Gå til innhold

Utfordring: "Bygg" en BILLIG chevy smalblock...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

husk at hele min motor er nytt blokka oxo ikke gammal dritt dem har borra opp og satt i pluss at alt er nytt ingen ting er brukt pluss at det er gjort med garanti fra sarpsborg motorverksted alt er tilpasset så han mente lett den holdt 150000km uten problemer. og dem du kjöper i fra usa er veldig dårlig tilpasset og ingen garantier utenfor usa så hva gjör du hvis motoren raser tar deg en tur til usa og snakker med dem eller?? :ratatatat

 

hvorfor må du tilpasse en masse deler til v8 da?? pga at dem ikke er nöyaktig ved og tilverke delene måtte dreie til for og få på dobbel roller regkjede på min nye blokk så der har du hvor godt del er tillaget:deng :volvsmile

 

Prøv en gang til på forståelig norsk!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 573
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ar ikke sjekket en dritt jeg, men du vet... generelt skeptisk til flotte US firmaer som annonserer her og der...

 

Finnes vel nok personer som har drite på draget og betalt for noe de ike har fått vel:D

 

Men å handle en crate motor hander om å kunne finne rett kombinasjon,sjekke hva som følger med, hva man ønsker og ha med, frakt i US og frakt hit + tull og toll...

kan jo være en smart greie å putte nymotoren i ett vrak og importere en hel bil isamme slengen...:D

 

Sånn som den har gjort her puttet en 502 oppi et nova vrak

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at hele min motor er nytt blokka oxo ikke gammal dritt dem har borra opp og satt i pluss at alt er nytt ingen ting er brukt pluss at det er gjort med garanti fra sarpsborg motorverksted alt er tilpasset så han mente lett den holdt 150000km uten problemer. og dem du kjöper i fra usa er veldig dårlig tilpasset og ingen garantier utenfor usa så hva gjör du hvis motoren raser tar deg en tur til usa og snakker med dem eller?? :ratatatat

 

hvorfor må du tilpasse en masse deler til v8 da?? pga at dem ikke er nöyaktig ved og tilverke delene måtte dreie til for og få på dobbel roller regkjede på min nye blokk så der har du hvor godt del er tillaget:deng :volvsmile

 

OM du ikke forstår at deler må "tilpasses"...hmm

 

de fleste av disse delene er monterbare, men skal du ha ut MAX av delen må e jobbes med..:D

 

. og komma og shift er gode knotter å bruke for å få det litt mere leslig + at en gidder å lese gjennom det en har skrevet...:deng

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at hele min motor er nytt blokka oxo ikke gammal dritt dem har borra opp og satt i pluss at alt er nytt ingen ting er brukt pluss at det er gjort med garanti fra sarpsborg motorverksted alt er tilpasset så han mente lett den holdt 150000km uten problemer. og dem du kjöper i fra usa er veldig dårlig tilpasset og ingen garantier utenfor usa så hva gjör du hvis motoren raser tar deg en tur til usa og snakker med dem eller?? :ratatatat

 

hvorfor må du tilpasse en masse deler til v8 da?? pga at dem ikke er nöyaktig ved og tilverke delene måtte dreie til for og få på dobbel roller regkjede på min nye blokk så der har du hvor godt del er tillaget:deng :volvsmile

 

Tror du at sarpingene lager egne deler eller........

Helt ny blokk hva koster det tror du, og har sarpingene et eget støpeverksted?

Hvor lang garanti fikk du i sarp. Dynotester dem motoren for deg. Kjører dem brake in for deg? Eller hva tror du skjer når du breaker inn motoren selv og ting ryker, tror du at det er bare å løpe tilbake til serpingene og få ny motor?

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er riktig at deler må tilpasses litt ja, er ikke alt som er "bolt on" selv om det står det, det har mye med kombinasjonen å gjøre. Og mye med at mange av de som handler deler selv ikke vet helt hva de trenger og tar det for go fisk at "everything goes" :)

 

Men forex at ei blokk skal borres etter de stemplenne du har kjøpt inn til formålet o.l er en selfølge.

 

Tror nok at kvaliteten på crate engines er veldig variabel, men gjør man leksene sine først er det nok mye penger å spare på en crate engine, ihvertfall om man ikke har snøring på hva man holder på med og skal bygge motor selv........

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at sarpingene lager egne deler eller........

Helt ny blokk hva koster det tror du, og har sarpingene et eget støpeverksted?

Hvor lang garanti fikk du i sarp. Dynotester dem motoren for deg. Kjører dem brake in for deg? Eller hva tror du skjer når du breaker inn motoren selv og ting ryker, tror du at det er bare å løpe tilbake til serpingene og få ny motor?

en ny blokk koster 9000kr skal ta innkjöring i benken til Anders ringstad regner med at garanti er i orden da hmmmmmmmm

 

reodor f: enkelt bedre med og sette sammen en ny motor her enn kjöpe i fra usa.. Norsk nok det da hehe. Spörs også åssen deler enn får i dem create motorene i fra statene. Er greit og betale litt for garanti også. Så er det jo en som lever av og bygge motorer så han kan det jo.

 

70000kr da er det bare og sette motoren ned og vri om nökkelen, alt nytt.:volvsmile

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ny blokk koster 9000kr skal ta innkjöring i benken til Anders ringstad regner med at garanti er i orden da hmmmmmmmm

 

reodor f: enkelt bedre med og sette sammen en ny motor her enn kjöpe i fra usa.. Norsk nok det da hehe. Spörs også åssen deler enn får i dem create motorene i fra statene. Er greit og betale litt for garanti også. Så er det jo en som lever av og bygge motorer så han kan det jo.

 

70000kr da er det bare og sette motoren ned og vri om nökkelen, alt nytt.:volvsmile

 

Ja, det får duge. Og du har rett i at det er lettere å reklamere på arbeid utført og deler kjøpt i Norge enn på andre siden av vannet. Amerikanerne er ganske arrogante på det området, og da snakker jeg av erfaring som profesjonell merkantil saksbehandler i et stort norsk "firma" som kjøper mye derfra. For mye etter min mening...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan kikke på talla mine en gang til så ser du at mva. er i regnestykke

 

Combo 104. Combos 104 and 105 come from pages 76-77 of the September 2001 issue of Car Craft. Combo 104 uses the new Edelbrock E-Tec 170 (GM Vortec replacement) heads with a moderate cam to produce 400 HP and 417 ft-lbs of torque.

Displacement:355 cu. in.Carburetor:Edelbrock 750 Performer.Heads:Edelbrock E-Tec 170, with 1.94/1.50 valvesIntake:Edelbrock RPM Air-Gap VortecCamshaft:Erson TQ40H hydraulic flat-tappet, with 0.471 in. of lift and 218/228° of duration @ 0.050 in. of lift. (Lift with 1.6:1 rockers is 0.503 in.)Rockers:1.6:1Headers:1 3/4 in. primaries with 3 in. collectorsPistons:stock.Rods:stockCrank:stockComp. Ratio:8.5:1MAX HP:400 @ 5500MAX Torque:417 @ 4500

dette er vel ikke så dyr oppsett

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det får duge. Og du har rett i at det er lettere å reklamere på arbeid utført og deler kjøpt i Norge enn på andre siden av vannet. Amerikanerne er ganske arrogante på det området, og da snakker jeg av erfaring som profesjonell merkantil saksbehandler i et stort norsk "firma" som kjøper mye derfra. For mye etter min mening...

 

Minner om Forsvaret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIHI, sånn er det når du velger feil type bil, ingen her som syns synd på deg. For 300 lapper ville du hatt noe av det mest spreke på 4 hjul i Norge. Noen har råda deg til feil bilkjøp en gang i tiden.:deng

 

Har ikke blitt lurt, men deler ifra motorsport verdenen koster, og effekten er det minste en kan ta ut av det oppsettet, tør ikke kjøre på med så mye mer pga styrken i ramma som holder motoren på plass.

 

Den forrige motoren jeg hadde som var basert på en rover k-4/k-16 (1.8 liter NA i mitt tilfelde på 153kw/182nm @8250rpm) motor, den kostet nesten £23.000 GBP å bygge sammen bare for motoren, dette var en (denne raste midt på sommer'n 2007) den hadde ikke noe på gata å gjøre mener jeg, men artig å ha prøvd noe som ikke alle har prøvd før.

 

Denna nye motoren kombinerer mer brukervennlighet og mer holdbarhet enn den overtrimma racingmotoren, og så bler det en 70-80kw mer effekt i den og.

 

 

Hadde bare platformen jeg har som kan kalles bil bare hatt plass til amerkansk smallblock så haddej ge selvfølgelig satt i det. (jeg er nemlig litt svak for sånne stoooore greier...)

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHAHAHA

 

At det går ann :)

 

Hørtes ut som om noen hadde solgt deg en halvlat mc motor til 250.000,- som egentlig ikke var brukendes :D

 

Jaja, det er nå alle ting her i verden.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Leser med intersse denne tråden som jeg synes setter søkelyset på en interessant spørsmål. Spesielt med tanke på at det finns endel 305 motorer og (forhåpentligvis) amcarentusiaster som vil bygge motor. Jeg kan desverre ikke bidra stort her annet enn å kommentere/stille noen spørsmål, da jeg ikke har erfaring med V8 bygging.

Bead-Lock; Siden du er trådstarter: er dette egentlig en salgstråd for motoren din (som for vi som ikke kjennerdeg/motorbygger er like usikkert kjøp som andre eksempler her ;-)), en enkel konklusjon om at man ikke kan bygge/trimme motor (305/350) for under 15' eller er dette faktisk ment som en konstruktiv og positiv V8-motor-byggetråd som etterhvert vil ende opp i en reel kostnadsoppskrift/konklusjon?

Det stilles mange kritiske spørsmål/problemstillinger til de som mener man kan få til noe innenfor de rammer det er satt her, men jeg ser ikke at det noen kommer noen andre konkrete realistiske byggekostnader for et fornuftig low-budget bygge. Det virker mer som en kamp mellom CamaroCab (som hvertfall prøver) og de som "vet bedre".

Jeg vil heller utfordre dere som kan V8 (tror nok du er her) til å ta opp hansken og lage det dere mener er en realistisk og bra oppskrift på en low-budget motor. Så kan heller diskusjonen bli å spisse denne for tilslutt å komme opp med en vinneroppskrift som mange kan få glede av.

 

Hilsen VWankel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår