresterer om Gud.

 

Noen som ser tegninga her?

 

Og alle dere skaprasistiske bedrevitere med utsagn som "send de ut av landet" og "jævla svartinger som snart tar over norge": Gå hjem og vogg.

:thanks

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært noen tradisjon for kriminelle gjenger i Norge, men det har blitt det de senere år Hvorfor det tro?

Er det liksom helt greit at man skal flagge med et annet lands flagg på et lands nasjonaldag? Er det riktig at kun en religion skal ha lov til å forandre en uniformering?

Og selvfølgelig blir man kalt rasist så fort man diskuterer innvandrere. Har du ikke noe bedre å komme med? Må man ty til det argumentet fordi det er tynt med saklige argumenter?

Det ville sett helt bra ut hvis en kundemottager på f.eks Møller gikk med Opel genser heller, men om noen klagde på det ville de i det minste ikke bli kalt rasister for det.

 

Er skremt over hvor kortenkt det går an å bli jeg.

 

 

Helt ENIG, du er ikke så dum. Som tydeligvis slitenvolvo er.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle dere skaprasistiske bedrevitere med utsagn som "send de ut av landet" og "jævla svartinger som snart tar over norge": Gå hjem og vogg.

 

Hør, hør.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uniform er uniform. Med den uniformen følger det med et reglement. Dette kalles uniformsreglement. Dette reglementet er til for at alle som bærer uniformen skal se lik ut. Fordi uniformen er noe som representerer personen som går med den, som avdelingen han hører til, i dette tilfellet blir det politiet.

 

Drilltroppen i garden. La oss ta de som eksempel. Jeg nekter og tro at noen i dette landet hadde synes det hadde sett bra ut med 29 stk iført paradehatt, og 1 stk iført noe annet når de opptrer på military tattoo eller lignende.

 

Uniformen til politiet er lik for alle, fordi den representerer en avdeling. Avdelingen har ikke jihab, beret, samelue (jeg aner ikke hva den egentlig heter, beklager) eller lignende i uniformsreglementet.

 

Dette har ingenting med rase, religion, hudfarge eller andre ting og gjøre. Dette blir rett og slett bare for dumt! En uniform skal se bra ut, og en uniform skal være klin lik alle andre uniformer i samme avdeling. Derfor er dette et dumt forslag, og derfor er jeg i mot dette. Det tar seg rett og slett bare ikke ut. Rent estetisk sett. Ferdig med det.

 

Og sist, men ikke minst! Uniformen til politiet, og de fleste andre instanser i norge er kjønnsnøytral, religionsnøytral, rasenøytral og så videre. En hijab er et religiøst symbol som ikke har noe og gjøre i kombinasjon med en uniform. Det er en grunn til at jeg som jobber i forsvaret, ville fått en brutal strekk av sjefen min om jeg møtte opp på jobb iført uniform og for eksempel en åsatru t-skjorte.

 

En såpass viktig instans som politiet skal ikke "mene" noe, om dere skjønner hva jeg mener. En politimann skal ikke gå rundt med en uniform med et påsydd kors fordi han er kristen. En politikvinne skal ikke kombinere en t-skjorte det står "nei til abort" på med en uniform. Det ville jo blitt ramaskrik om noe sånt hadde skjedd.

 

På fritiden får man kle seg i hva man vil, og støtte hvilke religioner man vil. Men når man trer inn i en uniform, så legges det sivile livet igjen hjemme. Du blir ikke Ola Nordmann, en kristen mann på 34 år, som liker jogging, the beatles og sløve kvelder på sofaen. Når du trer inn i den uniformen, blir du Politikonstabel Nordmann. Ferdig med det. Ola Nordmann går i kirken, og mener at gud vil hjelpe han igjennom livets tunge tider. Politikonstabel Nordmann mener sikkert det samme, og kan gi uttrykk for at han er kristen. Men Politikonstabel Nordmann syr ikke et kors på uniformen sin, og forteller alle han arresterer om Gud.

 

Noen som ser tegninga her?

 

Og alle dere skaprasistiske bedrevitere med utsagn som "send de ut av landet" og "jævla svartinger som snart tar over norge": Gå hjem og vogg.

 

 

 

Noe av det bedre som jeg har lest her inne!! Meget bra!!:thanks

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE utlendinger som kommer TIL Norge, så synes jeg at de burde FØLGE Norsk lov.

Altså LIK politiuniform (UANSETT om de er fra irak eller danmark, å UANSETT hva slags troskap de har)

17.Mai er NORGES nasionaldag. dermed INGEN utenlandskeflagg i 17.Mai toget!

Der er MIN mening!

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde DU hatt noe imot det hvis norge hadde blitt en muslimsk stat?

 

Ja, sannsynligvis. Men så er jeg ikke så skrekkelig redd for at det kommer til å skje med det første heller.

Og så var det vel mer en kommentar til hvordan enkelte uttrykker seg her, ikke nødvendigvis redselen for at norge skal bli et muslimsk land.

 

Hva menes egentlig med "nei, jeg er ikke rasist, men det svarte pakket får holde seg unna meg!"

 

 

Forøvrig vil jeg oppfordre alle til å joine gruppa Ja til bruk av samelue i politiet.. på Facebook. Det er virkelig en viktig sak :D

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir irritert av å høre om sånt! når de kommer flyttende hit, så får de tilpasse seg landet vårt. tror ikke vi hadde blitt tatt godt imot om vi hadde tatt med våre skikker til deres land heller.

Politiet er jo lite respektert fra før, hvordan tror dere det blir hvis de skal gå i hijab i tillegg da? :p

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det javli mange tilbakestående komentarer som passer de tilbakestående hodene deres!

men jeg må si meg 100% enig med Pasienten

 

fattern er utlands oprinnelse men kan VEDDE 10 000 kr på at han hadde syntes at hijab i politiet og er HELT på tryne!

jeg vet at han har kommentert det med andre flagg på 17. haha :D

ha sa ordlikt : hva faen har de å gjøre med andre flagg på 17. mai der når det er Norgesdag! jeg ville kasta ut alle de derra ut av landet ( komme fra en utlending )

og fattern respektere landet så mye at han hver morgen når det er fint vær i Bergen ( som er sjelden) heise det Norske flagget høyt tidlig om morgenen !

det syns jeg er kjempefint

 

javli mange utlendinger som burde revurderes opphold.!

og javli mange nordmenn burde passe kjeften for det finnes mange farglige utlendinger som denger trynet deres

men dette vil være et STORT problem for oss alle

Norge savner selvstendighet og ikke lenge siden vi fikk det fra Danmark og Sverrige. og nå skal jau dere skjønner poenget...

 

god natt

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ihvertfall ikke til å akseptere å snakke med en politibetjent med hijab, likedes jeg ikke kommer til å akseptere å snakke med en med KKK-hette, hammer og sigd-symbol, turban, eller kalott for den saks skyld.

 

Politiet har med å holde seg religiøst og politisk nøytralt, done deal!

 

( Som en kommentar til andre flagg i 17-mai-tog, sier jeg blankt nei. Vil tro de fleste nasjoner har sin egen nasjonaldag, og de må gjerne markere den på den aktuelle datoen )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at muslimske kvinner (om ikke alle så mener jeg det er de gifte) som ikke har lov til å ta på menn? Isåfall vil det jo være veldig upraktisk med muslimske kvinner i politiet da de alltid må ha med seg en norsk konstabel som foretar arrestasjoner...

 

Kjedet meg forresten fælt her om dagen, og da jeg leste om hijab i politiet tenkte jeg at jeg skulle ta en tur i photoshop og se om jeg klarte å smelle sammen noe som viser fremtiden. Var litt vanskelig å få det til å se troverdig ut, men brukte ikke mer enn fem minutter, så kunne vel ikke regne med noe mer:

 

vq00ao.jpg

 

Edit; som sagt tidligere her er England et fint symbol på forsiktighet når det kommer til religions"krenkning." Kan f.eks nevne at sikher ikke er nødt til å bruke hjelm når de kjører MC, grunnet deres turban. Greit nok at det kun er seg selv de dreper når de velger bort hjelmen, men herrejesus.

Endret av DevilsTower

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE utlendinger som kommer TIL Norge, så synes jeg at de burde FØLGE Norsk lov.

Altså LIK politiuniform (UANSETT om de er fra irak eller danmark, å UANSETT hva slags troskap de har)

17.Mai er NORGES nasionaldag. dermed INGEN utenlandskeflagg i 17.Mai toget!

Der er MIN mening!

 

Er i og for seg enig, men det er helt feil måte å si ting på..

 

Det var debatt i fjor om hvorvidt man skulle ha utenlandske flagg på 17. mai i Oslo (Norge?). En kar i Islamsk råd eller en lignende organisasjon, sa dette var helt på trynet. Fabian Stang sa folk fikk gjøre som de ville. Resultatet var at nesten alle innvandrerne gikk med norske flagg på 17. mai ;)

 

Hvordan skal forresten vi nordmenn bringe landet videre, når vi ikke engang klarer å stave nasjon?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, så er det vel et par ting som bør nevnes i forb med dette hijab-styret..

 

Det er, såvidt jeg forstår, ikke sånn at hijab KAN bli tillatt, det BLIR tillatt.

 

Det er ikke snakk om at dere kommer til å få se politikvinner pakket inn i burka. Det er et temmelig enkelt hodetørkle det er snakk om.

 

Det blir sannsynligvis åpnet for at politifolk kan ta med hodeplagg hjemmefra og bruke til uniformen, men at disse må være i tråd med reglene som kommer.

 

Det er, såvidt jeg har forstått, snakk om at det er ett menneske som har søkt om å få lov til å bruke hijab i tjenesten, det er altså ikke snakk om at dere kommer til å bli oversvømt av ei hel hær av "hijabpoliti"

 

Jeg er fortsatt skeptisk til bruk av religiøst betingede klesplagg eller religiøse symboler i forbindelse med politiuniformen, på helt generelt grunnlag, men ville bare prøve å nyansere dette litt.

Virker jo som enkelte har et fryktelig svart/hvitt syn på ting.

 

Jeg tror det er enorme doser fremmedfrykt og uvitenhet ute og går her..

Endret av jonleo

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår