Jump to content
Bilforumet.no

Paal C.

Bruker
  • Content Count

    366
  • Joined

  • Last visited

About Paal C.

  • Rank
    Snart TT............
  • Birthday 02/02/1976

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Alt med motor på..
  • Modell (eks S4)
    Ram SRT 10 TT
  • Biltype (eks Audi)
    Dodge
  • Årsmodell (eks 1995)
    2005
  • Yrke eller sivil status
    Fagudannet Plastformer, Fagoperatør PolymerKompositt
  • Motor (eks 1.6)
    V 10. 8,3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Begynner å bli en del...men på langt nær ferdig. Eller har vel funnet ut at jeg aldrig blir ferdig..
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • MSN
    fediuk@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.hpcomposites.no
  • Bosted
    Fredrikstad
  1. Ja. Du er inne på noe der. Men siden du skal legge så pass mange lag, så gjør det i to omganger. Legg først tre lag. La det herde ut. matt over med 40 papir og så legger du de siste 3-4 lagene. Støper du alt i en smell så vil det bli veldig varmt når det herder ut. Laminatet ditt blir brunsvidd pga varmen og du får ikke den styrken du skal ha.
  2. Hei. Jeg annbefaler deg til å bruke en lamminerings vinylester eller en epoxy. Siden det er et område som får mye julig så er det lurt å forsterke det en del. Skal du følge "boka" ved en sånn reparasjon så bør du slipe 20 X tykkelsen rund hullet. Er skroget 1 cm tykk, så sliper du 20 cm i omkrets. Og ned mot null i selve hullet. Husk at det må være helt tørt og fritt for støv når du støper i på nytt igjen. Vist du bruker en epoxy til å støpe med så prøv å få litt varme på den når du er ferdig. 40-60*C i 8-10 timer. Da får du styrken i den. Du får tak i epoxy på en fargehandel tenker jeg. Jeg bruker SP Systems, Araldite og West System sine produkter. Der kan du bruke Biltema sine armeringsprodukter. Men jeg annbefaler deg ikke å bruke polyesteren, eller noen annen resin fra dem...
  3. Lakkboks selges rimelig. Har en gammel lakkboks på 7x3,5m (tror jeg) liggende å slenge som går unna for 10 000 kr. Der er det med belysning, vifter på tilluft, avsugsvifte, ventkanaler og oljefyrt ovn til oppvarming av boksen. Det var planen å bruke denne selv, men pga for mye å gjøre så har jeg ikke fått montert den opp ennå. Boksen ligger i Fredrikstad. Ved intr. så kan jeg maile over bilder av den.
  4. Jaaaa... Alt til sitt bruk. En karbonfanger i kombinasjon med aremid er nok det beste. Men da må den være riktig bygget. Her er det snakk om produksjonsmetoder og matrialvalg. Det nytter ikke byggen en fanger i karbon og en kjip polyester da er du like langt.. Også bør man holde seg til de rette produksjonsmetodene når man bruker karbon. Dette for å få ned vekten og den riktige styrken på det ferdige produktet.
  5. Tips: Er det noen som driver med båtreperasjoner der oppe? Dem bør ha peiling. Vist ikke får du sende den nedover til litt mere sentrale strøk!
  6. Er det noen som har vraka deler fra Seibon eller andre "carbon produsenter" Jeg er på jakt etter slike deler! Send meg en mail.
  7. Har en støtfanger og kanalskjørt til Supra liggend å slenge. Delene er brukt, men er hele. Går unna for 2800 kr!
  8. Øyyy.... Denna bremsebenken... skal ikke den være kalibrert? På sammen måten som dem kalibrerer vekter, laser'n og promilleapperatene sine. Har Juster Vesnet satt en kontrollapp på denna saken...? Bare noe å tenke på.. Også et spørsmål: Hvordan er det med trimming av lastebiler? Noen ekstra avgifter på det..? Når man tar inn en lastebil så betaler man jo kun mva. Ikke noen avgifter på vekt og hk.
  9. PS. Vist du ikke har peiling på å fikse sånne skader, få tak i noen som kan. Begynner du å balle med det selv.. så er det ikke sikkert at det blir bra. Du må betale for lakkjobben...og er plastjobben ikke riktig utført vil det ikke holde..og du må lakke ennå en gang. Ikke spar på 50 øringne nå. Det ender som regel med at du kaster 5 kroningene ut igjennom døra senere...
  10. Holoy! Det går helt fint å fikse det der, men du må nok lakke det der dessverre. De pansr'a der er egentlige glassfiber panser med kun et lag cf for looken sin skyld. Som du sikkert ser er de bygget opp av glassfiber, også er de rimelige tunge. Tar du kontakt med et oppretter verksted som driver med plastskader så, vil nok dem kunne hjelpe deg, eller noen andre som driver med glassfiber skader. Et tips kan jo være å lakke halve panseret der skaden er i bilens farger, også beholde cf looken på resten.
  11. Tilsett sort topcoat i den så blir den sort hele veien i gjennom. Men hver nøye med å rulle ut luften. Den er ille enkel å se nå polyesteren blir gjennom farget.
  12. Holoy! Bruk et to komponet polyritan skum. Blir ikke så store luftbobler i det som i en komp. som man får kjøpt på sprayflasker. Mye enklere å jobbe med etter på, og mye mindre etterarbeid av luftbobler.
  13. He he... Er jo rimelig stille i båtbransjen for tiden...Så noe må må man vel finne på..?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.