Gå til innhold

Utfordring: "Bygg" en BILLIG chevy smalblock...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 573
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nesten råd til en liten bremsing å da jo ;)

Nei den skal Bead få betale, Jeg stoler på det som disse gutta på hotrodder har gjort, så da kan jo dem som ikke trur på det betale bremsing hvis dem vil.:lol: :ahahahhaha:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du bare regner med at duppedittene inni forgasseren og inni fordeleren er 100% :deng

Forgasseren bestilles fra et profft forgassershape og da kan den sikkert kalibreres (hvis det er deet det heter) som vi måtte øsnske. Hei fordeler skal holde ja. Begynner du å gå tom for argumenter....

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg samlet priser på delene som fremkommer i den artikelen.

Ettersom vi diskutere et billigst mulig bygge, har jeg tatt prisene på noen overhalte brukte deler.

 

Brukt/overhalt 650 forgasser 150$

Innsug nytt 180$

Cam og løftere nytt 175$

støttstenger nytt 30$

rulle rockere 100$

Pakningssett helemotoren nytt 70$

 

Nå hva sier folket. :D

 

Vet ikke hva folket sier, men har delenr/link til summit ?

 

Hadde vært morro å gjort en liten simulering :)

 

Flattopp-stempler med 4 fresninger til ventiler du har?

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva folket sier, men har delenr/link til summit ?

 

Hadde vært morro å gjort en liten simulering :)

 

Flattopp-stempler med 4 fresninger til ventiler du har?

Topper:

husk vortec (viktig)

Technical Specs:

Combustion Chamber: 64cc

Intake Runner: 185cc

Exhaust Runner: 60cc

Intake Valve: 2.02"

Exhaust Valve: 1.60"

Valve Job: 3-angle

Material: Iron

 

Cam.

COMP Cams #CL12-242-2

Cam and Lifter Kit

Small Block Chevy 262-400 Xtreme Energy XE268H Hydraulic Flat Tappet Cam & Lifters

 

 

 

RPM Operating Range: 1600-5800

 

Advertised Duration: 268/280

 

@ .050": 224/230

 

Valve Lift: .477/.480

 

 

 

HYDRAULIC FLAT TAPPET #XE268H-

 

Her kan du plukke det innsuget du vil

er nesten samme pris på alle.

http://motors.shop.ebay.com/items/Parts-Accessories_Car-Truck-Parts-Accessories__W0QQPartType8182f47ZAirIntakeFuelDeliverydedf2386QQAirIntakeFuelDeliveryType34b313b4ZIntakeManifolddb4e7944QQ_nkwZXE268HQQ_fromfsbZQQ_trksidZm270Q2el1313QQ_odkwZvortecQ20intakeQQ_osacatZPartsQ2dAccessoriesQ5fCarQ2dTruckQ2dPartsQ2dAccessories#

 

Her ligger det mange gassere til den prisen jeg har skrivi bare å plukke.

http://motors.shop.ebay.com/items/Parts-Accessories_Car-Truck-Parts-Accessories__650_W0QQPartType8182f47ZAirIntakeFuelDeliverydedf2386QQAirIntakeFuelDeliveryType34b313b4ZCarburetors47e27c76QQ_flnZ1QQ_ssovZ1QQ_trksidZp4506Q2ec0Q2em1?_trksid=p4506.c0.m1

 

Det er vel det du trenger

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo trykktette en forgasser og kjøre med en holset eller liknende. De turboene får du jo for 1500-2000kr brukt. Sjekk forøvrig alle snikturbo byggene på savarturbo.se osv. Der drar dem jo lett ut over 300hk på en gammel orginal ford 2.9 v6. Nå har jeg ingen som helst peiling på hvor solide disse åtterne er med tanke på litt trykk, men 350hk burde dem da tåle?

 

det var saklig! Hvordan kan du trimme 2.9motoren med over 200% billig!? og at det er holdbart!? HVor mange har gjort dette? hvor mange kjører faktisk med 300hk på nava i dag i en slik motor?!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var saklig! Hvordan kan du trimme 2.9motoren med over 200% billig!? og at det er holdbart!? HVor mange har gjort dette? hvor mange kjører faktisk med 300hk på nava i dag i en slik motor?!

 

det var bare eksempel på hvordan folk med skikkelig peiling trimmer motorer hardt for lite penger ;) holdbart er det ingen som har påstått det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var saklig! Hvordan kan du trimme 2.9motoren med over 200% billig!? og at det er holdbart!? HVor mange har gjort dette? hvor mange kjører faktisk med 300hk på nava i dag i en slik motor?!

 

Foreslår at du stikker inn å sjekker selv da. Jeg refererer bare ifra savarturbo jeg! Har du en liten smule greie på å maskinere litt selv, så er ikke det noe problem.

Og en 2.9 på 145hk har TEORETISK 290hk på 1 bar. Om du da i tillegg porter toppen litt og finjusterer tenning og blanding, så har man over 300hk. Og hvilken motorer er det som ikke takler 1 bars trykk uten å rase den første timen?

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bead-lock, når kommer trådene om hvorfor styling, dekk, interiør og understell MÅ være dyrt? Du har jo allerede motor og lakkering i orden, så...

 

Pappagutt-mentalitet. :)

 

:deng

 

tråkk forsiktig nå... isen under beina dinne er TYNN....

 

Sånne som deg som vil at folk skal jobbe svart og skriver det offentlig burde ikke sutring for at det er dyrt...

 

Lakktråden ble skapt for å belyse problemene de fleste lakkerer sliter med...å kunne få betalt for det man holder på med...

 

Lakk koster fordi utstyret koster, og produktene koster..

OG det kreves en god del kunskap...å kunskap, ja det får man ikke gratis...

 

Denne tråden håper jeg kan belyse endel sider på problemet som går igjen på mange Amcar sider...

 

Nemelig hvor mye får man ut av "litt småfiks" på en SB...

 

og hva kan det koste?

 

hva er lurt?

 

 

 

 

 

hva angår hjul,plastikk og interiør?

 

så tror jeg ikke jeg skal mene noe som helst...:puke:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Savar sidene inneholder masse intressange prosjekter og løsninger:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår