Gå til innhold

Utfordring: "Bygg" en BILLIG chevy smalblock...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 573
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

øhm!?. Skal du ha noe som duger kan du faen ikke bruke megasquirt! så langt jeg er kjent er dette et piggyback system. ellers koster de andre fulle spruta like mye som alt annet!

 

Når du river ut hele ledningsnettet for å spare vekt så KAN du ikke bruke billige løsninger! Real shit cost money!

Haltech'en jeg har voldtar MS fullstendig i options og bruksområder

 

Såfall ville jeg anbefalt deg Autronic SM4.. men dette igjen koster skjorta!

 

 

Det er INGENTING å spare på når du skal bygge noe som holder! Bare dyser i norge koster deg 8.000kr.. handler du i utland koster det 4.000kr

 

Skjønner ikke hvor du har regnestykket ditt fra

10.000kr er nok litt vel optimistisk ja, men samtidig så kan det være mulig, om han besitter mye deler og skrur alt selv, samt har god deletilgang (gjerne brukte performancedeler).

 

megasquirt er ellers et fullverdig sprut, da spesielt om du kjører feks MS II 3.57 eller 3.0., dette er ikke noe piggybacksystem, med mindre du bare ønsker å bruke det til det.

 

At du ikke er kjent med megasquirt er jo åpenbart.

Dog., en komplett megasquirt løsning med boostcontrol (ebc), wbo2 kontroller, wbo2 sensor, coiler, dyser+++ blir en del $ tilsammen.

 

Når man bygger om en gassermotor, må man jo ha alt av givere også, så da må man vel regne med ca 8-10.000kr for en high end megasquirt med alt av snacks.

 

Men: Man klarer vel å trimme 350hk av en v8, med en brukt turbo eller kompressor, evnt få tak i en gammel, brukt v8 fra usa, med 350hk org? kommer vel ut fra corvetter, camaroer og slikt med ca den effekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si hva jeg betalte for mitt sprut, nytt. Hadde det kommet ut hadde jeg vel fått høre at det ikke var no ordentlig stand alone sprut men bare et piggyback :P Og alt som hører med.

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betalte 15.000 for min ls1 med 325hk med ecu, ledningsnett, mva frakt og alt. sånn aprops billig smallblock.

 

og rdl... du kan veldig lite om v8, og elektronikk. :)

 

Kan vel mere om bil enn deg din pratmaker.. og btw.. DIN ls1?.. når faen kjøpte du en LS1.. og til hva da?!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.000kr er nok litt vel optimistisk ja, men samtidig så kan det være mulig, om han besitter mye deler og skrur alt selv, samt har god deletilgang (gjerne brukte performancedeler).

 

megasquirt er ellers et fullverdig sprut, da spesielt om du kjører feks MS II 3.57 eller 3.0., dette er ikke noe piggybacksystem, med mindre du bare ønsker å bruke det til det.

 

At du ikke er kjent med megasquirt er jo åpenbart.

Dog., en komplett megasquirt løsning med boostcontrol (ebc), wbo2 kontroller, wbo2 sensor, coiler, dyser+++ blir en del $ tilsammen.

 

Når man bygger om en gassermotor, må man jo ha alt av givere også, så da må man vel regne med ca 8-10.000kr for en high end megasquirt med alt av snacks.

 

Men: Man klarer vel å trimme 350hk av en v8, med en brukt turbo eller kompressor, evnt få tak i en gammel, brukt v8 fra usa, med 350hk org? kommer vel ut fra corvetter, camaroer og slikt med ca den effekten?

 

 

 

Les hva jeg skrev! skal du ha en ONKLI fullblods MS, så koster den like mye igjen som alt annet!

MS er i grunn mest brukt som piggyback til småtuning som jeg væffal har sett og vært borti av hva folk har bygd

 

Til og med VEMS som lages i ungarn er jo mer avansert!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, den ble levert i august var det vel, så er stund siden det gitt. handlet når dollaren var lav. skal i en av bilene, du får vente å se :) får den neppe inn i bilen før i feb engang, skal få ferdig ledningsnett og egr blockoff osv ferdig før jeg monterer endelig, burde også fått ferdig bur og lakka.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo trykktette en forgasser og kjøre med en holset eller liknende. De turboene får du jo for 1500-2000kr brukt. Sjekk forøvrig alle snikturbo byggene på savarturbo.se osv. Der drar dem jo lett ut over 300hk på en gammel orginal ford 2.9 v6. Nå har jeg ingen som helst peiling på hvor solide disse åtterne er med tanke på litt trykk, men 350hk burde dem da tåle?

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg samlet priser på delene som fremkommer i den artikelen.

Ettersom vi diskutere et billigst mulig bygge, har jeg tatt prisene på noen overhalte brukte deler.

 

Brukt/overhalt 650 forgasser 150$

Vortec topper Overh 270$

Innsug nytt 180$

Cam og løftere nytt 175$

støttstenger nytt 30$

rulle rockere 100$

Pakningssett helemotoren nytt 70$

 

Totalt ink. frakt i statene 975$

 

Omregned Nok dagens kurs: 6532.50

 

Pris på sjøfrakt jet 150 kg. 495.00

 

Totalt for mva. 7027.5

mva. 1756,88

 

Totalt ink mva og frakt. 8784,38 NOK

 

Nå hva sier folket. :D

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår