Gå til innhold

Utfordring: "Bygg" en BILLIG chevy smalblock...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 573
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja ja noe gått kom det ut av dette..fikk bestilt meg komplett .REBUILD KIT. til holley gasseren fra CamaroCab" innlegg..så da er jeg også kommet igang..he he..

Se der ja, venter bare på at noen sier at dem vil bygge en 305 nå jeg da, eller at noen av besserviiserene rundt på forumene sier at det der var ikke dumt, det var en fin og billig måte å skaffe seg litt mer hester i en slapp 305, ikke dumt.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bah. dere vet ikke om hva kostnader er dere..

 

Jeg har brukt nesten 300 tusen (egentlig mer) på å få sammens en motor som ikke engang yter 350hk ved drivhjula engang...

HIHI, sånn er det når du velger feil type bil, ingen her som syns synd på deg. For 300 lapper ville du hatt noe av det mest spreke på 4 hjul i Norge. Noen har råda deg til feil bilkjøp en gang i tiden.:deng

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, mye "kunnskap" her ser det ut som i mine øyne.... Talk is cheap! Ta å bygg en smallblock som yter 300 (eller var det 350?) EKTE hester, ikke teoretiske, så skal jeg si meg overbevist ;) Til da, så holder jeg med Bead-lock.... Skikkelige ting koster peng!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg mektig imponert av han svensken med sierra 2,9 turbo :)

 

Som nevnt tidligere så burde dette gå fint, om man har en motor å bygge på som ikke er i så værst stand.

 

Skal man gjøre det uten, skal man ha over gjennomsnittet med flaks og komme over nesten alt til spotpris.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, mye "kunnskap" her ser det ut som i mine øyne.... Talk is cheap! Ta å bygg en smallblock som yter 300 (eller var det 350?) EKTE hester, ikke teoretiske, så skal jeg si meg overbevist ;) Til da, så holder jeg med Bead-lock.... Skikkelige ting koster peng!

 

Du kan jo begynne med å lese hele tråden, så kan du ta å lese hotrodder linken og så kan du si om du tror på det dem skriver, og hvis du ikke tror på det er det jo fult mulig å skrive en mail til dem som har foretatt dette bygget av denne 305 motoren og fortelle dem at Talk is Cheap og at du ikke har noen som helst tiltro til at dem har kunskap, og at dem bløffer i testen dem og for å dra den helt ut kan du jo si at troverdig heten til bladet er tynnslitt når den greier å skrive sånt vås. Ta dem du:deng BAre husk å fortell oss om hva de svarte deg etterpå.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg mektig imponert av han svensken med sierra 2,9 turbo :)

 

Som nevnt tidligere så burde dette gå fint, om man har en motor å bygge på som ikke er i så værst stand.

 

Skal man gjøre det uten, skal man ha over gjennomsnittet med flaks og komme over nesten alt til spotpris.

Det som er jo at 305 motorer er jo gratis, derfor vil et 305 bygge ha et forsprang på 350 motoren med minimum 4-5 000 kroner. Så hvis du kun skal bygge en motor rundt 300 hk være en vinner og billigere.

Så kan mann kjøpe seg fine felger for de 5 lappene. HEHE.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bah. dere vet ikke om hva kostnader er dere..

 

Jeg har brukt nesten 300 tusen (egentlig mer) på å få sammens en motor som ikke engang yter 350hk ved drivhjula engang...

 

Blitt grundig lurt?

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er jo at 305 motorer er jo gratis, derfor vil et 305 bygge ha et forsprang på 350 motoren med minimum 4-5 000 kroner. Så hvis du kun skal bygge en motor rundt 300 hk være en vinner og billigere.

Så kan mann kjøpe seg fine felger for de 5 lappene. HEHE.

 

Jeg har aldri blitt tilbudt en 305 jeg ihvertfall :)

 

Hadde jeg hatt tid skulle jeg tatt utfordringen i praksis, uten å påstå at jeg skulle klare det. Men jeg skulle prøvd :)

 

Og det er ikke umulig at jeg hadde kastet meg på et sbc turbo bygge, viss jeg hadde kommet til at jeg hadde tid.

 

Det er bare å bytte plast flotørene i gasserene til messing flotører så tåler fe fleste gassere trykk.

 

En orginal 305 med flattop stempler, et noelunde bra alu insug, en grei 750 gasser med nye flotører, lastebil turbo, en eller annen ic, hjemmelagede headers/downpipe/trykkrør, arp bolter på kritiske steder, skikkelig kamsett med nye ventilfjærer, ny bra olje og nye plugger til formålet.

 

Da skulle man ha et spennene utgangs punkt :)

 

Tatt i betraktning at motoren var i bra stand, var komplett og hadde HEI tenning.

 

For de som tror at en orginal 305 ikke tåler 350hk så tar dere grundig feil. Viss motoren er i bra stand med tanke på lager og klaringer, har skikkelige bolter og får bra med olje så er det ingen problem.

 

350hk i en 8`er i underkant av 44hk pr sylinder.

 

Og det er ikke problem, det er i hovedsak høye turtall en gammel 8`er ikke liker i orginal stand.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår