Jump to content
Bilforumet.no

jonleo

Bruker
  • Content Count

    185
  • Joined

  • Last visited

About jonleo

  • Rank
    GeoNerd
  • Birthday 10/11/1981

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    V40
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Offshore Surveyor

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.sau.no
  • Bosted
    Vestby

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. Voi! Søkte litt på forumet her og kom over denne. Vikingen78 ... kom du noen vei med dette??
  2. Kjøpte oss en 2016-modell Touran, storfornøyd med bilen - den gjør virkelig jobben den var tenkt til å skulle gjøre. På denne er det "trailer assist" og såvidt jeg skjønner et kamera i bakluka som hjelper til med dette. For meg er trailer assist totalt bortkastet (ikke for å skryte altså) - har prøvd å bruke det et par ganger men for å være ærlig, jeg gjør jobben kjappere selv. Så har jeg en tanke om at det kameraet som sitter i bakluka muligens er det samme kameraet som eventuelt brukes som vanlig ryggekamera. For den funksjonen har vi ikke nemlig.. plenty sensorer og greier rundt det hele så vi klarer oss greit, men ryggekamera sto på ønskelista da vi så etter bil så. Da vi kjøpte bilen var det en ivrig selger som sa at "men det kan de nok bare programmere om på verkstedet" - dette svarte verkstedet negativt på ETTER at vi hadde kjøpt bilen. Irriterende, men greit nok, noen stor krise var det ikke. Men så tenker jeg litt på dette nå da. Er det noen her inne som vet noe om dette, om det kan være noe i det. Er det eventuelt noe jeg kan ordne selv, eller finne noen i østlandsområdet som kan få til noe slikt? Hvis kameraet ikke duger og må byttes, rent fysisk, er det ikke så nøye, men hvis det "bare" er å koble seg på og installere noe, en eller annen firmware, oppgradere noe software, og vips så har vi ryggekamera, så er jeg interessert. Anyone?
  3. Gikk trått dette, så prisen er nå kjørt ned til et skammelig lavmål! 103.000,- pluss omreg - Løp og kjøp!
  4. jonleo

    Vurderer 406 (2002)...

    hOp.. siste liten-spørsmål som dukket opp; er det vanligvis partikkelfilter på disse? Noen som vet? (Ser på en 2001-modell idag, også 2.0 HDi 110hk )
  5. jonleo

    Vurderer 406 (2002)...

    Mye bra her, man takker så mye! Så får vi se, kanskje blir det 406 idag eller i morgen :)
  6. Se http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22926552 :happyhappy: (Tar gjerne også med kommentarer på annonsetekst/pris/osv)
  7. jonleo

    Vurderer 406 (2002)...

    Det er vel det som frister nå, at den sies å være gjerrig og til å stole på .. Ned mot 0,4 på mila på langkjøring skal være mulig med disse, såvidt jeg har skjønt?
  8. Hei Snuser litt på denne; http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22621880 (2002 406 2.0 Hdi, 110 hk, 161000 km) Noen som har heite tips, er det noe spesielt man bør passe seg for på disse? Hvordan er serviceintervallene, bør jeg forventer storservice (typ registerreim og sånt) innen kort tid? Alle innspill mottas med takk ;) (Jeg er helt fersk med Peugeot, så ABSOLUTT ALLE innspill mottas med takk ja..)
  9. Hm? Og du mener å si at? Seriøst, jeg har inntrykk av at jeg omtrent er den eneste her som faktisk har vært inne på klimakur.no og lasta ned den rapporten :P
  10. Vel, men så er det heller ikke på noe vis vurdert en slik økning uten at man kombinerer det med andre tiltak for å forhindre eller begrense de negative konsekvensene av økte drivstoffpriser. Det er heller ikke slik at dette vil komme over natta iløpet av våren eller noe slikt. Blant annet er rapporten rimelig tydelig på at man ikke kan øke drivstoffprisene uten å gjøre kraftige forbedringer i kollektivtilbudet - halverte takster er et av tiltakene. Det er jo ingen grunn overhodet for å være redd for at regjeringa skal finne på noe som gjør at "hele samfunnet vil kollapse", man skal være rimelig paranoid og litt naiv for å tro det. Ellers hadde det hjulpet på troverdigheten din om du i alle fall greide å gi inntrykk av at du har skummet gjennom forslagene i den rapporten.
  11. Vel, skal vi se; Vegdirektøren er bare stor i kjeften i denne sammenhengen, han har ingen som helst innvirkning på drivstoffprisene. At han tar til orde for noe slikt, må gå på hans regning, ikke regjeringens. Alt regjeringen så langt har gjort i denne sammenhengen er å ta i mot en rapport fra en etatsgruppe, der det er gjort vurderinger av 160 - etthundreogseksti - mulige tiltak for reduksjon av klimagassutslipp fram mot 2020. Blant de 160 forslagene som er vurdert er altså en dobling av drivstoffpriser, kombinert med en solid forbedring av kollektivtilbud - det siste der er noe mange ser ut til å overse. Morsom sak; de har også regnet på tredobling av drivstoffpriser. Men klart, drivstoffpriser er jo det vi skal henge oss opp i, de andre 159 tiltakene er det bare å kjøre på med? ;)
  12. Raanerud fremstilte det som om dette er noe dagens regjering forsøker å banke gjennom, og det er en grandios misforståelse.
  13. Hehe, jeg? Nei, skikkelig ikke. Men, jeg velger å ta det som et kompliment samme hva det var ment som :) Gå og protester et annet sted, dette har svært lite med regjeringa og deres avgiftspolitikk å gjøre..
  14. Og på hvilken måte har jeg gitt deg inntrykk av at jeg manglet den kunnskapen? Slik jeg ser det, har vi tre alternativer; 1. Gjøre enkle grep nå, og aldri få vite om det vi gjorde var riktig. 2. Å ikke gjøre en dritt, for så å sitte med postkassa full av skjegg om 50 eller 100 år - når vi innser at vi har kjørt verden på trynet og ikke lenger kan gjøre noe med det. 3. Å ikke gjøre en dritt, for så å finne ut om 50 eller 100 år at det gikk bra tross alt. Kun ett av de tre sikrer oss godt nok mot å bli sittende med skjegget i postkassa. Om du er redd livet ditt vil bli ødelagt fremover, skjønner jeg ikke helt hvordan du kan kalle meg såpass hysterisk og livredd som du gjør. Javel, og alternativene er?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.