Jump to content

Gasser bygg

Rate this topic


Mortenaaslund

Recommended Posts

Svar på generelt grunnlag; Skal man ha en hverdagsbil som drar (som originalt) på lavere turtall bør durasjon være et sted mellom 266-276 grader og lobeseparasjon ikke under 110 grader. 

Bruker man f.eks. to Weber DCOE 45 så blir motor nokså altspisende hva kam angår, er mest mulig effekt målet så gjerne opptil 288 graders durasjon og lobeseparasjon 108-110 grader. Noe mer enn dette er bortkastet da flow i topp og eksos vil være en flaskehals. Selv med portet topp og grenrør vil sådan kam være mer enn hissig nok - vil også gjøre at kam og 45-gassere kommer mer til sin rett.

Når det gjelder ventilløft så velg kam med løft inntil det maksimale ventilfjærene tåler (pga coil bind).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy